رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۸ تیر ۱۳۸۹
زهرا رهنود:

امیدوارم اجرای اعدام زینب جلالیان شایعه باشد

زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی بامداد امروز با صدور پیامی ابراز امیدواری کرده که اجرای حکم اعدام زینب جلالیان، «شایعه» باشد.

زینب جلالیان دختری ۲۸ ساله و اهل ماکو است که در سال ۱۳۸۸ به اتهام همکاری با حزب پژاک به اعدام محکوم شده است.


زهرا رهنورد

گروه حیات آزاد کردستان - پژاک - یک سازمان کرد مخالف جمهوری اسلامی ایران است که هدف خود را حمایت از حقوق اقلیت کرد در ایران اعلام کرده است.

او در سال ۱۳۸۶ در کرمانشاه بازداشت و به زندان سنندج منتقل شد. جلالیان اما اخیرا به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است.

به گزارش تارنمای «جرس» رهنورد در پیامش خطاب به حکومت گفته که «بیایید یک بار برای همیشه شمشیر را نه از رو ببندید و نه از زیر و به جای آن با لبخند پر محبت به روی ملت بنگرید.»

او پرسیده « آیا زینب جلالیان عضو گروه‌های به اصطلاح محارب بوده است؟ آیا زینب جلالیان تاکنون اسلحه در دست داشته است؟ آیا فقط دو سال پیش کاغذ و قلم و پوستر تبلیغاتی را به عنوان یک مبلغ گروهی با خود حمل می کرد؟»

رهنورد گفت که «آیا خدا را خوش می آید و شایسته است یک زن را که مظهر رافت و لطافت در هستی و در هر ملتی است، نابود و از از صحنه روزگار حذف کرد؟ به خصوص که زینب یک دختر جوان است.»

او در ادامه این پیام گفته که «آیا بهتر نیست نظامی که به نام جمهوری اسلامی مزین است، قلب‌های دردمند مادران و تب و تاب جوانان را دریابد و با محبت با آنان رفتار کند؟ آیا بهتر نیست که از طریق فرهنگ و آموزش، روح و روان و اندیشه‌ها به بالندگی دعوت شود تا این‌که به اعدام و امحاء آنان اندیشیده شود؟»

رهنورد گفت: بیایید یک بار برای همیشه شمشیر را نه از رو ببندید و نه از زیر و به جای آن با لبخند پر محبت به روی ملت بنگرید

زهرا رهنورد افزوده: «امروز بیش از دو سوم کشورهای جهان با این مجازات وداع کرده و مجازات دیگری جایگزین کرده‌اند. اکنون در مقام ورود به لزوم تجدیدنظر در مجازات مرگ نیستم، اما می‌دانم تجربه نشان داده است بسیاری از اعدام شدگان به ارشاد احتیاج داشته‌اند، اما اعدام دریافت کرده‌اند.»

«رهانا» دیروز به نقل از پاشا جلالیان برادر زینب نوشت: «وکلا کاری نمی‌توانند بکنند. اگر این‌طور پیش برود حکم زینب اجرا می‌شود و کاری از دست هیچ کس ساخته نیست. حکم‌اش تایید شده و اجرا می‌شود.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

رهنورد: «بیایید یک بار برای همیشه شمشیر را نه از رو ببندید و نه از زیر و به جای آن با لبخند پر محبت به روی ملت بنگرید» زهرا خانم، همسر آقای میرحسین، تا آن جائیکه ما متوجه شدیم، اسلام دینی است تبعض آمیز و خشونت پرور و شهید پرور و سرکوبگر! و در آن، از عشق و محبت و دوستی و شادی خبری نیست. تا دلتان بخواهد، عزاداری!
لیلی،

-- Leili ، Jun 29, 2010 در ساعت 09:40 AM

سرکار خانم رهنورد مگر شما همسر همون آقائی نیستید که در ابتدای انقلاب جنایتهای بی شماری در حق ملت کرد کرده حالا چه شده که مدافع کردها شده اید

-- از کرماشان ، Jun 29, 2010 در ساعت 09:40 AM