رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۹ مهر ۱۳۸۹

اعتراض ايران به تحريم هشت مقام دولتی

رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران ايجاد محدوديت سفر و انسداد دارايی‌های هشت مقام اين کشور از سوی آمريکا را «دخالت در امور داخلی» ايران دانست.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در اين رابطه گفت: «اين اقدام آمريکا در راستای دخالت‌های ۳۰ سال گذشته اين کشور در امور داخلی ايران است و ثابت می‌کند که آمريکا از قانون‌شکنی‌ها و ناآرامی‌ها در داخل کشور حمايت کرده و باعث تهييج و تحريک اين گونه اعمال می‌شود.»


رامين مهمان‌پرست اين اقدام دولت آمريکا را دارای اهدافی چون «تأثيرگذاری بر محيط داخلی ايران و ايجاد تفرقه بين مسئولان و مردم کشور» و «منحرف کردن افکار عمومی جهان و مردم آمريکا از سئوال محمود احمدی‌نژاد در خصوص واقعه ۱۱ سپتامبر» دانست.

محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهوری ايران، در سخنان خود در شصت و پنجمين نشست عمومی سازمان ملل با طرح چند پرسش مدعی شد که در واقعه تروريستی ۱۱ سپتامبر دولت آمريکا نقش داشته است.

مهمان‌پرست: اين اقدام آمريکا نشان دهنده رسيدن آن‌ها به آخر خط حمايت از فتنه است

مهمان‌پرست با بيان اين‌که «اين اقدام آمريکا نشان دهنده رسيدن آن‌ها به آخر خط حمايت از فتنه است»، آن را «نقض آشکار قوانين و مقررات بين‌المللی و نيز تعهدات اين کشور در قبال جمهوری اسلامی ايران براساس بيانيه الجزاير» خواند.

مهمان‌پرست اعلام کرد که جمهوری اسلامی ايران اين موضوع را از طريق سازمان ملل و ديگر مجامع بين‌المللی پيگيری خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چنين اقداماتی را «روش‌های غلط ناکارآمد» دانست که «مناسبات پيچيده فعلی را از آن‌چه هست پيچيده‌تر می‌کند.»

آمريکا دو روز پيش هشت تن از مقامات دولتی ايران را به دليل «نقض حقوق بشر و سرکوب اعتراضات مردم ايران در وقايع پس از انتخابات رياست جمهوری در اين کشور»، در فهرست تحريم‌های خود قرار داد.

باراک اوباما، رئيس جمهوری اين کشور طی فرمانی تمامی روابط اين هشت نفر با مؤسسات آمريکايی را ممنوع کرد و گفت که افراد تحريم شده، مشمول محدوديت‌های مسافرتی و انسداد دارايی‌ها می‌شوند.

محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران؛ غلام‌حسين محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائيه؛ حيدر مصلحی، وزير اطلاعات؛ صادق محصولی، وزير رفاه؛ سعيد مرتضوی، دادستان سابق تهران؛ مصطفی محمد نجار، وزير کشور و جانشين فرمانده کل قوا در نيروی انتظامی؛ احمدرضا رادان، فرمانده نيروی انتظامی تهران بزرگ و حسين طائب معاون اطلاعات سپاه پاسداران و فرمانده نيروی مقاومت بسيج، هشت مقام ايرانی هستند که مورد تحريم قرار گرفته‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

Jik jike masoonet yadeh zemesoonet !

-- بدون نام ، Oct 1, 2010 در ساعت 03:13 PM

کیست که نداند همه این بازیها جنگ زرگری است. هر یک از مقامات ارشد نظام و خانواده هایشان سالیان زیادی است که از قبل غارت مملکت, سرمایه های خود را به اروپا و امریکا و کانادا انتقال داده و بسیاری هم دارای ویزای اقامت دائم و یا دو ملیتی هستند. سئوال اینجاست که اگر این افراد در لیست شما قرار دارند, پس چرا فرزندان این حرام لقمه ها به آسانی ار بهترین دانشگاههای شما پذیرش میگیرند و مشغول تحصیل می شوند؟ دائماً هم خانواده های این جانیان در حال ییلاق و قشلاق به ایران هستند؟ به این اراجیف این سیاستمداران کروپت و شارلاتان وقعی ننهید.

-- مازیار ، Oct 1, 2010 در ساعت 03:13 PM

No army can withstand the strength of an idea whose time has come

ویکتور هوگو

-- ستاره ت ، Oct 1, 2010 در ساعت 03:13 PM

من واقعا متعجب هستم و ديروز ديدم ده ها نفر ديگر هم همين نظر را دادند كه چطور امريكا نام فقط هشت نفر از افراد حكومت ايران را كه اقاي رادان هم در ان ليست بود به عنوان "ناقضين فاحش حقوق بشر" اعلام كرده ولي نام رئيس رادان كه اقاي احمدي مقدم است و ايشان را در اين پست تثبت كرده و در تمام اين 15 ماهه كليه عمليات و كارهاي رادان را بي قيد و شرط حمايت كرده است و از همه چيز نيروهاي انتظامي تحت فرمانش هنوز بي چون و چرا دفاع مي كند، اسم اقاي احمدي مقدم چرا حداقل در اين ليست نمايشي اوباما هم نيست . حساب كتابي اقاي احمدي مقدم با اوباما دارد؟؟

-- يك بچه پرروو ، Oct 1, 2010 در ساعت 03:13 PM