رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۶ تیر ۱۳۸۹

آلمان با چهار گل انگلیس را در هم کوبید

تیم ملی فوتبال آلمان در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام جهانی آفریقای جنوبی با نتیجه چهار بر یک تیم ملی فوتبال انگلیس را در هم کوبید.

در ادامه مسابقات جام جهانی و از دور یک هشتم نهایی، عصر امروز تیم‌های فوتبال انگلیس و آلمان به دیدار هم رفتند. در این دیدار که در ورزشگاه «مانگونگ» برگزار شد تیم آلمان با چهار گل از سد انگلستان گذشت.


آلمان‌ها خوشحال از پیروزی، عکس از فیفا

نخست این تیم آلمان بود که با فرصت‌طلبی ميروسلاو کلوزه، مهاجم خود در دقيقه ٢٠ به گل رسيد. پودولسکی در دقيقه ٣٢ گل دوم آلمان را روی پاس دیدنی مولر به ثمر رساند تا آلمان از حریف سنتی خود با دو گل پیش بیافتد.

انگليس پس از دومين گل آلمان به خود آمد. گل آپسون در دقيقه ٣٧ انگليس را به بازی بازگرداند. در ادامه انگليس توسط لمپارد دومين گل خود را در دقيقه ٣٨ بازی به ثمر رساند، اما داور اروگوئه‌ای مجموعه اشتباهات داوری در این جام را کامل کرد و گل کاملا سالم انگليس را قبول نکرد. شوت سهمگین لمپارد در تصویر تلویزیونی از خط عبور کرده بود.

در نیمه دوم آلمان با پاس زیبای شواين اشتايگر و ضربه تمام کننده مولر در دقيقه ٦٧ به گل سوم رسید. با وجود این‌که انگلیس فرصت‌های خوبی را داشت، اما آلمان دست بردار نبود و بار دیگر توسط مولر در دقيقه ٧٠ به گل چهارم رسيد.


انگلیسی‌ها غمگین از شکست، عکس از فیفا

آلمان با این پیروزی به جمع هشت تیم برتر جام صعود کرد. آلمان در این مرحله باید به دیدار برنده بازی آرژانتین و مکزیک برود که امشب از ساعت ١١ به وقت ایران به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

شب گذشته نیز تیم ملی فوتبال غنا با نتیجه دو بر یک آمریکا را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات صعود کرده بود. این بازی در پایان نود دقیقه قانونی بازی با نتیجه یک بر یک تمام شده بود.

غنا در وقت اول اضافه با یک گل از آمریکا پیش افتاد و تلاش‌های بازیکنان آمریکا تا پایان نتیجه نداد.

Share/Save/Bookmark