رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲ تیر ۱۳۸۹

برگزاری دادگاه حسین درخشان

دادگاه حسین درخشان، که به عنوان «پدر وبلاگ‌نویسی ایرانی» شناخته می‌شود، امروز در دادگاه انقلاب تهران برگزار شده است.

خبرگزاری فارس گزارش داده که اولین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین درخشان، وبلاگ‌نویس امروز در شعبه ١٥ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شده است.


حسین درخشان

این خبرگزاری اتهامات او را «همكاری با دول متخاصم، تبلیغ علیه نظام اسلامی، تبلیغ به نفع گروهك‌های ضد انقلاب، توهین به مقدسات، راه‌اندازی و مدیریت سایت‌های مبتذل و مستهجن» اعلام کرده است.

حسین درخشان که به «پدر وبلاگ‌نویسی» در ایران شناخته می‌شود، جزو نخستین وبلاگ‌نویسان ایرانی است که نویسنده وبلاگ «سردبیر خودم» بود.

حسین درخشان که سابقه فعالیت در روزنامه‌های اصلاح‌طلب حیات نو و عصرآزادگان را در کارنامه خود دارد در سال ١٣٧٨ ایران را ترک کرد و ساکن کانادا شد.

این وبلاگ‌نویس سال ١٣٨٤ به ایران بازگشت و در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از «مصطفی معین»، کاندیدای اصلاح‌طلب حمایت کرد.

محمود احمدی‌نژاد فروردین سال ١٣٨٨در نامه‌ای که از سوی دفترش منتشر شد، خواستار رسیدگی به اتهامات حسین درخشان با رعایت «موازین قانونی» شده بود

درخشان پس از بازگشت به خارج از ایران به انتقاد از اصلاح‌طلبان روی آورد و با حضور در شبکه پرس‌تی‌وی، تلویزیون بین‌المللی ایران به حمایت از محمود احمدی‌نژاد پرداخت.

حسین درخشان آبان سال ١٣٨٧ بعد از ورود به ایران بازداشت و زندانی شد. بازداشت طولانی مدت او و برگزار نشدن دادگاه‌اش، سبب شد که خانواده او از این وضع ابراز «نگرانی» کنند.

محمود احمدی‌نژاد فروردین سال ١٣٨٨ در نامه‌ای که از سوی دفترش منتشر شد، خواستار رسیدگی به اتهامات حسین درخشان با رعایت «موازین قانونی» شد.

مادر حسین درخشان نیز اواخر سال گذشته با انتشار نامه‌ای خواستار رسیدگی به اتهامات فرزندش شد.

خانواده درخشان پس از حدود ١٩ ماه بی‌خبری از وضعیت او، در تاریخ پنج خرداد وبلاگی را برای اطلاع‌رسانی درباره او راه‌اندازی کردند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آدمی که زیگ زاگ حرکت کنه ، عاقبتش همینه.

-- بدون نام ، Jun 23, 2010 در ساعت 09:08 AM

آموزگار و دوست عزیزم، محاکمه تو چقدر سوزناکه. اگر این وبلاک نویسان حرامزاده مرد بودند بهمراه من به کمک تو میآمدند. ولی افسوس فقط اسم مردانه دارند.

حلالزاده

-- بدون نام ، Jun 23, 2010 در ساعت 09:08 AM

آدمی که مستقیم حرکت کنه، مرده است.

-- بدون نام ، Jun 23, 2010 در ساعت 09:08 AM

هر روزنظرش 180 درجه تغییر می کرد. اونقدر که خودش هم گه گیجه گرفته بود

-- بدون نام ، Jun 23, 2010 در ساعت 09:08 AM