رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳۱ خرداد ۱۳۸۹
هاشمی رفسنجانی:

رهبر باید به «اتهام‌زنی» واکنش نشان می‌داد

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخصی مصلحت نظام می‌گوید انتظار داشته بعد از ایراد «اتهام‌زنی» محمود احمدی‌نژاد علیه «برخی مسئولان نظام»، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران «واکنش» نشان می‌داده است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با ماهنامه «مدیریت ارتباطات» سخنان محمود احمدی‌نژاد را در جریان مناظره با میرحسین موسوی، «کار بسیار زشت» اعلام کرده است.


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

محمود احمدی‌نژاد شامگاه ١٣ خرداد سال ١٣٨٨، در جریان مناظره انتخاباتی با میرحسین موسوی، خانواده اکبرهاشمی رفسنجانی و ناطق نوری را به «فساد مالی» متهم کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ١٩ خرداد سال گذشته و سه روز قبل از انتخابات با انتشار نامه‌ای سرگشاده‌ خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای خواستار «دخالت» او در برابر اتهام‌زنی محمود احمدی‌نژاد شد.

به گفته هاشمی رفسنجانی، آیت‌الله خامنه‌ای درباره محتوای نامه، «گله‌ای» نداشته اما گفت که نامه باید «پس از انتخابات» منتشر می‌شد.

رئیس مجلس خبرگان توضیح داده است که در هر دو صورت پیروزی یا شکست محمود احمدی‌نژاد در انتخابات نمی توانسته آن را پس از انتخابات منتشر کند.

هاشمی رفسنجانی گفته «در صورت شکست احمدی‌نژاد درست نبود با او درگیر شوم و در صورت پیروزی هم درست نبود با منتخب مردم درگیر شوم و جشن پیروزی را به کام مردم تلخ کنم.»

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بدون اشاره به نام محمود احمدی‌نژاد تاکید کرده که روحیه‌اش با شیوه اداره جامعه «سازگار» نیست.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: سخنان محمود احمدی‌نژاد در جریان مناظره با میرحسین موسوی، «کار بسیار زشتی» بود

هاشمی در یک سال اخیر بارها از عملکرد احمدی‌نژاد که زمانی در دولت خودش استاندار اردبیل بود، انتقاد کرده است.

حامیان دولت نیز می‌گویند که هاشمی رفسنجانی «ریشه همه مشکلات» ایران است.

قاسم روانبخش، دبير سياسي هفته‌نامه پرتو سخن و از حامیان تندروی رئیس دولت دهم، سال گذشته و پس از مناظره موسوی و احمدی‌نژاد گفت که احمدي‌نژاد با معرفي هاشمي رفسنجاني به عنوان «ليدر مافياي قدرت و ثروت»، «ريشه اصلي مشكلات كشور» را پس از چهار سال سکوت در برابر مردم آشکار کرد.

خانواده هاشمی رفسنجانی نیز گفته‌اند که از احمدی‌نژاد به قوه قضاییه «شکایت» کرده اند با این حال آن‌ها می‌گویند که امیدی ندارند که به شکایت‌شان رسیدگی شود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آقای رفسنجانی تاکنون به کدام مخالفتان تهمت نزدید(حتا در نمازجمعه!) که اکنون چنین ادعایی دارید؟ آنی را درو میکنید که خود کِشته اید!

-- shahrvande dareje 3 ، Jun 20, 2010 در ساعت 03:52 PM

آقای رفسنجانی تاکنون به کدام مخالفتان تهمت نزدید( حتا درنمازجمعه) که امروز چنین توقعی دارید؟ حاصل آن چه خود کِشته اید را درو میکنید.

-- شهروند درجه 3 ، Jun 20, 2010 در ساعت 03:52 PM

اگر هاشمی تهمت زده دلیل نمیشود که کار احمدی نژاد در تهمت زدن درست باشد.تهمت بد است.

-- اکبر ، Jun 21, 2010 در ساعت 03:52 PM

اکبرجان! برادرم! من کجا گفته ام که کار احمدی نژاد درتهمت زدن درست است؟ احمدی نژاد هم شاگردو پشتیبان دهه60 همینها بود. تهمت ازهرکس باشد بداست.

-- شهروند درجه 3 ، Jun 21, 2010 در ساعت 03:52 PM

....در صورت پیروزی هم درست نبود با منتخب مردم درگیر شوم و جشن پیروزی را به کام مردم تلخ کنم..... پيروزي! با راي های تقلبی ؟!

-- Sasan ، Jun 21, 2010 در ساعت 03:52 PM