رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۰ خرداد ۱۳۸۹

آیت‌الله صانعی: ظالم مجازات خواهد شد‌

آیت‌الله یوسف صانعی از مراجع تقلید، با انتقاد از ادامه «فشار‌ها و تهمت‌ها» در ایران، گفت «بی‌انصافی» بی‌نتیجه نمی‌ماند و کسانی که ظلم کرده‌اند، روزی مجازات خواهند شد.

آقای صانعی در جمع مسئولان مؤسسه تنظیم و نشر آثار آیت‌الله خمینی، از «هجمه‌ها و فشار‌ها» به این موسسه انتقاد کرد و گفت: «این تحریف‌ها، تهمت‌ها، افتراها و بی‌انصافی‌ها تمام می‌شود و روزی آنها که این اعمال را انجام داده‌اند، پشیمان خواهند شد.»


عملکرد «موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی» که مسئولیت آن بر عهده حسن خمینی است، در ماه‌های اخیر از سوی محافظه‌کاران نزدیک به محمود احمدی‌نژاد با انتقاد‌هایی مواجه شده است.

محافظه‌کاران می‌گویند که این موسسه با اندیشه‌ها و افکار آقای خمینی «دوگانه» رفتار می‌کند و در جریان وقایع پس از انتخابات، موضعی «جانبدارانه» به نقع اصلاح‌طلبان گرفته است.

«نترسیم، چون ترس بسیار بد است. به دیگران هم بگویید که نترسید، خیال نکنید که می‌توانند هر کاری بکنند. چند روزی بیش نیست و تمام می‌شود»

به گزارش وب‌سایت جماران، آقای صانعی در واکنش به این انتقاد‌ها گفت که عده‌ای تلاش می‌کنند تا «مقام علمی» حسن خمینی را «پایین» بیاورند، اما «باید سختی‌ها را تحمل کرد.»

وی خطاب به مسئولان این موسسه گفت: «بدانید تنها موسسه نشر آثار و آثار امام مورد هجمه و تهمت نیست، یاران امام هم مورد حمله و هجمه همه‌جانبه قرار دارند. بازار تهمت و افترا هم فراوان است.»

این مرجع تقلید اضافه کرد: «نترسیم، چون ترس بسیار بد است. به دیگران هم بگویید که نترسید، خیال نکنید که می‌توانند هر کاری بکنند. چند روزی بیش نیست و تمام می‌شود.»

آقای صانعی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از رواج «دروغ‌گویی‌ها» در کشور از مسئولان جمهوری اسلامی سئوال کرد: «چرا نمی‌گویید که در زمان امام خمینی دروغ نبوده و الان این همه دروغ گفته می‌شود؟»

آیت‌الله صانعی: «پنج سال قبل گفتم که دروغ دارد شایع می‌شود، ولی نمی‌دانستم که دروغ اصلاً فرهنگ می‌شود»

وی ادامه داد: «چرا نمی‌گویید که دو نفر خواستند از امام تعریف کنند، امام جلوی آن‌ها را گرفت و فرمود از من تعریف نکنید؟ اما امروز باب تملق باز شده و خیلی‌ها با تملق و دروغ به همه چیز می‌رسند.»

این مرجع تقلید همچنین گفت: «پنج سال قبل گفتم که دروغ دارد شایع می‌شود، ولی نمی‌دانستم که دروغ اصلاً فرهنگ می‌شود.»

در یک سال گذشته برخی از مراجع تقلید و رهبران مخالف دولت بارها نسبت به گسترش «دروغ‌گویی و تهمت» در جامعه ایران از سوی حاکمان هشدار داده‌اند.

اصلاح‌طلبان و رهبران آنها محمود احمدی‌نژاد و دولت وی را به «دروغ‌گویی» متهم می‌کنند و دولت برآمده از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته را «نامشروع» می‌دانند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

Dorood bar ayatollah saney et ayato lah boroojerdi dar zendan !
Mojdeh b shoma k dar daroone ma vejdan vojood darad v ba zolme khish khod ra mahkoom khahim kard !

-- بدون نام ، May 30, 2010 در ساعت 01:00 PM

همیشه روشنایی وآب مسیرخودراپیداکرده است امیدوارم مدیریت کشور بدست انسانها اداره شود.

-- کوروش ، May 30, 2010 در ساعت 01:00 PM

آقای صانعی، ممکن است بفرمائید، چگونه ظالم مجازات خواهد شد؟ تا آنجا که ما مطلع هستیم، خمینی مجازات نشد! با اینکه حکم اعدام هزاران جوان این سرزمین را صادر کرد.
یوسف،


-- Jusef ، May 30, 2010 در ساعت 01:00 PM

دست شما را می بوسم که معنای عالم دینی در شیعه از خیر سر آدم هایی چون شماست که هنوز زنده است. آدم های با شرفی که با ظالمان یزید مسلک نمی سازند و حق را می گویند. به هر قیمتی و تحت هر شرایطی !!! درود بر شرف و انسانیت.

-- m.mazandarani ، May 30, 2010 در ساعت 01:00 PM

آقای م. مازندرانی که عجولانه به دستبوس آقا رفته اید! ایشان سخن تازه ای را بیان نکرده اند؟ همه سران حکومت فاشیست اسلامی، مرتب از این سخن پراکنی ها می کنند « ظالم مجازات خواهد شد». مردم ایران در خیابان ها با پوست و گوشت و خون خود، بهای گزاف این دروغ بزرگ را «اسلام ناب محمدی» روزانه پرداخت می کنند.
یوسف،

-- Yosef ، May 31, 2010 در ساعت 01:00 PM