رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۱ خرداد ۱۳۸۹

باهنر: تخلفات دولت از قانون مفصل است

محمدرضا باهنر، نماینده محافظه‌کار، در پاسخ به اظهارات محمود احمدی‌نژاد مبنی بر تصویب مصوبات «خلاف شرع و قانون» از سوی مجلس، تخلفات دولت از قانون را «زیاد و مفصل» اعلام کرد.

خبرگزاری فارس و سایت‌های مختلف خبری در ایران، درباره دیدار محرمانه آقای احمدی‌نژاد با اعضای هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، خبری منتشر کرده و به نقل از وی نوشته بودند: «مجلس تاکنون بیش از ۱۳۰ قانون تصویب کرده که مغایر با شرع و قانون اساسی است.»


رئیس دولت دهم این اظهارات را در پاسخ به انتقاد نمایندگان از اجرا نشدن قوانین مصوب مجلس از سوی دولت و یا تاخیر در اجرای این قوانین برای اجرا مطرح کرده بود.

وی همچنین انحراف از اجرای بودجه ۸۵ را رد کرده و از اینکه نمایندگان این تخلف دولت را «بزرگ‌» کرده بودند، انتقاد کرده بود.

اسفند ماه سال ۱۳۸۷ و بدنبال قرائت گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۸۵، تخلف میلیاردی دولت در اجرای بودجه این سال و واریز نشدن یک میلیارد دلار درآمد مازاد نفتی به خزانه کشور مطرح شد.

خبرگزاری ایلنا به نقل از آقای باهنر نوشته است: «مشکل زمانی پیش می‌آید که بعضی از نهادها توقع اختیارات بیش از حد قانون اساسی داشته باشند. هر نهادی باید به اختیارات خود قانع باشد و به وظایف خود عمل کند.»

به گفته این نماینده مجلس، «اینکه دولت بخواهد وظایف مجمع تشخیص مصلحت را کم و زیاد کند یا مجلس بخواهد وظایف شورای نگهبان را کم و زیاد کند یا شورای نگهبان بخواهد وظایف مجمع و دولت را کم و زیاد کند، تخطی از قانون اساسی است.»

باهنر که در حال حاضر معاون نظارت مجلس است، التزام به قانون اساسی را«شرط لازم» برای پذیرش هر نوع مسئولیتی در نظام جمهوری اسلامی دانست.

وی افزود: «اینکه آقای رئیس جمهور فرمودند یک قانون تصویب شده که من اجرای آن را به مصلحت کشور نمی‌دانم، جزء حقوق رئیس جمهور نیست و رئیس جمهور مکلف به اجرای قانون است.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

احمدی نژاد، «مجلس تاکنون بیش از ۱۳۰ قانون تصویب کرده که مغایر با شرع و قانون اساسی است.» این دفعه احمدو حرف درستی زده! مجلسی که بر علیه خود قانون تصویب میکند و اختیارات خود را سلب میکند، بهتر است هر چه زودتر، در این دکان ورشکسته را بست.
مجلسی،

-- Majlesi ، May 31, 2010 در ساعت 12:15 PM

رژیم اشغالگر به گروهی از دوستان خود پول میدهد که او را روی سر خود بکزرارند و برای کشتن وبه زندان انداختن مخالفان امروز و دوستان دیروز تومار امضا کنند .این دسته سینه زنی کار دیگری جز نوکری رهبرشان ندارند .برای جایی که اینها در آن دادو فریاد ضد ملت سر میدهند نام دیگری باید یافت

-- بهنام ، Jun 1, 2010 در ساعت 12:15 PM