رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۹ تیر ۱۳۸۹

حمله لباس شخصی‌ها به کروبی

مهدی کروبی، یکی از رهبران مخالفت دولت بعدازظهر سه‌شنبه هشت تیر در دانشگاه صنعتی شریف تهران مورد حمله لباس شخصی‌ها قرار گرفت.

تارنمای سحام‌نیوز، گزارش داده که او برای حضور در مراسم ختم پدر محمدرضا عارف، معاون اول محمدخاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران به مسجد دانشگاه صنعتی شریف رفته اما پس از روبرو شدن با آن‌چه که این تارنما «عربده‌کشی تعدادی اراذل و اوباش بسیجی» نامیده، از محل مراسم خارج شده است.


حمله بسیجی به مهدی کروبی

٢٣ خرداد ماه گذشته نیز هنگامی که مهدی کروبی به منزل آیت‌الله صانعی در قم رفته بود، لباس شخصی‌ها به خودروی او آسیب رساندند و منزل آیت‌الله صانعی، مرجع تقلید شیعه را نیز محاصره کردند.

مهدی کروبی پس از آن‌که روز گذشته به دلیل حمله لباس شخصی‌ها نتوانست وارد مسجد دانشگاه صنعتی شریف شود، در گفت‌وگو با سحام‌نیوز این رخدادها را «حمله‌ها و توهین‌های سریالی گروهی جیره خوار و حقوق‌بگیر که لباس بسیج را می‌پوشند» توصیف کرد.

رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی،گفت: «اگر زمان شاه یک شعبان بی‌مخ بود، اکنون این حاکمیت صدها شعبان بی‌مخ تربیت کرده است.»

کروبی گفت: اکنون بسیجی‌ها «در دانشگاه‌ها با دانشگاهیان برخورد می‌کنند، در مساجد مردم را کتک می‌زنند، در رای‌گیری‌ها تقلب می‌کنند و در خیابان‌ها به کشتار مردم» می‌پردازند

کروبی افزوده که اکنون بسیجی‌ها «در دانشگاه‌ها با دانشگاهیان برخورد می‌کنند، در مساجد مردم را کتک می‌زنند، در رای‌گیری‌ها تقلب می‌کنند و در خیابان‌ها به کشتار مردم» می‌پردازند.

حمله به مهدی کروبی پس از انتقادات او به آیت‌الله خامنه‌ای شدت گرفته است.

کروبی در پیام‌نوروزی‌اش در آغاز سال ١٣٨٩، در انتقاد به علی خامنه‌ای که از «کشتی نظام» سخن گفته بود، تاکید کرد که کشتی نظام جایش را به «قایق نظام» داده است.

مهدی کروبی همچنین چند روز پیش نیز بدون اشاره به نام آیت‌الله خامنه‌ای که خواستار «حفظ وحدت» شده بود، گفت که وحدت با «خشونت و تهدید و بازداشت» به دست نمی‌‌‌آید.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

عنوان : انچه که از تن کسی که گلوله خورده فوران می کند، واقعا خون است.

توضیح: این خبر در سایت دیگری هم نقل شده بود و چند نفری روی ان نظر داده بودند و فحاشی به اقای کروبی که بله ایشان هم در استقرار این حکومت دست داشته و خودش هم چون عمامه دارد منفور است و باید اعدام شود و چرا ان موقغع اعتراض نکرد و صدها لطیفه زیبای دیگر که شما هم تمثال ان را دریافت خواهید کرد. این جواب را انجا نوشتم.:


