رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۱ تیر ۱۳۸۹

اعتراض شدید به حضور ضرغامی در هلند

افشای دعوت شبکه رسمی تلویزیون هلند از رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی، مخالفت‌های گسترده‌ای را در این کشور در پی داشته است.

شبکه NOS به صورت رسمی از عزت‌الله ضرغامی برای دیدار از این شبکه تلویزیونی در روز دوشنبه، ٥ ژوییه ٢٠١٠، دعوت کرده است.


عزت‌الله ضرغامی، رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی

یک شخصیت هلندی که نخواست نامش فاش شود، نسخه‌ای از دعوت‌نامه شبکه رسمی تلویزیون هلند را در اختیار رادیو زمانه قرار داده است که در آن از «ضیافت شام» در سفارت جمهوری اسلامی در لاهه با حضور گروهی از کارکنان این شبکه نیز خبر داده شده است. آخرین خبرها اما حاکی از لغو این ضیافت است.

«شبکه جوانان پیشرو» در لاهه، در بیانیه‌ای شدیداللحن با عنوان «خوشامدگویی NOS به تروریست‌ها» به این دعوت رسمی اعتراض کرده است.

دعوت شبکه NOS از رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی با مخالفت گسترده‌ی گروهی از فعالان حقوق بشر و دانشجویی ایرانی - هلندی همراه بوده است. «شبکه جوانان پیشرو» در لاهه، بامداد امروز، ٢٩ ژوئن، در بیانیه‌ای شدیداللحن با عنوان «خوشامدگویی NOS به تروریست‌ها» به این دعوت رسمی اعتراض کرده است. متن این نامه به زبان هلندی به گستردگی در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است و در بخشی از آن آمده: «صدای و سیمای جمهوری اسلامی نقش مهمی در سرپوش گذاشتن بر سرکوب تظاهرات مردم در پی انتخابات ریاست جمهوری اخیر و همچنین مسایل مربوط به بازداشت و شکنجه داشته است... صدای و سیمای جمهوری اسلامی از دادن زمان برای سخن گفتن معترضان خودداری کرده و مدیر آن نیز از سوی آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران که بزرگترین نقش را در سرکوب خشونت‌آمیز مردم داشته، تعیین شده است...»


دفتر مرکزی شبکه NOS در شهر هیلورسوم قرار دارد. گروهی از معترضان ایرانی موفق به دریافت مجوز از سوی پلیس و شهرداری این شهر برای گردهمایی اعتراض‌آمیز در برابر ساختمان این شبکه شده‌اند.

سخنگوی سفارت جمهوری اسلامی در لاهه و شبکه رسمی تلویزیون هلند در هیلورسوم هنوز به درخواست‌های «رادیو زمانه» برای ارائه اطلاعات بیشتر، پاسخ نداه‌اند.

جامعه‌ ایرانی در هلند در یک سال گذشته تظاهرات اعتراضی گوناگونی برپا کرده است که بزرگترین آن در ژوئن ٢٠٠٩ با حضور حدود دو هزار نفر و سخنرانی شیرین عبادی در آمستردام برگزار شد. چند ماه پیش نیز گروهی از جوانان ایرانی و هلندی برای ساعاتی به اشغال حیاط سفارت جمهوری اسلامی در لاهه دست زدند که با دخالت پلیس بدون درگیری خاصی پایان یافت.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

hala nemishe in Hollandiha, bejaye dawat az zarghami, dawat az mokhalefin system bekonand.

-- mori ، Jun 29, 2010 در ساعت 02:36 PM

اصلا چه معنی دارد همچین ... کسی دعوت بشه.
هرگز........

-- SKY ABI ، Jun 29, 2010 در ساعت 02:36 PM

دست غرور آفرین دلیر مردان و شیر زنان ایرانپرست طلا. .

