رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۷ خرداد ۱۳۸۹

کشته شدن ۶۷ عضو طالبان در افغانستان

در اثر بمباران جنگنده‌های ناتو و حملات قوای مشترک امنیتی افغان برمواضع طالبان در جنوب و شمال افغانستان، ۶۷ عضو این گروه کشته شدند.

مخلص افغان، سخنگوی والی پکتیکا گفت که روز چهارشنبه در نخستین حمله هوایی نیروهای مشترک بر علیه طالبان در شهرستان«چهارباران» ۳۷ شورشی کشته شدند و در یک حمله دیگر که در شهرستان«زیروک» صورت گرفت سه شورشی جان باختند.


دفترمطبوعاتی ناتو گفته‌است حمله به مواضع طالبان پس از کسب اطلاع از ورود شورشیان از پاکستان به افغانستان، صورت گرفته‌ است.


محمد عمر والی قندوز درشمال افغانستان نیز گفت که طی درگیری نیروهای امریکای وافغان برعلیه شورشیان در منطقه«باغ شرکت» این ولایت دو سرباز امریکایی، یک سرباز ارتش و ۱۴ شورشی از جمله دو فرمانده آنان کشته شدند.

خشونت‌های روز افزون درحالی اعلام می‌شود که روز گذشته وزیر دفاع افغانستان از افزایش ۵۲ درصدی رویدادهای خشونت آمیز در راین کشور طی هفته‌های اخیر خبر داد

در یک رویداد دیگر در شمال افغانستان، ۱۳ شورشی درعملیات مشترک ارتش و پلیس این کشور در شهرستان«پشتون کوت» ولایت فاریاب کشته و دست کم ۱۰ تن زخمی شده‌اند.

خشونت‌های روز افزون درحالی اعلام می‌شود که روز گذشته وزیر دفاع افغانستان از افزایش ۵۲ درصدی رویدادهای خشونت آمیز در راین کشور طی هفته‌های اخیر خبر داد.

مقامات افغان می‌گویند ۲۵۴ شهرستان از مجموع ۳۶۴ شهرستان این کشور با تهدید امنیتی شورشیان مواجه‌ است.

Share/Save/Bookmark