رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۰ خرداد ۱۳۸۹

تعلیق از تحصیل «بدحجابان» در دانشگاه علامه

یک مقام دانشگاه علامه طباطبایی اعلام کرد برخی از دانشجویان «بد‌حجاب» این دانشگاه «یک تا دو ترم» از تحصیل محروم شده‌اند.

به گزارش امروز یکشنبه خبرگزاری مهر، قادر پریز، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی گفت این احکام دانشجویان، به خاطر «بی‌اعتنایی» آنها به تذکرات مسئولان دانشگاه مبنی بر رعایت حجاب، صادر شده است.


آقای پریز افزود ده‌ها دانشجوی دیگر این دانشگاه نیز به خاطر «بد‌حجابی» به کمیته انضباطی احضار شده و تذکر دریافت کرده‌اند.

این مقام دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: «به دلیل محرمانه بودن آمار و ارقام در کمیته انضباطی، امکان اعلام تعداد دقیق دانشجویان احضار شده وجود ندارد.»

قادر پریز با اشاره به اینکه در طول یکسال گذشته، تعداد این دانشجویانی که احضار شده‌اند بسیار زیاد بوده است، افزود: «هر هفته افرادی به کمیته انضباطی احضار می‌شوند.»

طرح مبارزه با بدحجابی از اواخر اردیبهشت ماه از سوی حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ شده است.

قادر پریز با اشاره به اینکه در طول یک‌سال گذشته، تعداد این دانشجویانی که احضار شده‌اند بسیار زیاد بوده است، افزود: «هر هفته افرادی به کمیته انضباطی احضار می‌شوند»

در این ابلاغیه بر اهمیت بحث رعایت حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها و در راستای اجرایی شدن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاکید شده است.

این طرح در شرایطی ابلاغ می‌شود که در هفته‌های اخیر برخی مسئولان فرهنگی و سیاسی خواستار جدیت حراست در برخورد با بدحجابان در دانشگاه‌ها شده‌اند.

هفته گذشته نیز مصطفی خسروی، مدیرکل حراست دانشگاه تهران از منع ورود افراد بدحجاب به دانشگاه تهران، اجبار مقنعه در برخی دانشکده‌های این دانشگاه و برخورد با دانشجویان پسر «بدحجاب» در دانشگاه خبر داده بود.

خسروی گفته است کسانی که در دانشگاه‌ها از پوشش نامناسب استفاده کنند، به کمیته انضباطی احضار خواهند شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

عاقبت شما مرتجعین هم می روید ولی با خفت بسیار .

-- رضا از ایران ، May 30, 2010 در ساعت 12:00 PM

چرا واكنش تدافعي ؟ چه را تهديدها رو تبديل به فرصت نمي‌كنيم.
متاسفانه ما نه تنها استراتژي طرف مقابلمان را درست تحليل نميكنيم تا از آن بر عليه خودش استفاده كنيم كه حتي در بيشتر مواقع امتيازات،ويژگيها و در يك كلام سلاح خودمان هم دو دستي تقديم حريف ميكنيم.
فقط كافي استراتژيهاي تبليغاتي كلينتون و بلر رو در دوره اول حكومتشون يكبار مرور كنيم.
هيچوقت نگذار حريفت متمايز بشه و سلاح ويژه‌اي خاص خودش داشته باشه. هميشه با مهره هاي اون بازي كن.
اين اتفاق يكبار افتاد و اون هم در ماجراي مجيد توكلي بود. به قول اهلش طرف آچمز شد و خودش به غلط كردن اوفتاد.
آقايون حجاب ميخوان ، خوب چه اشكال داره از فردا همه زنها با پوشيه و نقاب بيان بيرون . تازه يه وسيله استتار خوب هم هست كه حتي مردها هم تو اين اوضاع ميتونن ازش استفاده كنن. اونوقت ميبينيد حكومتي كه داعيه اسلامي بودن دارد چطور ظرف يك هفته و بدتر از فرانسويها و حتي رضا شاه چادر از سر زنها ميكشه.
اما اينكار يه عزم گروهي و يه كار گروهي مي طلبه تا نتيجه بده.

-- ؟؟؟؟ ، May 31, 2010 در ساعت 12:00 PM