ن‌ آ ک

-- بدون نام ، Jun 29, 2010 در ساعت 02:36 PM

درود بر شرف پرسنل رادیو زمانه که این رسوایی را افشا کردند
لطفا آدرس petition های احتمالی که می توان به افراد مسسوول اعتراض کرد را اعلام کنید
پاینده ایران

-- بدون نام ، Jun 29, 2010 در ساعت 02:36 PM

واقعا اصلا در هیچ منطقی این رفتار شگفت آور نمی گنجه. هنوز خیل جانباختگان و قربانیان و زندانیان و آوارگان روی دست هست و اینها به این راحتی چشمشون رو میبندد. انگار نه انگار که روزانه فاجعه ای در جریان هست. آبروی هم ضرغامی و هم طرف حسابهای هلندی اش را خواهیم برد

-- علیرضا ، Jun 29, 2010 در ساعت 02:36 PM

واقعا ضرعامی خجالت نمی کشه با تلوزیون دربست عهد بوقی اش وارد یک کشور دمکراتیک و ازاد شده است خجالت هم خوب چیزی است حتی در قبیله های دور افتاده افریقا هم تلوریونشان مثل جمهوری اسلامی ضرغامی نیست عجب ملت بدبختی هستیم ما که گیر ضرغامی ها افتادیم

-- فرهاد ، Jun 29, 2010 در ساعت 02:36 PM

تائون وانگوگ هلندی یک مسلمانی کشته بود که بارها با یک آخوند ایرانی بنام وحید روحانی دیدار کرده بود و از سنگی گری به شیعه گری گرویده بود. او بعد از اینی که تائون وانگوگ را با اسلحه کمری کشت از موتور سیکلتش پیاده شد و سر وانگوگ را برید و از تن جدا کرد آنرا در دست گرفت و گفت که از علی ابن ابی طالب آموخته است که این چنین باید کفار را تنبیه کرد! حالا باید بدولت هلند تبریک گفت که یکی از پیروان خونخوار علی ابن ابی طلب را که تیر خلاس زن بوده به هلند دعوت کرده است! باید از رادیو زمان من نیز بنوبه ی خودم تشکر کنم.

-- شهریار ، Jun 29, 2010 در ساعت 02:36 PM

بد هم نبود اگر تشریف فرما میشد و با فیلم به قتل رسیدن ندا ازش پذیرایی میشد، کسیکه در زمانیکه تمام خبرگذاری های دنیا فیلم مرگ ندا را نشان میدادند کمدی کلاسیک پخش میکرد و در حالیکه رویروی جام جم جمعیت شعار مرگ بر خامنه ای سر میدادند در مورد مشکلات جامعه امریکا برنامه پخش میکرد

-- بدون نام ، Jun 29, 2010 در ساعت 02:36 PM

متاسفم که معنی دموکراسی تنها بازیچه یک عده ورشکسته سیاسی و تبعیدی شده است. اگر آزادی وجود دارد چرا نمیگذارید هر کس حرفش را بزند؟

-- سیاوش ، Jun 29, 2010 در ساعت 02:36 PM

تائو وانگـٌگ درست است و تانون وانگوگ. اما آنچه که در هلند اتفاق افتاد بسیار حائز اهمیت است. و آن اینکه درست است که توسط یک روحانی ایرانی که در سفارت ایران در هلند ازدواج طلاق ایرانیها را به عهده دارد و چند نفری را هم از چشم آبی ها را مسلمان گکرده این عرب مراکشی از سنی به شیعه مشرف شد. آما تائو وانگـٌگ یک فیلمساز برجسته ی هلندی بود، که روی سینه ی یک زن در یکی از فیلمهایش کلمه الله را نوشته بود. جالب است چنانکه شهریار نوشته او گفت که در سربریدن کافران مقلد امام علی ابن ابی طالب است، در ضمن او همچنانکه خون تائو وانگـٌگ را بصورت خود می مالید و می گفت علی نیز چنین می کرده، که از قرار آنچه روحانیون در ایران به ما درس می دهند راست است. او که حتا نام خودش را نیز علی گذاشته در حالی که سر تائو وانگـٌگ را در دست داشت یک آیه از قرآن را خواند ولی آنچه که از تلفن مبایل یک رهگذار بدست آمده که تمامی صحنه را فیلمبرداری کرده بود و پلیس آن فیلم را توقیف کرده بر می آید او به سبک شیعیان ایران اذان گفت و اشهد ان علی ولی الله را ده بار تکرار کرد تا پلیس آمد. او بصورت بسیار نمایشی اجازه داد تا آن رهگذر از او فیلم بگیرد و حتا خود پلیس نیز در این فیلم وجود دارد.
یک مطلع

