رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۱ مرداد ۱۳۸۹

شرط فلسطینی‌ها برای مذاکره مستقیم

محمود عباس، رئیس دولت خودگردان فلسطین می‌گوید که اسرائیل باید پیش از آغاز مذاکرات مستقیم در خصوص برخی مسائل تعهد بدهد.

به گزارش رویترز، پس از آن‌که بنیامین نتانیاهو رئیس جمهورز اسرائیل اعلام کرد که برای مذاکرات بدون واسطه آماده است، دولت باراک اوباما محمود عباس را تحت فشار قرار داد تا او هم با انجام این مذاکرات موافقت کند.


جرج میشل فرستاده اوباما در خاورمیانه از ماه می تاکنون پنج سری از گفت‌وگوهای غیر مستقیم میان عباس و نتانیاهو را هدایت کرده است و اکنون اوباما گفته که می‌خواهد در ماه سپتامبر دور تازه مذاکرات به صورت مستقیم آغاز شود.

صالح رفعت یک عضو دولت خودگردان فلسطین می‌گوید که آن‌ها به طور کلی با مذاکرات مستقیم مشکلی ندارند اما این امر منوط به آن است که اسرائیل تعهداتی داده و شهرک‌سازی‌ها را متوقف کند.

نتانیاهو گفته است که فلسطینی‌ها می‌توانند تمامی موضوعات را در مذاکرات مطرح کنند تا درباره آن‌ها توافق شود. او همچنین عباس را به وقت‌کشی متهم کرده است

نتانیاهو گفته است که فلسطینی‌ها می‌توانند تمامی موضوعات را در مذاکرات مطرح کنند تا درباره آن‌ها توافق شود. او همچنین عباس را به وقت‌کشی متهم کرده است.

عباس می‌خواهد تا پیش از آن‌که وارد گفت‌وگوهای مستقیم شود امتیازاتی به دست آورد. او می‌گوید که تحت فشار بین‌المللی بی‌سابقه‌ای قرار دارد تا مذاکرات را بپذیرد.

مقامات فلسطینی می‌گویند بدون برآورده شدن مطالبات‌شان و عدم تعهد اسرائیل، مذاکرات مستقیم بی‌فایده و از قبل شکست خورده است.

Share/Save/Bookmark