رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۸ مهر ۱۳۸۹

«قتل سودبخش به کهريزک ربطی نداشت»

سردار اسماعيل احمدی‌مقدم، فرمانده نيروی انتظامی ارتباط بين قتل دکتر عبدالرضا سودبخش با حادثه کهريزک را رد کرد و گفت: اين پزشک هيچ سابقه‌ سياسی ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، احمدی مقدم در نشست رسانه‌ای امروز، در مورد ارتباط قتل دکتر سودبخش با حادثه کهريزک، اظهار داشت: «قتل اين پزشک هيچ ربطی به موضوعات سياسی ندارد و هيچ سر نخی هم موجود نيست و اين سناريو کاملأ منتفی است.»


سردار اسماعيل احمدی‌مقدم - دکتر عبدالرضا سودبخش

فرمانده نيروی انتظامی افزود: «با استعلامی که از وزارت علوم داشته‌ايم، وی هيچ سابقه‌ای در فعاليت‌های سياسی نداشته و حتمأ اين موضوع سياسی نيست، پليس هم به دنبال آن است که عامل يا عاملان اين پرونده‌ را به زودی شناسايی کند.»

روز گذشته برخی از منابع خبری مخالف دولت ايران اعلام کردند که دکتر عبدالرضا سودبخش، دانشیار دانشگاه تهران که هفته گذشته مورد سوء قصد قرار گرفت و کشته شد، از پزشکان مرتبط با پرونده بازداشتگاه کهریزک بوده است.

برخی از منابع خبری مخالف دولت ايران اعلام کردند که عبدالرضا سودبخش، از پزشکان مرتبط با پرونده بازداشتگاه کهریزک بوده است

اين منابع افزوده بودند که وی در جريان وضعيت زندانيانی که از بیماری‌های عفونی در مجاری ادراری و تناسلی آسیب دیده بودند قرار داشت و مقامات امنیتی به او دستور داده بودند که بیماری کلیه زندانیان را، رسمأ مننژیت اعلام کند.

بر اساس اين گزارش‌ها دکتر سودبخش از پرونده پزشکی کلیه کشته‌شدگان بازداشتگاه کهریزک مطلع بوده است. افزون بر آن وی پزشک متخصصی بوده است که تمامی زندانیان کهریزک و اوین که مورد آزار جنسی قرار گرفته بودند را معاینه کرده بود و دارای اطلاعات خاصی در این زمینه بوده است.

اين منابع از «فشارهای فزاینده اخير نیروهای امنیتی» بر وی خبر داده بودند.

مخالفان دولت ايران می‌گويند عبدالرضا سودبخش یک روز پيش از سفر از ایران به خارج، مورد سوء قصد قرار گرفته است.

دكتر عبدالرضا سودبخش عضو هيئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و از پزشكان بخش بيماری‌های عفونی بيمارستان امام خمينی تهران هنگام خروج از مطب پزشكی خود شامگاه سه‌شنبه هفته گذشته در بلوار كشاورز توسط دو سرنشين يك دستگاه موتورسيكلت، با سلاح گرم مورد سوء‌ قصد قرار گرفت و کشته شد.
يک روز پس از اين حادثه دکتر غلامرضا سرابی، متخصص داخلی قلب، در بيرون از مطب خود با اسلحه افراد ناشناس مورد سوء قصد قرار گرفت و پس از انتقال به بيمارستان درگذشت.

برخی اين دو حادثه پی در پی را «قتل‌های سريالی پزشکان» خواندند اما مقامات امنيتی ايران تاکنون اين خبرها را تکذيب کرده‌اند.

صبح روز ۲۲ دی‌ماه سال گذشته نيز مسعود علی‌محمدی، استاد فيزيک دانشگاه تهران که برخی خبرگزاری‌های ايران از او به‌عنوان «دانشمند ارشد هسته‌ای» نام بردند در اثر انفجار بمبی در حوالی خانه‌اش در قيطريه تهران کشته شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بعد از آن همه شکنجه ها و تجاوزها و زنداني کردن ها و اعدام ها ، کار به ترور و بمبگذاری های داخلی هم رسيده !!!!

-- Mohsen ، Sep 29, 2010 در ساعت 11:50 AM

جالبه که میگن فعالیت سیاسی نداشته
یعنی ممکنه اگه داشته بود این مساله خیلی درست هم می بوده

-- قدرت سبز ، Sep 30, 2010 در ساعت 11:50 AM