رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۷ خرداد ۱۳۸۹

زهرا رهنورد: قصد ارعاب مراجع را دارند

زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی، حمله به دفتر آیت‌الله صانعی، مرجع تقلید شیعه را از جمله اقدامات «خشن و شوکه‌آوری» دانست که به قصد «ارعاب و تنگ کردن فضای» حضور مراجع در ایران انجام می‌شود.

وی می‌گوید حمله به دفتر این مرجع تقلید شیعه نتیجه «شکست جریان حاکم» در طول یک سال گذشته‌است که اکنون با «هدف رادیکالیزه کردن محیط سیاسی» شهر مذهبی قم را «هدف» قرار داده‌ است.

خانم رهنورد در این بیانیه که امروز، پنج‌شنبه، در تارنمای کلمه منتشر شده‌، گفت که این «سناریوی تلخ» در طول یک‌سال گذشته در شهرهای مختلف علیه مراجع تقلیدی همچون آیت‌الله دستغیب بارها تکرار شده و حال این «روند سیاه» به «مراجع قم» رسیده‌ است.


زهرا رهنورد

همسر میرحسین موسوی حمله به دفتر آیت‌الله صانعی را که شخصیت علمی و دینی ایشان را «نشانه» گرفته‌ است، «نهایت کینه‌توزی» جریان حاکم نسبت به «ملت ایران» دانست.

بامداد روز ۲۴ خرداد ماه نیروهای لباس شخصی با حمله به دفتر آیت‌الله صانعی به تخریب منزل وی پرداخته و بر روی در و دیوار ساختمان، شعارهایی بر ضد آیت الله صانعی نوشتند.

نیروهای لباس شخصی همان روز به دفتر آیت‌الله منتظری، مرجع تقلید درگذشته شیعه، نیز حمله کرده و اموال دفتر وی را تخریب کردند.

در چند ماه گذشته دفاتر آیت‌الله صانعی در قم، مشهد، تهران و شهرهای دیگر ایران مورد حمله حامیان دولت قرار گرفته بود.

زهرا رهنورد با محکوم کردن حمله به دفاتر مراجع تقلید گفت: «چه زشت و تنفرانگیز است، صحنه‌هایی که تنگ‌نظران و جریانات سیاسی شناخته شده را در حال تخریب دفتر و منزل ایشان، در معرض نگاه ما قرار می‌دهد.»

رهنورد: حمله به دفتر آیت‌الله صانعی شخصیت علمی و دینی ایشان را «نشانه» گرفته است و این اقدام «نهایت کینه‌توزی» جریان حاکم نسبت به «ملت ایران» است

آیت‌الله صانعی یکی از مراجع تقلید شیعه در ایران است که به خاطر فتواها و نگرش نوگرایانه‌اش به ویژه در مسائل مربوط به حقوق زنان شهرت دارد و به مرجع تقلید اصلاح‌طلب معروف است.

وی از حامیان میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ایران بود که بعد از انتخابات نسبت به سرکوب و کشتار شهروندان ایران اعتراض کرد. حمایت‌های وی از حرکت‌های اعتراضی مخالفان باعث خشم حامیان دولت شد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دی ماه گذشته با انتشار بیانیه‌ای گفته بود که آیت‌الله صانعی، مرجع تقلید شیعه فاقد «ملاک‌های لازم برای تصدی مرجعیت» است.

Share/Save/Bookmark