رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۴ تیر ۱۳۸۹

۳۷ کشته در خشونت‌های تازه افغانستان

در تازه‌ترین دور خشونت‌ها در افغانستان، ۳۶ شورشی و یک پلیس افغان جان باختند.

منابع محلی افغان می‌گویند بیشترین تلفات شورشیان شب پنج‌شنبه بر اثر حمله جنگنده‌های ناتو در ولایت کنر در جنوب این کشور رخ داده‌است و طی آن ۲۰ تن از طالبان کشته شدند.

ژنرال خلیل ضیایی فرمانده پلیس ولایت کنر گفت شورشیان زمانی هدف حملات هوایی قرار گرفتند که قصد ایجاد یک پایگاه را در یک منطقه کوهستانی داشتند.

همچنین در نتیجه درگیری میان پلیس با طالبان در ولایت نیمروز در نزدیک مرز ایران، ۱۰ شورشی و یک پلیس کشته شدند

همچنین در نتیجه درگیری میان پلیس با طالبان در ولایت نیمروز در نزدیک مرز ایران، ۱۰ شورشی و یک پلیس کشته شدند و سه غیر نظامی و یک تن از طالبان نیز زخمی شدند.

این درگیری شب گذشته در شهرستان چخانسور پس از آن رخ داد که شورشیان، یک پاسگاه پلیس را مورد حمله قرار دادند.

علاوه بر این، درگیری میان نیروهای مشترک افغان و ناتو با طالبان در شهرستان مقر ولایت بادغیس در شمال غرب افغانستان، باعث کشته شدن ۶ تن از طالبان از جمله دو فرمانده آنان گردید.
گفته می‌شود در این درگیری ۹ تن از شورشیان نیز زخمی شده‌اند.

رویداد‌های خشونت‌بار در حالی در افغانستان ادامه می‌یابد که برکناری ژنرال استنلی مک‌کریستال فرمانده ارشد نظامیان آمریکایی و بین‌المللی، سبب افزایش نگرانی‌ها در افغانستان شده‌است.

وحید عمر، سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان گفته‌است که برکناری مک‌کریستال بر اوضاع این کشور «اثرات ناگوار» برجای خواهد گذاشت.
اما هنوز مشخص نیست که ژنرال دیوید پترئوس جانشین ژنرال مک‌کریستال تا چه اندازه خواهد توانست به نگرانی‌ها در مورد سرانجام این جنگ که ۹ سال به طول انجامیده‌است، پاسخ دهد.

Share/Save/Bookmark