-- یک مطلع ، Jun 29, 2010 در ساعت 02:36 PM

siavash, age maniye demokracie ro miduni, pas az rahbare setamgaret khameni bekhah be mokhalesfanesh dar sedao simaye welayate faghi ejazeye mokhalefat bede! ro ke nist sanghe paye ghazwine be khoda

-- بدون نام ، Jun 29, 2010 در ساعت 02:36 PM

فوری فوری فوری...در هلند
دوستان هر چه سریعتر لطف کنید به این آدرس ‌ای میل بفرستید و اعتراض خود را نسبت به دعوت ضرغامی به شبکه تلوزیون هلند اعلام نمایید
communicatie@nos.nl

-- saeid ، Jun 29, 2010 در ساعت 02:36 PM

کسی که در کشوری دهانها را می بندد و قلمها را می شکند حق ندارد از آزادی بیان در کشور دیگری استفاده کند.

-- بدون نام ، Jun 29, 2010 در ساعت 02:36 PM

سوال از سياوش :راجع به سانسور وخفقان و بودن فقط تلويزيون دولتي صحبت کند؟..به اميد روزی که قانون و دموکراسي و عقل و انديشه جايگزين حکومت گروههای انحصار طلب وشعبان بی مخ ها شود...

-- ARASH ، Jun 29, 2010 در ساعت 02:36 PM

وقتی جواد لاریجانی میره اون ور دنیا درباره حقوق بشر سخنرانی میکنه از این کارا تعجب نمیکنم

-- محمد ، Jun 29, 2010 در ساعت 02:36 PM

سپاس بیکران از ایرانی های هلند و سایر آزادی خواهان هلندی که اجازه نمی دهند پای گووبلز به هلند برسد

-- بدون نام ، Jun 29, 2010 در ساعت 02:36 PM

آقای سیاوش این نظرتون رو در مورد آزادی بیان حتما به اطلاع ضرغامی هم برسانید، چون میزان سانسور‌ها و دروغ گویی‌ها در رسانه ایشون آنقدر زیاده که حال همه مردم رو به هم زده

-- mehrnoosh ، Jun 29, 2010 در ساعت 02:36 PM

در ایران گفته می شود که همه ی شعبانها مح داشته اند اما رهبری به مخ انسان علاقه ی خاصی دارد و هرشب یک مخ پخته ی انسانی می خورد! بنا بر این بیچاره شعبانهایی که بیمخ شده اند!

-- بدون نام ، Jun 29, 2010 در ساعت 02:36 PM

پاسخ به سیاوش

ایشان به اندازه کافی فضا و امکانات صدا و سیما در اختیارشون هست (جیب ملت) که حرفشونو بزنن.حضور در اروپا اونم هلند واونم لاهه!!!
به نظر من تنها برای تشویش افکار عمومیه و در نتیجه من هم مخالف حضورش در شبکه هلندی هستم

-- پسر کرد(امضا محفوظ) ، Jun 29, 2010 در ساعت 02:36 PM

یعنی‌ شما فکر میکردین که کشور ها میان نیگاه می‌کنن ببین مخالفین داخلی‌کشور مقابل چی‌ میگن بر اساس اون روابط خودشونو تنظیم کنن؟ و اصولا فکر نکردین که شاید کشور‌ها بر اساس منافع خودشون با یه کشور رابطه میگیرن نه مسائل داخلی‌ اون کشور؟ این واقعا خنده داره ... اگه اینجور بود که دیگه سنگ رو سنگ بند نمی‌شد.... شما هم اگه ناراحتین به خاطر اینه که فکر کردین غربی‌ها دلشون واسه ملت ایران سوخته و این همه تو اروپا بالا پائین پریدن و بعضی‌ها اون همه خوش رقصی کردن ... حالا یه تور دیگه می‌بینن شده.... عزیزان دموکراسی و حقوق بشر یه بازیچه هست تو دست کشورها برای امتیاز گرفتن از هم دیگه.

