رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۶ تیر ۱۳۸۹

پیشنهاد هفت وزیر به مجلس افغانستان

رئیس جمهور افغانستان بعد از یک دوره نسبتا طولانی، هفت وزیر پیشنهادی کابینه این کشور را به منظور کسب رای اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی کرد.

حدود شش ماه قبل و طی دو مرحله ٢٤ وزیر پیشنهادی از سوی حامد کرزی به مجلس معرفی شدند که تنها ١٤ تن از آنان رای اعتماد گرفتند.


حامد کرزای

در این مدت رئیس جمهوری افغانستان به دلیل عدم معرفی ١١ وزیر دیگر کابینه، با انتقادهای تند و فشار از سوی نمایندگان مواجه بوده است.

وزیران پیشنهاد شده روز شنبه، برای تصدی وزارت خانه‌های کشور، تحصیلات عالی، تجارت و صنایع، هوانوردی، راه و ترابری، امور مهاجرین و سرحدات به مجلس معرفی شده‌اند.

محمد یونس قانونی، رئیس مجلس نمایندگان افغانستان با استقبال از این اقدام حامد کرزای گفت: روز دوشنبه هفته جاری مدارک وزیران پشنهادی بررسی خواهد شد و پس از شنیدن برنامه‌های کاری آنان، رای‌گیری در مورد تایید و رد افراد پیشنهاد شده آغاز خواهد شد.

وزیران پیشنهاد شده برای تصدی وزارت خانه‌های کشور، تحصیلات عالی، تجارت و صنایع، هوانوردی، راه و ترابری، امور مهاجرین و سرحدات به مجلس معرفی شده‌اند

ماه گذشته وزیر کشور و رئیس اداره امنیت ملی افغانستان نیز به دلیل آن‌چه که « ناتوانی» در تامین امنیت جرگه (نشست) مشورتی صلح خوانده شد، استعفا داد و حامد کرزی نیز استعفای آنان را پذیرفت.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد به زودی وزیران پشنهادی دولت برای تصدی پنج وزارت‌خانه باقی‌مانده و همچنین ریاست اداره امنیت ملی به مجلس نمایندگان معرفی خواهند شد.

Share/Save/Bookmark