""نویسنده محترم اعتراضیه، دوست دانشمند و ناشناخته ، قبول، اقای کروبی ان روز ها رذالت این حکومت را ندید. اصلا چنین حکومتی در برنامه نبود. یا حتی دید و هنوز تجربه و پختگی امروز را نداشت که فریاد بلند کند. ( شما هم نداشتید، ‌نمی دانم حالا دارید یا خیر) . امروز ایشان می بیند و دارد تا پای خونش و اسایش و امنیت خانواده اش با ان می جنگد. این شیخ دلاور امروز در چنین فضای مرگبار و اکنده از خون و هتک حرمت خانواده و ناموس فعالان، و پر از جنون و وحشی گری ، به صراحت و در ملا ء این جانیان حرف هایی را می زند که من و شما حتی با اسم مستعار هم جرئت نداریم در ایران امروز (یا گذشته) بزنیم. چرا قدر نمی دانی. ول نمی کنی نق زدن و منفی بافی را و ایه یاس خواندن را. چرا کهنه های حیض را دور نمی اندازی. چرا ذهنت فقط نفرت از هر کسی است که جرئت دارد و ادعای قهرمانی هم نکرده ،‌چیز ی هم جز شکنجه برا ی خانواده اش و خودش در این یک سال گذشته و سال های اتی نمی تواند تصور کند، مقامی هم نخواهد داشت، ولی با همه این ها ایستاده است، در جایی که من و تو دولا و سینه خیز می رویم. ، شما فقط قیاس به نفس می کنی و فکر می کنی حتما باید کاسه ای زیر نیم کاسه اش باشد و گرنه چرا باید قدمی برای این ملت خرافاتی مذهب زده نکبت که نزدیک شان باشی بو ی گند تن شان را نمی توانی تحمل کنی (در ذهن من و شما بخوانیم گاو و گوساله ها) بردارد. . .

دکتر جان، این که بچه نوزاد یک زائو را ببینی و تحسین کنی زیباست، اما حتما توی ایرانی باید لحاف زائو را کنار بزنی و خون و کثافت جفت جنین را هم معاینه کنی و به همه نشان دهی ؟؟

بدون توجه به هر انچه شما کروبی را متهم کنید که در گذشته کرده یا نکرده، این ادم هزار بار حرف های امروزش بر حرف های مشابه ای که من و تو در سی سال گذشته (ان هم در تنهایی ودر خفا و با ترس و لرز) زده ایم ارجح است. او روشن بینی خود را با رنج و تجربه و تفکر بدست اورده. من و تو تعبدی و مادر زاد از اخوند و اسلام نفرت داشتیم. تو با تزریقات کتاب سرمایه مارکس و مانیفست کمونیسم، و من هم به ارث برده از یک پدر بی اعتقاد و هری هری مزاج و عیاش و الواط ( انموقع) پولدار .. هیچ کدام چیزی از خودمان نداریم. ولی این شیخ دلاور دارد. همه اش حاصل سی سال تعمق و زجر و تفکر او ست و جرئتی را هم که من و تو نداریم، او دارد.

رها کن این همه نفرت کور و خشم سرخورده و عقیم کننده را. ما تا کسی را واقعا مرده و تکه تکه شده نبینیم باور نمی کنیم که داشته برای ما می جنگیده و راست می گفته. دکتر مصدق را روزی که بود و برای ما می جنگید خودمان دفن اش کردیم چون وضع اقتصادی کشور کمی مشکل شده بود و به مزاج ما سختی نمی سازد، و حالا شصت سال است ننه من غریبم در می اوریم که امریکایی ها او را نابود کردند و فقط صد نفر ادم لات کودتا کردند و یک کشور را گرفتند. ان موقع من و تو در خانه قایم شده بودیم و منتظر "اصل چهار "‌ امریکا بودیم که بیاید "دلار " بیاورد و ضع مالی مان خوب شود . .

و شما از کسی که گلوله خورده و خون از تنش می چکد از او نتیجه و گواهی ازمایشگاه می خواهید که ثابت کند ان ماده سرخ که از تنش دارد فوران می زند واقعا خون است.

-- ج ج ، Jun 30, 2010 در ساعت 08:53 AM

این بسیجی های کله پوک خسته نشدند از بس به کروبی حمله کردند؟!

-- بدون نام ، Jun 30, 2010 در ساعت 08:53 AM