رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۰ تیر ۱۳۸۹

فرود اضطراری «ایرفرانس» در برزیل

هواپیمایی «ایر فرانس» اعلام کرد که به دلیل هشدار امنیتی مبنی بر احتمال وجود بمب در هواپیمایی از مبدا ریودژانیرو به مقصد پاریس ‌شب گذشته، شنبه مجبور به فرود اضطراری در شهری در شمال برزیل شده است.

به گزارش رویتر، شرکت هوایی ایر فرانس اعلام کرده است که ٤٠٥ مسافر و ١٨ خدمه پرواز شماره «آ‌.اف‌٤٣٣» در زمانی که نیروهای امنیتی در حال بازرسی هواپیمای بوینگ ٧٤٧ بودند، این هواپیما را بدون هیچ آسیبی ترک کرده‌اند.


سخنگوی ایرفرانس اعلام کرد این شرکت تایید می‌کند که یکی از خدمه پرواز از احتمال وجود دستگاه انفجاری در سیستم مدیریت هواپیما مطلع شده است.

سولانگه آرجنتا، مقام رسمی فرودگاه برزیل موسوم به «اینفرائرو» در بیانیه‌ای اعلام کرده است که شنبه شب تمامی مسافران در فرودگاهی در «رسیف»، منطقه‌ای دور‌افتاده در برزیل از هواپیما خارج شده‌اند.

این بیانیه اعلام کرده است که مسافران هنگام بررسی هواپیما در اتاق‌های هتل منتظر بوده‌اند. همچنین صبح امروز بازرسان پلیس اعلام کرده‌اند که در هواپیما هیچ بمبی پیدا نکرده‌اند.

لیویا، یکی از مسافران گفت: ساعت ٤/٣٠ به وقت محلی هواپیما از زمین برخاست اما بعد از شام و حدود ساعت هفت به دلیل مشکلاتی که برایمان توضیح نمی‌دادند ما را متوقف کردند

این مقام افزود حدود ٦٠درصد از بار تا صبح زود یکشنبه بررسی شده است. وی ادامه داد تا زمانی که از بی‌خطر بودن پرواز مطمئن نشوند اجازه پرواز نخواهند داد.

لیویا، یکی از مسافران به «گلوب‌نیوز» چاپ برزیل گفته است که ساعت ٤/٣٠ به وقت محلی هواپیما از زمین برخاست اما بعد از شام و حدود ساعت هفت به دلیل مشکلاتی که برایمان توضیح نمی‌دادند ما را متوقف کردند.

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه به نقل از سخنگوی ایرفرانس در برزیل گزارش داده است که یک زن در یک تماس تلفنی ٣٠ دقیقه قبل از پرواز به وجود یک بمب در هواپیما هشدار داده است.

ماه ژوئن سال ٢٠٠٩ میلادی یک هواپیمای شرکت ایرفرانس در سواحل شرقی برزیل دچار سانحه شد و ٢٢٨ سرنشین آن از بین رفتند.

Share/Save/Bookmark