رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳۱ خرداد ۱۳۸۹

جشنواره گل در گروه ششم جام جهانی

تیم‌های فوتبال برزیل و پرتقال دیشب و امروز با پیروزی‌های پر گل سه به یک و هفت بر صفر حریفان خود را در گروه ششم مسابقات جام جهانی در آفریقای جنوبی، در هم کوبیدند.

شب گذشته برزیل در دومین بازی از مرحله گروهی مسابقات به دیدار تیم آفریقایی ساحل عاج در ورزشگاه ژوهانسبورگ رفت که با سه گل این تیم را شکست داد. برزیل با این برد شش امتیازی شد و از گروه شش صعود کرد.


فابیانو زننده دو گل برزیل در جدال با مدافع ساحل عاح

گل‌های برزیل را در این دیدار لوئیز فابیانو در دقایق ٢٥ و ٥٠ و الانو در دقیقه ٦٢ به ثمر رساندند. تنها گل ساحل عاج توسط کاپیتان این تیم دیدیه دروگبا با ضربه سر در دقیقه ٧٩ به ثمر رسید.

ساحل عاج با این تساوی یک امتیازی شد و از شانس کمی برای صعود برخوردار است.

در دقایق پایانی بازی «کاکا» دو کارت زرد متوالی دریافت کرد و از زمین مسابقه اخراج شد تا دیدار آینده برزیل مقابل پرتغال را از دست بدهد.

تیم ملی فوتبال پرتقال امروز در دیدار با کره شمالی که در بازی اول مقابل برزیل بسیار خوب ظاهر شده بود، جشنواره‌ای از گل به راه انداخت و این تیم آسیایی را با نتیجه پر گل هفت بر صفر شکست داد.

کره شمالی‌ها که به یاد درخشش‌شان در جام جهانی ١٩٦٦ انگلیس لقب «طوفان زرد» را دارند، امروز در حالی که در نیمه اول بازی تنها یک گل دریافت کرده بودند،‌ در نیمه دوم با دریافت شش گل دیگر، همه چیز را از دست رفته دیدند.


صحنه گل ششم پرتقال توسط رونالدو، عکس از فیفا

کره شمالی با این باخت از گردونه رقابت‌های جام جهانی حذف شد و پرتقال با چهار امتیاز و تفاضل گل مثبت هفت خیال آسوده‌ای بابت صعود دارد.

در دومین بازی امروز شیلی و سویس از گروه هشتم در ورزشگاه «نلسون ماندلا» به دیدار هم رفتند. تیم خوب شیلی در این دوره جام جهانی به دومین پیروزی خود دست یافت تا شانس صعود خود را به مرحله‌ بعدی بسیار بالا ببرد.

تیم ملی شیلی توانست با تک گل دقیقه ٧٥ گونزالز به صدر جدول گروه هشتم جام جهانی آفریقای جنوبی برسد. شیلی در بازی آخر خود به مصاف اسپانیا خواهد رفت که در بازی اول خود از سوئیس شکست خورده بود.

در ادامه مسابقه‌ها امشب از ساعت ١١ به وقت تهران اسپانیا یکی از مدعیان فتح عنوان قهرمانی به دیدار تیم هندوراس خواهد رفت.

Share/Save/Bookmark