اما در مورد تئو فنّ خوخ یا همون وان گوگ شما:

این بابا یه آدمی‌ بود که همه چی‌ به شوخی‌ و طنز می‌گرفت ،سابقه کاریش مشخصه ، ولی‌ بازیچه دست ایان هرسی علی‌ قرار گرفت ، و اون فیلم با سناریو هرسی علی‌ ساخته شد، دل خوشی‌ از اسلام نداشت ضمن این که شدیدا آدم جاه طلبی بود و حسابی‌ تو جامعه هلند اسم در کرده با خوش رقصی هاش به طوری که بد از ۱۰ سال که تو هلند بود سر از مجلس هلند در اورد. میگن مخالفت کن تا معروف بشی‌ و اون هم این کار را به بهترین شکل ممکن انجام داد و اسلام هم
سوژه اش بود....

به لطف خمینی اسلام به لجن کشیده شده و شده مساله روز همه دنیا ولی‌ کلاهتونو قاضی کنین . شما چه بخواین چه نخواین دین یه موضوع حساسیت بر انگیزه پس یا نباید واردش شد یا باید خوب راهش و بلد بود

در رابطه با تغییر مذهب اون مراکشی چیزی نشنیدم ولی‌ نحوه قتل اینطور بوده: طرف رو از رو دوچرخه میندازه پایین و با تیر میزنه اون هم هی‌ التماس می‌کرده به گواهه بقال سر کوچه و بقیه مردم بد هم چند تا چاقو میزنه تو سینه ش و یه یاد داشت میچسبونه روش. عکس جنازه هم هست حالا کجا شما سر بریده دیدین اینم مثل بقیه حرفا و کار‌های سیاسیه ایرانی‌‌ها است که همیشه در حال خواب نما شدن هستن.

-- شهاب ، Jun 29, 2010 در ساعت 02:36 PM

+شهاب جان من اصلا سیاسی نیستم ولی فرقی بین نوشته و تو اون بابا که نوشته سرش رو بریده به سبک علی علیه سلام ندیم تو اگه فرقی دیدی بگو ما عهم همرت شویم.

-- بدون نام ، Jun 29, 2010 در ساعت 02:36 PM

به شهاب و سیاوش (که احتمالأ هردو یکنفرند و غرب ستیز و طرفدار ج.ا.) که دموکراسی و تظاهرات آزادیخواهان ایرانی را مسخره کرده اند باید گفت که بله ملت های غرب بدنبال منافع ملی خود بوده و هستند و تلاش آزادیخواهان نیز اینست که آنها را قانع کنند که آزادی ایران از دست ج.ا. بنفع خود این ملل خواهد بود. شما لازم نیست به بقیه درس سیاست بدهید و بخواهید که مردم عقاید خود را سانسور کنند و وارد بحث دین و مذهب نشوند. ملا لغطی نیستم ولی پیشنهاد میکنم شما اول برو یکمقدار فارسی ابتدایی یاد بگیر که مثلاأ فرق کلماتی مثل بعد با بد و یا طور با تور (رجوع کنید به کامنت شهاب) را بدونید. در ضمن یکمقدار مطالعه تاریخ و جامعع شناسی نیز بدردتون میخورد. زندگی کردن در غرب بخودی خود دانش و آگاهی نمیاورد. اگر هم در ایران هستید که باید گفت به چرندیات صدا و سیما گوش کردن نتیجه ای جز کمبود سواد و دانش ندارد.

-- روند امروزی ، Jun 30, 2010 در ساعت 02:36 PM

همه با هم دست در دست هم برای ساختن ایرانی آباد و سربلند تلاش کنیم ما ایرانیم ما بیشماریم پس با هم هستیم

-- کوروش ، Jun 30, 2010 در ساعت 02:36 PM

بدون نام جان : فرقی‌ بین متن من و اون یکی‌‌ها نیست؟ منظورت و نفهمیدم، البته شاید به این دلیل باشه که ما دمکراسی و خوب بلتیم، نمونه می‌خوای همین رادیو زمانه هر جدا رو که دوست داشته سانسور کرده گذاشته اینجا. ولی‌ به طور کلی‌ من فیلم بزن بزن هم نیگاه نمیکنم چون خیلی‌ دل نازکم و شب‌ها خواب بد میبینم چه به رسه به دیدن سر بریده......

