رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۷ شهریور ۱۳۸۹

فیدل کاسترو : بن لادن مزدور سی آی ا بود

رهبر پیشین کوبا می‌گوید حملات یازدهم سپتامبر توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی آی ا) طراحی شده‌ است.

به نوشته گاردین، فیدل کاسترو در دیدار با دانیل استولین نویسنده‌ای که در زمینه تئوری توطئه کار کرده‌است گفت که اطلاعات او مبتنی بر ویکی لیکس است، سایتی که ماه گذشته با انتشار اسناد محرمانه جنگ افغانستان جنجال بسیاری پدید آورد.


کاسترو که سخنانش در روزنامه گرانما، ارگان حزب کمونیست کوبا به چاپ رسیده‌است همچنین اسامه بن لادن را مزدور سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا خواند.

وی گفت: «هرگاه بوش سخنرانی حساسی در پیش داشت و می‌خواست تا ترس و وحشت را در دل مردم جاری سازد، بن لادن ظاهر می‌شد و با اعلام اینکه چه اهدافی دارد مردم را تهدید می‌کرد.»

کاسترو گفت که هزاران سندی که در ویکی لیکس منتشر شده نشان می‌دهد که رهبر القاعده در واقع برای دولت آمریکا کار می‌کرده‌است.

پس از حملات تروریستی یازدهم سپتامبر فردی که در نقش بن لادن در ویدئوها ظاهر می شد یک «بازیگر ناشی» بود

استولین نویسنده سه کتاب در باره باشگاه بیلدربرگ است، باشگاهی که جمعی از قدرتمندترین مردان و زنان در عرصه سیاست و اقتصاد جهان تشکیل داده‌اند و شامل هنری کسینجر و بسیاری از بلندپایه ترین مقامات سیاسی و اقتصادی اروپایی می‌شود. وی می‌گوید که این باشگاه به نوعی دولت مخفی جهانی است که اقتصاد و سیاست جهان را هدایت می‌کند.

این نویسنده می‌گوید پس از حملات تروریستی یازدهم سپتامبر فردی که در نقش بن لادن در ویدئوها ظاهر می‌شد یک «بازیگر ناشی» بود.

با وجود توافق کاسترو و استولین در باره مسائل سیاسی، آنها در باره یک موضوع اختلاف نظر داشتند: در نظر گرفتن کره دیگری برای سکونت بشر.

در حالی که استولین معتقد بود به دلیل افزایش جمعیت باید به فکر کره دیگری برای سکنای بشر بود، کاسترو استدلال می‌کرد که انسان حتی نمی‌تواند کره ماه را مسکونی کند پس بهتر است کره زمین را جای بهتری برای زندگی بسازیم.

وی گفت: «انسانیت باید خود را حفظ کند اگر بخواهد که بشر هزاران سال دیگر به حیات خود ادامه دهد.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این عقیده را فقط استولین و کاسترو ندارند. ایم اواخر کلی کتاب در این باره نوشته شده است. از این گذشته جای بسی تعجب است که بن لادن اهل عربستان اینقدر دلش برای افغانستان سوخته و طالبانی شده! و چطور است بعد این همه سال و با وجود این همه سرباز امریکایی و آلمانی و .... در افغانستان ایشان ناپدید شده اند و فقط در زمانهای بخصوصی کلیپ پر از چرندیات بیرون میدهد؟!!!!

-- بدون نام ، Aug 29, 2010 در ساعت 11:35 AM