رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۰ خرداد ۱۳۸۹

کشاورز: شغل بازیگری دیگر آبرو ندارد

محمدعلی کشاورز، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با انتقاد از اتهام‌های سیاسی وارده به برخی هنرمندان گفت شغل بازیگری دیگر آبرو ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، آقای کشاورز شامگاه شنبه، در مراسم رونمایی از سی‌دی «شب ستاره‌ها» افزود: «هنرمند هرگز نمی‌تواند سیاسی باشد، زیرا جزئی از مردم است و اگر سخنی می‌گوید همان مشکلات مردم است.»


وی همچنین از وضعیت سینما و تئاتر در ایران انتقاد کرد و گفت: «امروز متاسفانه فقط روابط و باندبازی در سینما و تئاتر حاکم شده است و پول و سرمایه دلیل همه کارها شده است.»

کشاوز به مراسم تشییع و تدفین حمیده خیرآبادی اشاره کرد و افزود: «نحوه تدفین وی را نمی‌پسندم، زیرا به نظر من، هنرمند بعد از فوت جزئی از مردم است و مردم دوست داشتند که او را بدرقه کنند.»

حمیده خیرآبادی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون بیش از ۴۰ روز پیش در تهران درگذشت و مراسم تدفین وی بدون اعلام قبلی و تنها با حضور چند عضو خانواده‌اش و شمار اندکی از هنرمندان برگزار شد.

پیکر خانم خیرآبادی برخلاف معمول در قطعه هنرمندان دفن نشد، اما آقای کشاورز گفته که وی علاقه داشت تا در این قطعه دفن شود.

ثریا قاسمی فرزند حمیده خیرآبادی نیز همزمان با چهلمین روز درگذشت مادرش در یادداشتی از برخورد‌ مسئولان جمهوری اسلامی با هنرمندان و بی‌توجهی به خواسته‌ها و نیاز‌های آنها انتقاد کرده بود.

در این مراسم مرتضی احمدی دیگر بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون هم از وضعیت هنرمندان انتقاد کرد.

آقای احمدی گفت: «من ۱۴ سال است که به وزارت ارشاد نرفته‌ام و فکر نمی‌کنم هنرمندان دیگری نیز به آنجا بروند.»

ژاله علو، گوینده رادیو، تلویزیون و بازیگر سینما نیز طی سخنانی خواستار توجه بیشتر مسئولان به وضعیت هنرمندان شد.

خانم علو همچنین از «نادیده» گرفته شدن زبان فارسی در برنامه‌های صدا و سیما انتقاد کرد و گفت: «زبان فارسی امروز بسیار تنزل پیدا کرده است.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

درود به ژاله گرامی که دست روی نکته حساسی گذاشت و نشان داد که زبان فارسی ریشه حیات و بیانگر هویت او و همه ایرانیان واقعیست.

-- بدون نام ، May 30, 2010 در ساعت 09:00 AM

اقای کشاورز عزیز کدام بازیگر را می گویید سینمای ایران که پر است از بازیگر نما ها ی چشم رنگی که مناسب ویترین هستند تا سینما

-- بدون نام ، May 31, 2010 در ساعت 09:00 AM