-- شهاب ، Jun 30, 2010 در ساعت 02:36 PM

این ... رو کی راه داده هلند؟

-- بدون نام ، Jun 30, 2010 در ساعت 02:36 PM

سلام.من با نظر دیگران مخالفام.اینایی که نطرات تندی به دعوت این اقا دادند همینایی هستند که برای رفتن به ایران در صفای طولانی میاستند و وقتی به فرودگاه تهران میرسند همچین جلوی مامورین انتضامی مثل یک بچه سرشونو میندازند پاییین که انگار نه انگار اینجا یه زمانی باد تو گلوشون مینداختند و رگ گردنشون رو صاف میکردن. خلاصه بگم ما وقتی ضد حکومت هستیم که پای منافمون باشه وگرنه بیرون گود نشستن فقط شعار دادن کار سختی نیست اگر حرفمو اور ندارید از اونایی که جواب سیاسی ذارند و سالی ٤ بار میرند بپرسید یا از اونایی که واسه جواب گرفتن به هر اب اتیشی دست میزنند ولی اخر کار هممون اینه که تو همون صف نوبت اول باشیم.

-- shahab ، Jun 30, 2010 در ساعت 02:36 PM

روند امروزی: گفتم که ما‌ها همه دموکراسی و خوب بلتیم ، واسه همین سانسور می‌کنیم کامنت دیگران و یا اتهام می‌زنیم به دیگران که البته کار خیلی‌ را حتیه. مثلا منم می‌تونم ادعا کنم همه این کامنت‌ها توسط تو نوشته شده اگه میتونی‌ ثابت کن،.. سیاست در مرام ایرانی‌ یعنی‌ یا طرف من هستی‌ (که البته توهمین هم باز دعوا راه میافته وقتی‌ میگی‌ اوکی تو درست میگی‌) یا طرف اونهایی که من میگم به همین راحتی‌. کی‌ گفته غرب صفات میاره آقا معلم؟ یا اونا که ایرانن احمقن چون از مصاحبت شما بی‌ بهره ان.؟ اینجا کامنت گذاشتن حد ا قله قبول کردنه دموکراسی و آزادیه ( همون که هیچ ایرانی‌ یک تعریف مشترک ازش نمیتونه بکنه).
در ضمن کامنت اول من سانسور شده و کامل نیست که اون برداشت و کردی ( البته برداشت تو اصلا مهم نیست برام هر کی‌ آزاده نظر بده مگه نه؟)، نه عزیزم شما میتونی‌ تا آخر عمرت دین ستیزی کنی‌ و تاوانشو هم پس بد ی خودت میدونی‌ ولی‌ مگه احمق فقط تو اسلام پیدا می‌شه ؟ وجدانا جرات داری دین مسیح یا هندو رو هم نقد کنی‌ ؟
در ضمن تو فینگیلیش نوشتن دنبال غلط املا نباش آقا معلم. و همچنین یک در صد میتونی‌ به جای اتهام زدن , به مغزت فشار بیاری که شاید طرف داره از نرم افزار تبدیل کننده به فارسی استفاده می‌کنه حالا شما آقا مهندس بفرما چه جوری می‌شه اونجا ' بد' رو یا 'تور'' رو درست نوشت و با ط دسته دار نوشت؟ میبینی‌ به همین را حتیه... البته امکانی هست که بشه باز هم اصلاح کرد ولی‌ وجدانا تو نفهمیدی منظور من چی‌ بوده ؟ یا دنبال اتهام زدن و سفسطه بازی هستی‌ تا رسیدن به اصل موضوع ?......

-- شهاب ، Jun 30, 2010 در ساعت 02:36 PM

شهاب ، منظور بدون نام اینه که فرق چندانی بین چاقو زدن بگردن یا سینه کسی نیست در هر دو مورد آدمکشیست، البته شما فعلأ در حال طنازی و مسخره کردن دیگرانید و متوجه یاداوری ایشان نشده اید.
در ضمن این تصحیح غلط تایپی در متن قبلی خودم: جامعع = جامعه

-- روند امروزی ، Jun 30, 2010 در ساعت 02:36 PM

این کشورهای غربی فقط فکر خودشون هستند. هیچ انتظاری نمیشه ازشون داشت. باید به این اقداماتشون اعتراض کرد اما نباید شوکه شد. نه دفعه اول نه آخر.

