رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳۰ خرداد ۱۳۸۹

حذف کامرون و توقف دوباره ایتالیا

در ادامه مسابقات جام جهانی در آفریقای جنوبی شب گذشته کامرون با دومین باخت پیاپی از جام جهانی حذف و ایتالیا با تساوی در مقابل نیوزلند متوقف شد.

شب گذشته، از گروه پنجم مسابقات جام جهانی دانمارک و کامرون به مصاف هم رفتند که دانمارک با نتیجه دو بر یک در این بازی به پیروزی دست یافت. «شیرهای رام‌نشدنی» آفریقا با این باخت در مقابل دانمارک از مسابقات جام جهانی حذف شدند.


کامرون اولین تیم حذف شده از جام جهانی

سامول اتوئو ستاره نامدار کامرون در این بازی گل اول را برای کامرونی‌ها در دقیقه ١٠ بازی به ثمر رساند. اما نیکلاس بنتنر مهاجم آرسنالی دانمارک در دقیقه 33 بازی را به تساوی کشاند. دانمارکی‌‏ها نیمه دوم را بهتر آغاز کردند و روی همکاری بنتنر و ضربه تمام ‏کننده دنیس رومدال از حریف آفریقای خود جلو افتادند.

پس از این گل شیرهای رام‌نشدنی آفریقا حملات زیادی را روی دروازه سرونسن ترتیب دادند اما ضربات نهایی وبو، اتوئو و سایر مهاجمین این تیم راه به جایی نبرد تا کامرون اولین حذف شده رقابت‏های جام‏جهانی لقب بگیرد.

با این نتیجه هلند از این گروه صعود کرد. ژاپن و دانمارک هر دو سه امتیازی هستند و در بازی آخر در برابر هم قرار خواهند گرفت تا یکی از این دو تیم به مرحله بعد صعود کند.

از گروه شش مسابقات امروز پاراگوئه که در بازی اول خود ایتالیا را متوقف کرده بود با نتیجه دو بر صفر اسلواکی را شکست داد تا با چهار امتیاز در صدر جدول این گروه قرار گیرد.

ورا در دقیقه ٢٧ و ریوارس در دقیقه ٨٨ بازی برای پاراگوئه گلزنی کردند. با این پیروزی پاراگوئه چهار امتیازی شد و اسلواکی با یک امتیاز در انتهای جدول این گروه قرار گرفت.


اصحنه‌ای از بازی ایتالیا و نیوزلند، عکس از فیفا

در بازی دوم این گروه ایتالیا، مدافع عنوان قهرمانی در برابر نیوزلند با تساوی ناامید کننده یک بر یک متوقف شد. برخلاف پیش‌بینی‌های قبل از بازی این تیم نیوزلند بود که در دقایق نخست بازی روی اشتباه کمک داور بازی به گل رسید.

پس از گل، ایتالیایی‌ها با فشار همه جانبه در دقیقه ٢٩ بازی به یک ضربه پنالتی دست یافتند. یاکوئینتا مهاجم ایتالیا این ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد. هر چند که تا پایان بازی زمین و توپ در اختیار آبی‌پوشان ایتالیا قرار داشت، اما موفق به زدن گل دوم نشدند.

با این تساوی ایتالیا با دو امتیاز در رده دوم جدول قرار گرفت تا در بازی آخر مقابل اسلواکی محکوم به برد باشد. نیوزلند نیز با این تساوی دو امتیازی شد و بعد از ایتالیا در رده سوم جدول قرار گرفت.

در ادامه بازی‌ها امشب و از ساعت ١١ به وقت تهران برزیل به مصاف تیم خوب ساحل عاج خواهد رفت.

Share/Save/Bookmark