رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۹ مهر ۱۳۸۹

تحريم هشت مقام دولتی ايران از سوی آمريکا

آمريکا هشت تن از مقامات دولتی ايران را به دليل «نقض حقوق بشر و سرکوب اعتراضات مردم ايران در وقايع پس از انتخابات رياست جمهوری در اين کشور»، در فهرست تحريم‌های خود قرار داد.

به گزارش خبرگزاری رويترز، کاخ سفيد با انتشار بيانيه‌ای اعلام کرد که در چهارچوب تحريم‌های مصوبه کنگره آمريکا عليه جمهوری اسلامی ايران؛ باراک اوباما، رئيس جمهوری اين کشور طی فرمانی تمامی روابط اين هشت نفر با مؤسسات آمريکايی را ممنوع کرد. افراد تحريم شده، مشمول محدوديت‌های مسافرتی و انسداد دارايی‌ها می‌شوند.


بر اساس اين گزارش هشت مقامی که مورد تحريم قرار گرفته‌اند عبارتند از: محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران؛ حجت‌الاسلام غلام‌حسين محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائيه؛ حجت‌الاسلام حيدر مصلحی، وزير اطلاعات؛ صادق محصولی، وزير رفاه؛ سعيد مرتضوی، دادستان سابق تهران؛ مصطفی محمد نجار، وزير کشور و جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی؛ احمدرضا رادان، فرمانده نيروی انتظامی تهران بزرگ و حجت‌الاسلام حسين طائب معاون اطلاعات سپاه پاسداران و فرمانده نيروی مقاومت بسيج.

کلينتون: اين نخستين باری است که آمريکا به دليل نقض حقوق بشر، عليه ايران تحريم‌هايی را اعمال می‌کند

کاخ سفيد اعلام کرد: «اين هشت نفر در نقض فاحش حقوق بشر در جريان سرکوب اعتراضات پس از انتخابات رياست جمهوری در ايران مسئول هستند.»

بيانيه افزوده است: «آمريکا در کنار آن گروه از مردم ايران خواهد ايستاد که صدای آن‌ها سرکوب می‌شود.»

پس از اين تصميم، هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا در يک نشست رسانه‌ای شرکت کرد.

وزير امور خارجه آمريکا، در اين نشست گفت: «اين نخستين باری است که ايالات متحده به دليل نقض حقوق بشر، عليه ايران تحريم‌هايی را اعمال می‌کند.»

وی افزود: «تحت فرماندهی اين افراد، شهروندان ايرانی خودسرانه و بی‌جهت بازداشت شدند، کتک خوردند، مورد شکنجه و تجاوز قرار گرفتند و تهديد و کشته شدند.»

کلينتون گفت: «اين حرکات با ادعاهايی مبنی بر اين‌که ايرانی‌ها از آزادی بيان برخوردارند و هيچ‌کس در اين کشور به دلايل سياسی در زندان نيست تناقض دارد.»

کنگره آمريکا در ماه ژوئن گذشته دولت اين کشور را موظف ساخت که برای مقام‌های ايران که «حقوق بشر را به‌طور جدی نقض می‌کنند» رواديد صادر نکند و در صورت امکان، دارايی‌های آن‌ها را مسدود سازد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

چه عجب! بالاخره صداشون بلند شد. البته باید از ا.ن تشکر کرد که تو سفر کذاییش به نیویورک بهشون تلنگر رو زد. حالا که فهمیدن با کج دارومریزی چیزی عایدشون نمیشه اومدن با مردم. ایول به اکثریت مردم ایران.

