رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۳ شهریور ۱۳۸۹

سارا شورد آزاد شد

دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد سارا شورد، یکی از سه آمریکایی بازداشت شده در ایران با دستور بازپرس پرونده و موافقت دادستان تهران از زندان آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران، در پی ارائه ضمانت‌نامه بانکی مبنی بر پرداخت وثيقه مالی ۵۰۰ ميليون تومانی، با موافقت جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، حکم آزادی سارا شورد صادر شد.


مسعود شفيعی، وکيل سارا شورد به رويترز گفت: «من در زندان اوين مشغول پر کردن فرم‌ها بودم که وی آزاد شد و پس از آزادی از زندان به مقامات سفارت سوئيس در ايران به‌عنوان حافظ منافع آمريکا تحويل داده شد.»

عباس جعفری‌ دولت‌آبادی، دادستان تهران روز یکشنبه گذشته در حالی اعلام کرد سارا شورد آزاد می‌شود که روز قبل از آن آزادی این شهروند آمریکايی را «منتفی» اعلام کرده بود.

دادگاه با تمديد قرار بازداشت دو تبعه ديگر آمريکايی به مدت ۲ ماه ديگر موافقت کرده است

دادستان تهران روز يکشنبه با بیان این‌که تصمیم جدید قوه قضاییه، مقابله با دستگاه اجرایی نیست، گفت: «منتفی کردن برنامه آزادی سارا شورد در روز گذشته به معنای عدم کمک به دستگاه اجرایی نیست، بلکه ما معتقدیم برای آزادی افراد دستگاه قضایی باید تصمیم‌گیری کند.»

برخی خبرگزاری‌های داخلی به نقل از مسئولان دولتی اعلام کرده بودند که سارا شورد شنبه ۲۰ شهریور ماه آزاد خواهد شد و سخنگوی وزارت خارجه ایران از پیگیری‌های محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت دهم برای آزادی این زندانی آمریکایی، خبر داده بود.

همزمان با آزادی شورد، دادگاه با تمديد قرار بازداشت دو تبعه ديگر آمريکايی به مدت ۲ ماه ديگر موافقت کرده است و نامبردگان همچنان در بازداشت به‌سر می‌برند.

شین بائر، سارا شورد و جاش فاتال، سه کوهنورد آمریکایی هستند که هشت مرداد ماه سال گذشته در منطقه مرزی ایران و عراق به اتهام «عبور غیر قانونی از خط مرزی ایران با عراق» و «جاسوسی» بازداشت شدند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

با عرض تبریک
خبر، باندازه آزادی شیوا نظرآهاری ارزشمند و خوشحال کننده است.
آیا روزی فرا خواهد رسید که زندان و زندانی فقط واژه‌های تاریخی شوند؟
آرزو.............

-- بدون نام ، Sep 14, 2010 در ساعت 12:25 PM