رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۴ تیر ۱۳۸۹

رادان: متولی طرح حجاب و عفاف دولت است

احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی می‌گوید که دولت «متولی» مسئله حجاب و عفاف است و ماموریت اجرای آن را به تعداد زیادی از سازمان‌ها واگذار کرده‌ است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آقای رادان با بیان این‌که نیروی انتظامی در طرح عفاف و حجاب در کنار دولت است، گفت: «این‌گونه نیست که نیروی انتظامی به تنهایی متولی آن و دولت کنار باشد.»

این در حالی است که محمود احمدی‎نژاد، رئیس دولت دهم در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در ۲۳ خرداد ماه جاری شیوه برخورد نیروی انتظامی با «بدحجابی» را نادرست دانست و گفت که این برخوردها را قبول ندارد و تا جایی که بتواند با این موضوع برخورد خواهد کرد.

در همین حال جانشین فرمانده نیروی انتظامی، امروز در یاسوج به خبرنگاران گفت: «راهکارهای اجرایی حجاب و عفاف توسط دولت ابلاغ شده و قبلا وزارت ارشاد باید پیگیری می‌کرد بعد از آن تحویل وزارت کشور شد که اجرایی‌تر شود و اطلاع دارم که دغدغه برای اجرای آن وجود دارد.»

وی با اشاره به این‌که نیروی انتظامی فارغ از مباحث فقهی به دنبال «اجرای ماموریت» است، افزود: «اصل در زمینه حجاب و عفاف وجود ماموریت و اجرای ماموریت است که باید اجرا کرد، نظر فقهی این مسئله کار بزرگان و علما است.»

در پی سخنان محمود احمدی‌نژاد درباره مسئله حجاب، برخی نیروهای اصول‌گرا با اعتراض به سخنان وی، آن را خلاف موازین شرعی دانسته بودند.

رادان: راهکارهای اجرایی حجاب و عفاف توسط دولت ابلاغ شده و قبلا وزارت ارشاد باید پیگیری می‌کرد بعد از آن تحویل وزارت کشور شد که اجرایی‌تر شود

حسین ابراهیمی، نماینده اصول‌گرای مجلس ایران و رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اعتراض به دیدگاه‌های رئیس دولت دهم گفته بود: «چرا بعضی به خود اجازه می‌دهند جای فقها بنشینند و فتوا بدهند؟»

وی می‌گوید که محمود احمدی‌نژاد به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه این شورا برای برخورد با «بدحجابی» را به وزیر کشور ابلاغ کرده ‌است.

این نماینده مجلس با بیان این‌که ماموران نیروی انتظامی که با «بدحجابی» برخورد می‌کنند، ماموران وزارت کشور هستند، گفت: «چطور دولت می‌گوید که این برخورد‌ها از سوی دولت نیست؟»

نیروی انتظامی در ماه‌های گذشته با راه‌اندازی «طرح جدید امنیت اخلاقی» دور تازه برخورد با افرادی که پوشش متناسب با معیارهای نیروی انتظامی را ندارند، آغاز کرده ‌است.

بهمن کارگر، معاون اجتماعی نیروی انتظامی روز چهارشنبه، دوم تیرماه گفت که یک هزار و ۵۲۴ نفر از ابتدای اجرای طرح عفاف بازداشت شده‌اند.

طرح موسوم به «عفاف و حجاب»، هم‌زمان با روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۴، اجرایی شد. نیروی انتظامی پس از آغاز به کار دولت نهم با راه‌اندازی گشت‌های ارشاد زنان و مردانی را که پوشش آن‌ها منطبق بر آئین‌نامه‌های نیروی انتظامی نباشد، دستگیر می‌کند.

در چند ماه اخیر شمار زیادی از نیروهای اصول‌گرا خواهان برخوردهای سختگیرانه‌تر با پوشش زنان و آن‌چه که آن‌ها «بدحجابی» می‌دانند، شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بمیره این رادان!
عده ای را به خاطر طرح عفاف و حجاب بازداشت می کنند تا در زندان ها با خیال راحت به آنان تجاوز شود و عفت خود را به کمال برسانند...

-- بدون نام ، Jun 25, 2010 در ساعت 10:10 AM

روي طالبان راسفيدکرده ايد....پس چی شد دروغهای احمدی نژاد در تلويزيون؟

-- Hashem ، Jun 25, 2010 در ساعت 10:10 AM

رهبری پریشب به لادان گفته باید سفت گرفت اگر مثئله ی حجاب را سفت نکیریم فردا مردم یه چیز دیگه می خوان!
مرگ بر این پدر بیپدر مردم ایران. ببینید چه خر تو خری ست که آدمکش ترین و نامردترین فرد تمامی تاریخ بشریت. که روز یک مشک خون می خورده نامش را گذاشته اند بنام روز پدر!!! این برای ایران وحشتناک است! یک کس تو صفحه فلسطین اشتباهی این شعر را نوشته که حالا من درستشو در مورد این روز پدر بنویسم. میرزاده نسیم شمال در مورد این روز پدر نوشته
پدر احمق مردم اگر این بی پدر است
بسر قبر پدر ، جد پدر باید ر...ید
مرگ بر جمهوری اسلامی

-- بدون نام ، Jun 25, 2010 در ساعت 10:10 AM

مگر کفتار بازنشسته شده؟ میراث خرس به طفلک رادان رسیده!!

-- بدون نام ، Jun 25, 2010 در ساعت 10:10 AM