-- مونا ، Sep 30, 2010 در ساعت 10:09 AM

خدا خیرشون بده این امریکایی رو
چه قدر به فکر مردمند
اجرشون با امام زمان

-- علی ، Sep 30, 2010 در ساعت 10:09 AM

اوباما رئیس جمهور آمریکاست نه ایران . رهبر جنبش سبز هم نیست . رهبر گروه های چپ اپوزیسیون هم نیست . تازه اگر اسم ان دو سه تا را هم مینوشت ما ایرانیهای نق نقو ، طلبکار ، از خود راضی ۳ تا اسم دیگه میذاشتیم جلوش که خیط بشه.
اون وقت میگیم چرا ما روز نامه نگار ها رو ! تحویل نمیگیرن ؟ جایزه بهمون نمیدن ؟ خوب پدر جان اینهمه خبر نگار مشهور تو دنیا هست ببینین یکی از اونها این جوری با مسائل بین المللی برخورد کرده ؟
این کاری که اوباما کرده در تاریخ سیاست بین المللی اگر بی سابقه نباشد کم سابقه است ،
شما ها چرا از مدودوف نپرسیدن لیستش (انهم لیست ویزا از روسیه )چرا کوتاه بود ؟ چرا از لولا برزیلی نمی خواهین که این چند تا رو که شما مهم میدونین تحریم کنه ؟ چرا از کاسترو و چاوز نمیخواهین که دست از موش و گربه بازی با ج ا بر داره ؟
چرا به هوجین تائو نمیگین یه لیست بده ؟
ظاهرا حمله به گنده ها برای مشهور شدن یک رویه همگانی در ایران است . بیخود نیست صافکار های ما از تولید کننده های ما باهوش ترند ، هکر های ما از برنامه نویسان . شورت کات !
بلاخره این امریکا باید در سرنگون کردن این رژیم در امور داخلی ایران دخالت بکنه یا نه ؟ نمیشه که کودتای علیه مصدق را از پشت بزنیم تو سرش سرنگون نکردن ج ا را از روبرو ؟
بهانه گرفتن رژیم از کارهای امریکا هم به خاطر این ذهنیت ضد آمریکایی و ضد غربی است که ما و شما و رژیم در ان مشترک هستیم .
همش از بهانه گرفتن رژیم میترسیم تا جائیکه به احمدی هم ایراد میگیریم اوه اوه اوه دیدین با امریکا میخواد مذاکره کنه !
وگرنه ۱۰۰ سال پیش تقی زاده گفت ما باید از فرق سر تا نوک پا فرنگی شویم . اما ما دنبال کسروی و ایت الله نوری و فتوای شیرازی و تقی ارانی و ..... تخم اسلام سیاسی و کمونیسم روسی و دینهای دیگر میکاشتیم. اوباما که اون موقع نبود . لاریجانی هم نبود به ما بگه اون یک شروره تا چپ ها خوششون بیاد .

-- dar khodnevis negh mizannd ، Sep 30, 2010 در ساعت 10:09 AM

اين تنها و تنها عمل قابل ذكر و برجسته اي است كه امريكا در سرتاسر دوره رياست جمهوري جناب اقاي اوباما انجام داه است ( نه فقط در مورد ايران، بلكه كلهم الجمعين، به عنوان عملكرد حكومت امريكا در خود امريكا و در كل جهان ) و ما ايرانيان نميدانيم بابت ان چگونه قدر داني و تشكر كنيم و از پس اين خجالت عظيم واقعي برائيم.
البته تشكر نه از اوباما كه از ان مرده تا هزار سال ديگر هم با محرك شخصي خودش بخاري بلند نمي شد، بلكه از بزرگ مرد تاريخ ِ ايران و بشريت "" مقام معظم رهبري حضرت ايت الله العظمي خامنه اي (ص) مسلمين جهان اريامهر بزرگ ارتشتاران "" كه بالاخره دوسال پيش ، ده ها هزار جيره خور و محافظ ِ شخصي و اطرافيان ِ ايشان توانستند قانعشان كنند كه ديگر وي مالك الرقاب ِ ايران است و خواست اش و حرفش مطلقا برو برگرد ندارد و فرمايش و اراده ايشان فصل الخطاب است و شخص ايشان شكست ناپذير و جاودان براي تمام ابديت با ولايت مطلقه فقيه به طور موروثي در خانواده اند و اقا مجتناي عزيز (ص) را ايرانيان رو ي چشم مي گذارند .
لذا به قول ِ البر كامو در كتاب كاليگولا در مورد ِ ان شخص در تاريخ ِ رم ، "" قدرت طلبي ِ كور و ديوانگي ِ اقاي خامنه اي به جنون و شيدائي "" كشيده شد.

پس با اين اطمينان و پشتوانه فكري ، ايشان تصيميم گرفت كار ِ ايران را يكسره كند و شر ِ ""جمهور ي "" بي معني و حرف مفت را كلاً بكند و اجراي كودتاي خرداد 1388 را فرمان داد . موفق نشد ،‌ زيرا اين قانون ِ نا نوشته ولي بدون برو برگرد و بي حرف كم و زياد در سرتاسر ِ تاريخ ِ سياسي ِ جهان اين است كه "" كودتائي كه بيش از سه روز طول بكشد، در واقع ان كودتا ديگر شكست خورده ، است"" . پس خامنه اي (ص) به سرنوشت محتوم خود تن داد و يك هفته بعد در خطبه نماز جمعه خود به طور رسمي و علني دستور كشتار عمومي بيرحمانه و بدون و قتل عام كليه مخالفين ،‌جوانان ،‌زنان ، و همه ايرانيان را صادر كرد و مسئوليت ان را شخصا به عنوان رهبر مسلمين جهان عهده گرفت و دقيقا پا جاي پاي پيامبر گرانقدر اسلام (ص) پس از به قدرت رسيدنش در مدينه گذاشت. . وبا اين شاهكار ماليخوليايي و اسكيزو فرني خود خامنه اي سرنوشت شخص خودش و اقا مجتبي و همه جانيان سپاه و قوه قضائيه و احمدي نژاد و آشغال هاي ساديسمي و جاني بالفطره ديگر و ولايت فقيه و كل نجاست و كثافت ِ چيزهائي به نام مذهب تشيع و حتي كل دين اسلام را رقم زد . همه اين پلشتي ها را در سرتاسر جهان براي حداقل يك هزار سال و چهار صد اينده در سطل زباله ريخت، جائي كه همه شان بايد يك هزار و چهار صد سال پيش ريخته مي شدند. .

