رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۶ خرداد ۱۳۸۹

بسیج امدادگران برای کمک به سیل‌زدگان فرانسه

امدادگران برای نجات بازماندگان توفان سهمگین و سیلاب امروز چهارشنبه در جنوب فرانسه که جان 19 نفر را گرفت، آنها را با وسایل هوایی حمل کردند.

نیکولا سازکوزی رییس جمهوری فرانسه با صدور بیانیه‌ای ضمن تسلیت به خانواده‌های قربانیان و حمایت از گروه‌های نجات، خواستار کمک‌رسانی بی‌وقفه و یافتن آنهایی که هنوز پیدا نشده‌اند، شد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه نزدیک به ۲۰۰۰ امدادرسان با عجله خود را به این منطقه آسیب زده در سواحل دریای مدیترانه رسانده‌اند. آنها برای نجات صدها آسیب‌دیده که در خودروها، خانه و بام منازل به دام افتاده بودند در آنجا حاضر شدند. به گفته یک مقام رسمی امدادرسانان ساکنان را از طریق هلیکوپتر به یک منطقه امن منتقل کردند.

یکی از مقامات دولتی گفته است که تعداد قربانیان تا اوایل صبح ۱۵ نفر بوده و ۱۲ نفر نیز گم شده بودند. امدادگران اکنون به دنبال نجات بازماندگان و یافتن باقی کشته‌شدگان هستند. به نظر می‌رسد با وجود تلاش‌ها تعداد قربانیان افزایش یافته‌است.

امدادگران برای نجات بازماندگان توفان سهمگین و سیلاب امروز چهارشنبه در جنوب فرانسه که جان 19 نفر را گرفت، آنها را با وسایل هوایی حمل کردند

وزیر کشور فرانسه برای بازدید از منطقه آسیب‌دیده به آنجا سفر کرده‌است. او با اعلام اینکه احتمالا آمار کشته‌شدگان بالا خواهد رفت گفت که خسارات ناشی از سیل از سال ۱۸۲۷ میلادی بی‌سابقه است.

باران‌های سنگین سه‌شنبه سطح آب را به سرعت در منطقه افزایش داده و بسیاری از مردم را برای جستجو در یافتن نقطه‌ای امن به بام خانه‌ها کشانده است.

پلیس به مردم هشدار داده است که از اتومبیل‌های خود به دلیل آسیب‌های ناشی از هوای بد استفاده نکنند.

روز سه شنبه بیش از ۳۰سانتی‌متر باران شدید باعث افزایش سطح آب شده و این شهر را با چهل‌هزار نفر با بحران روبرو کرده‌است.

حدود 1850 آتش‌نشان، سرباز و پلیس به همراه ۱۱ هلی‌کوپتر در منطقه حاضر شده و حدود ۱۵۰۰ نفر برای کمک اعلام آمادگی کرده‌اند.

حدود ۱۵۰۰ نفر که در منطقه توریستی فریجوس در سیل مانده بودند به جای امن منتقل شده‌اند.

همچنین تیم‌های اورژانس ۴۳۶ زندانی را در حالی که آب دوطبقه اول زندان را گرفته بود نجات داده و به زندان‌های اطراف منتقل کردند.

همچنین یک قطار پر سرعت به همراه ۳۰۰ مسافر که از لیل به نیس در حرکت بود نیز در دام این سیل افتاده‌است. شرکت راه‌آهن منطقه حرکت قطارهای بین تولن و سنت را تا پنج شنبه متوقف کرده و گفته است برخی از نقاط این مسیر راه‌آهن ۳۰ کیلومتری زیر آب است.

Share/Save/Bookmark