-- بدون نام ، Jun 30, 2010 در ساعت 02:36 PM

دولت کودتا استعفا استعفا
دولت مستبد، مستکبر، متقلب استعفا استعفا

صرغامی سردار کودتاچی استعفا استعفا

-- سهند ، Jun 30, 2010 در ساعت 02:36 PM

در پشت این صحنه گردانی نابکار و دعوت از ضرغامی, لابی شناخته شده رژیم در هلند, یعنی فرح کریمی قرار دارد که با کمک شبکه لابیهای رژیم, مجری این طرح میباشد.

-- مازیار ، Jun 30, 2010 در ساعت 02:36 PM

اين كه چيز تازه ايي نيست اروپايي ها هر جامصالح خودشون به خطر بيفته فرياد وا مصيبتا سر ميدن

-- 123 ، Jul 1, 2010 در ساعت 02:36 PM

I think we have to do something more serious. For example : to ask all Iranian living in Holland to protest against NOS

-- بدون نام ، Jul 1, 2010 در ساعت 02:36 PM

پیشنهاد می کنم پذیرایی گرمی از ایشون با تصاویر کشته شدگان بشه وشعار بدیم:
NOS با اونایی یا با ما

-- کامیار-هلند ، Jul 2, 2010 در ساعت 02:36 PM

روند امروزی: البته تو نمیتونی‌ موضوع ی بحث من باشی‌ به امثال تو زیاد نباید پرداخت امر بهتون مشتبه می‌شه.... از خودت چیزی واسه گفتن نداری پاچه خاری [بدون نام ]میکنی‌،,, اینجا یه سری آمدند زدن به صحرای کربلا که آره طرف سر بریده منم میگم دروغه .چون اونی که میگه سر بریده شده و یا فیلمش هست از روی معده حرف زده چون مدرک ندا رن

.... مگه می‌شه تو دنیای اینترنت و بلتوث ....این چیزا مخفی‌ بمونه؟ من اگه جزئیات قتل و گفتم به خاطر نشون دادن تناقص و عوام فریبی تو حرفای شما‌ها بود ،حالا به این جاش که میرسه میزنین تو کانال روشنفکری که `قتل قتله
و چه فرقی‌ میکنه به لپش بزنن یا سر و کامل ببرن`
بال بال میزنی‌ چون خودتو به خودت نشون دادم ,, , حرفی‌ نداری پس میری دنبال خوندن و تفسیر کردن کامنت دیگران یا دنبال غلط املایی گرفتن و نکته گیری ،,,, به خودت نمره ۱۹ دادی و حتما با یه ستا ره و ۱۰۰ آفرین کنارش من بهت با ارفاق ۱۸ میدم چون از همون اول هم یه غلطه دیگه داشتی‌ ( به کلمه [مثلا] یه بار دیگه نیگاه کن .. حالا که به اشتبات پی‌ بردی زود مثل یه پسر خوب بیا اینجا به همه بگو ببخشید .. نه؟) میگم با ارفاق چون انشات محتوا نداره باید 0 بگیری
.............................................
حرفای شهاب که کامنت گذشته رو
۱۰۰% قبول دارم ( البته ما هر دو یکی‌ هستیم و مأمور ج.ا ، نه که هم اسم هم هستیم البته احتمالاً shahab تو قسمت خارجی‌‌ها کار میکنه نیگاه اسمش هم خارجکیه
....)
......................................

این جریان کاملا واضحه می‌تونه یه دلیل سادش این باشه:
، ضرغامی اومده اینجا قرار داد تکنولوژی یا تولیدات تلویزیون ‌های هلند ببنده ( تو این بحران اقتصادی) در عوض باج سیاسی بگیره. همین .

-- شهاب ، Jul 2, 2010 در ساعت 02:36 PM