رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳ تیر ۱۳۸۹

«قشون کشی برای تضعیف مجلس»

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران مخالفان ایران در دیدار امروز خود، از «قشون کشی» برای «تضعیف» مجلس ابراز نگرانی کردند.

به گزارش تارنمای «سحام‌نیوز» این دو رهبر مخالف دولت خواسته‌اند تا همه در مقابل «قانون‌گریزانی» که می‌خواهند با چنین روش‌هایی «مقاصد نامشروع» خود را پیش ببرند، «موضع» بگیرند.


تجمع روز گذشته هواداران دولت در برابر مجلس

اشاره این دو رهبر مخالف دولت به طرح «حمایت از تأسیس و تقویت موسسات و مراكز آموزش عالی غیر دولتی» است که روز یکشنبه ٣٠ خرداد در مجلس تصویب شد. بر اساس این طرح، دانشگاه آزاد اجازه پیدا می‌کرد تا اموال خود را «وقف» کند.

این طرح اما واکنش تند حامیان دولت را به دنبال داشت. روز سه‌شنبه یکم تیر در واکنش به تصویب این طرح، تعدادی از تشکل‌های دانشجویی حامی دولت با گردهمایی در مقابل مجلس تهدید کردند که اگر نمایندگان از تصمیم خود کوتاه نیایند مجلس را به «توپ» خواهند بست.

موسوی و کروبی در دیدار امروز خود گفته‌اند که دولت برای برگزاری «راهپیمایی سکوت» مجوز صادر نکرد، اما در مقابل «عده‌ای سازمان یافته» به هر کجا که بخواهند، «حمله» می‌کنند.

این دو رهبر مخالف دولت و هشت حزب اصلاح طلب از وزارت کشور ایران خواسته بودند که در سالروز انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری اجازه دهد تا معترضان در روز ٢٢ خرداد، راهپیمایی سکوت برگزار کنند.

دولت اما با این در خواست مخالفان موافقت نکرد. ٤٨ ساعت پیش از برگزاری این راهپیمایی، میرحسین موسوی و مهدی کروبی با انتشار بیانیه‌ای و با طرح این‌که «احتمال سرکوب شدید مخالفان وجود دارد»، راهپیمایی را لغو کردند.

مخالفان دولت ایران می‌گویند که در انتخابات ریاست جمهوری سال ١٣٨٨، آرای آن‌ها «دزیده» شده و با «تقلب» محمود احمدی‌نژاد به عنوان رئیس جمهوری معرفی شده است. مقامات ایران اما این گفته مخالفان را رد می‌کنند.

موسوی و کروبی در دیدار امروز خود گفتند: دولت برای برگزاری «راهپیمایی سکوت» مجوز صادر نکرد، اما در مقابل «عده‌ای سازمان یافته» به هر کجا که بخواهند، «حمله» می‌کنند

موسوی و کروبی همچنین در این دیدار مشترک «وضعیت نابسامان زندان‌ها و روند امنیتی موجود و بازداشت تعدادی از دانشجویان نخبه» را بر خلاف قوانین کشور ارزیابی و آن را محکوم کرده‌اند.

این دو رهبر مخالف دولت هم‌چنین، حمله به منزل آیت‌الله صانعی و آیت‌الله منتظری را «تحت حمایت بخشی از حاکمیت» خوانده‌اند.

روز دوشنبه ٢٤ خرداد، عده‌ای که احمد منتظری، فرزند آیت‌الله منتظری آن‌ها را «لباس شخص» می‌داند، به دفاتر آیت‌الله یوسف صانعی و آیت‌الله حسینعلی منتظری از مراجع تقلید شیعه در قم حمله کرده و اموال این دفاتر را تخریب کردند. دفتر مرحوم آیت‌الله منتظری نیز بعد از این حمله پلمپ شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

صدای پای تمساح می آید.

-- بدون نام ، Jun 23, 2010 در ساعت 05:33 PM

جای هیچگونه نگرانی نیست! این جمعیت، انتخاب ملت نمی باشند و بهتر است هر چه زودتر در این حجره و دکان بی خاصیت و ورشکسته را بست.
علی مجلسی،

-- Ali Majlesi ، Jun 23, 2010 در ساعت 05:33 PM

بین امیه دوباره سربرآورده تا دوباره انسانهارا خانه نشمن کند

-- اکبر ، Jun 24, 2010 در ساعت 05:33 PM

چماق عریانم را به چماق عریان تمساح یزدی و احمدی نجات نشان دادم.


بابی ملت ایران

-- بدون نام ، Jun 24, 2010 در ساعت 05:33 PM

سگ زرد برادر شغاله.

-- مینوچهر ، Jun 24, 2010 در ساعت 05:33 PM

حتی اين مجلس فرمايشی را تحمل نمی کنند؟!

-- Farzan ، Jun 24, 2010 در ساعت 05:33 PM