رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۵ مهر ۱۳۸۹

«آمريکا نبايد در خاورميانه و ايران دخالت کند»

محمود احمدی‌نژاد در حاشيه نشست سازمان ملل متحد برای مبارزه با فقر در نيويورک، با رسانه‌های آمريکا درباره احتمال جنگ با آمريکا سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه رئيس جمهوری اسلامی ايران گفت: «آمريکايی‌ها شناختی از جنگ‌های جدی ندارند و هرگز نيز در جنگ‌ها پيروز نشده‌اند.»


احمدی‌نژاد در اين گفت‌وگو افزود: «آمريکايی‌ها نمی‌فهمند جنگ به چه چيزی شبيه است. جنگ فقط بمباران يک مکان نيست. وقتی آغاز شد حد و مرزی نخواهد شناخت.»

محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به اين سئوال که آيا اگر آمريکا به جنگنده‌های اسرائيلی اجازه دهد از طريق عراق وارد خاک ايران شوند و تأسيسات اتمی اين کشور را بمباران کنند آن را آغاز جنگ می‌داند يا خير، گفت: «قبل از هر چيز به اين فکر کنيد که چه کسی می‌تواند به ايران حمله کند. من واقعأ فکر نمی‌کنم چنين اتفاقی بيفتد.»

احمدی‌نژاد: رژيم صهيونيستی کوچک‌تر از آن است که به ايران حمله کند

وی افزود: «رژيم صهيونيستی کوچک‌تر از آن است که چنين اقدامی صورت دهد و در معادلات ما موضوعی واقعی به‌شمار نمی‌رود.»

احمدی‌نژاد گفت: «توافق با ايران به سود مردم آمريکاست و برای دولت آمريکا نخستين گام آن است که رفتار خود را تغيير دهد.»

محمود احمدی‌نژاد در همين رابطه اضافه کرد: «تا زمانی که دولت آمريکا به‌دنبال تسلط بر خاورميانه و ايران باشد مشکلات واشنگتن و تهران حل نخواهد شد.»

احمدی‌نژاد با تأکيد بر اين‌که ايران آماده مذاکره بر سر برنامه هسته‌ای خود است، افزود: «آمريکا نبايد در امور ايران و خاورميانه دخالت کند.»

آمريکا جمهوری اسلامی ايران را متهم می‌کند که تحت پوشش فعاليت‌های هسته‌ای در راه ساخت تسليحات اتمی فعاليت می‌کند اما ايران اين اتهام را بارها رد کرده است.

سازمان ملل متحد نيز چندی پيش چهار سری تحريم عليه ايران را به تصويب رساند و آمريکا خواهان اجرای سريع و کامل اين تحريم‌ها شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

«آمريکا نبايد در امور ايران و خاورميانه دخالت کند.» ..کاررا بما بسپارد تا ببيند چه افتضاحی (مثل ج ا) بالا مي اوريم !!!..

-- majid ، Sep 22, 2010 در ساعت 07:15 AM

به نظر من گفتار آغای احمدی نژاد در مجمع سازمان ملل ناشی از حس استقلال طلبی وی میباشد واستدلالات ایشان هم کاملا بجا است که امریکا واقعا بخاطر کشته شدن 3000 شهروندش با اشغال افغانشتان وعراق خون هزاران مردم بی دفاع این سرزمین را میگیرد وهمچنان حمایت امریکا از اسرائیل غاصب نمونه دیگری از جنایات آمریکا را برملا میسازد

-- افضلی ، Sep 27, 2010 در ساعت 07:15 AM