رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۷ خرداد ۱۳۸۹

پیروزی پر گل آرژانتین و شکست میزبان

شب دوم مسابقات گروهی جام جهانی که شب گذشته با شکست آفریقای جنوبی، میزبان جام جهانی آغاز شده بود، امروز با پیروزی پر گل آرژانتین برابر کره جنوبی و شکست نیجریه در برابر یونان دنبال شد.

شب گذشته آفریقای جنوبی میزبان جام جهانی در برابر اروگوئه با نتیجه سه بر صفر شکست خورد. دیگو فورلان در دقایق ۲۴ و ۸۰ (پنالتی) و پریرا در دقیقه ۹۳ گل‌های اروگوئه را وارد دروازه میزبان رقابت‌ها کردند.


گل دیگو فورلان از روی نقطه پنالتی، عکس از فیفا

در دقیقه ۷۶ مسابقه «خونه» دروازه‌بان آفریقای جنوبی از میدان به خاطر انجام خطای پنالتی اخراج شد. هواداران آفریقای جنوبی در اعتراض به تصمیم داور در دقایق انتهایی مسابقه اقدام به ترک ورزشگاه کردند.

اروگوئه با این پیروزی چهار امتیازی شد و آفریقای جنوبی یک امتیازی ماند. فرانسه و مکزیک دیگر تیم‌های این گروه نیز یک امتیازی هستند که امشب از ساعت ۱۱ به وقت تهران به مصاف هم خواهند رفت.

شاگردان مارادونا در دومین مسابقه خود برابر کره جنوبی روز خوبی را پشت سر گذاشتند و با هت‌تریک «هیگو این» و گل به خودی مدافع کره جنوبی به نتیجه خوب چهار بر یک دست یافتند. با این پیروزی آراژانتین شش امتیازی شد و صعودش به مرحله بعدی قطعی به نظر می‌رسد.


صحنه یکی از گل‌های هیگو این، عکس از فیفا

تنها گل کره جنوبی در این دیدار را لی چونگ یونگ در دقیقه ۴۶ نیمه اول به ثمر رساند. کره جنوبی با این باخت سه امتیازی باقی ماند.

امروز در دومین مسابقه از گروه دوم، یونان و نیجریه نیز به مصاف هم رفتند که یونان با نتیجه دو بر یک تیم ۱۰ نفره نیجریه را شکست داد تا امیدهای خود را برای صعود زنده نگاه دارد. نیجریه هم که در بازی اول هم شکست خورده بود با این باخت، امیدهای بسیار کمی برای حضور در مرحله بعدی مسابقات جام جهانی دارد.

گل‌های این دیدار را برای یونان «سالپینگدیس» در دقیقه ۴۴ و «توروسیدیس» در دقیقه ۷۱ به ثمر رساندند. تنها گل نیجیریه را نیز «آشه» در دقیقه ۱۶ بازی به ثمر رساند.

Share/Save/Bookmark