مجدد از حضرت خامنه اي با القاب فوق ( اگر تا اين لحظه بيشتر نشده باشند و من بي اطلاع باشم ) از طرف جامعه بشري، و بخصوص ايرانيان تحت اسارت سي و يكساله تشكر مي كنم.

ولي اگر اقاي اوباما ي بزرگوار ِ من، كه به هر حال من يكي كه نوكرش هستم ،، مي خواهد بالاخره بخاري از خود نشان دهد، بايد شخص ِ اقاي خامنه اي و فرزند بزرگوارش اقا مجتبي را مشمول الطاف خود كند.

والا سر ِ سگ را بزني ده ها هزار امثال اين 8 نفر جاني خون اشام در ايران برا ي اقا ي خامنه اي اماده جان فشاني و كشتار و جنايا ت به مراتب وحشيانه تر هستند.
اخر مگر اين 8 نفر چه تحصيلات و كيفيات ِ برجسته و امتياز ات ِ فردي از خودشان ، بجز ساديسم، كثافت اخلاقي ، احساس حقارت و عقده از كودكي تا مغر استخوان شان ، انحراف فكري و جنون، ، عطش خونريزي ،‌ نفرت از ايران و ايراني و تاريخ ان ،‌نفرت عميق از تمدن جهان و جهان غرب و انساني، حرص شهوت راني و زن ، تحقير ِ زن با شعور و فهميده به طور كلي و قصد ِ به بردگي مطلق ِ كشيده زنان كشور و خفه كردن صداي انان برا يهميشه ، تنفر وحشتناك از دستاوردهاي 200 سال اخير جهان غرب در همه شئون فرهنگي، علمي ، اخلاقي و حقوق انساني براي جامعه بشريت و اعلام ِ جدي ِ قصد ِ خود براي نابودي ِ ان و التزام به ان ، التزام ِ عملي به خدا و قران و پيامبر جاني و زنباره ان و ... ، كه اين مشخصات تا بخواه ي در همه كساني كه حكومت در 31 سال گذشته تربيت كرده است بدون استثنا وجود دارد. پس حضرات اصلا نگران نيستند ، مگر وقتي كه ريشه فساد هدف قرار گيرد

-- نوكر امريكا و بخصوص شخص اوباما ، Sep 30, 2010 در ساعت 10:09 AM

هر چه می گذرد من به این فکر بیشتر ایمان می آورم که این مموتی از خودمان است. این لباس اصول گرا ها را پوشیده است . لباسش را دربیاوری آن زیر می بینی واقن از خودمان است . کی می توانست این هشت مرد خبیث این سران و عامران جنایات اخیر را اینگونه که او رسوای عام و خاص کرد و آبرویشان را در جهان ریخت بریزد . یک سفر رفت آمریکا و هنوز بر نگشته هشت جانی را جوری به مخمصه انداخت که باید دست مریزاد بهش گفت . کی میتوانست به این سرعت ایران را به موقعیت انقلابی نزدیک کند . به خاطر این مموتی بود که یک شبه سیل آگاهی در جامعه به جریان افتاد . کارهای عجیب و حرفهای قریب همین مموتی است که ایران را به جهانیان شناساند . اگر مموتی چرت و پرت نمیگفت اگر آن دیوانه گی ها را نمی کرد چگونه میشد زیر و بالای رژیم پیش جهانیان یکی شود. قسم می خورم که این مموتی تصمیم دارد همین امسال فاتحه ی این رژیم را بخواند و کارش را یکسره کند.

-- بدون نام ، Sep 30, 2010 در ساعت 10:09 AM

بعد از تحریم آن هشت مرد خبیث احمدی نژاد لالمونی گرفته و رجز نمی خواند. می دانند که شوخی نیست و شاید اگر بخواهد پاش را از گلیم خودش بیشتر دراز کند خودش هم میرود توی لیست سیاه . بنابر این خفه شده و شکر زیادی نمیخورد.

-- shamim ، Oct 1, 2010 در ساعت 10:09 AM