رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۹ خرداد ۱۳۸۹
علی لاریجانی:

تنگ‌نظرانه نمی‌توان کشور را اداره کرد

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت نمی‌توان با «تنگ‌نظری» کشور را اداره کرد و تمرکز قدرت منجر به بروز دیکتاتوری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای لاریجانی که امروز شنبه در یک نشست مطبوعاتی با خبرنگاران سخن می‌گفت، از آنچه که افراط و تفریط در کشور نامید، اظهار تعجب کرد و افزود این رفتار‌ها در «چارچوب نظرات رهبری و ناصحان نیست.»


وی «با سوءظن برخورد كردن و تخطئه یكدیگر» را به نفع جمهوری اسلامی ندانست و گفت: «افراطی‌گری در مسائل و پنجه‌كشی بر روی یكدیگر به نفع كشور نیست.»

رئیس مجلس افزود: «باید به اسلامیت و جمهوریت و چارچوب قانون اساسی پایبند باشیم و صادقانه عمل كنیم و به پیام شهدا و وصیت‌نامه‌ آنها و دلمشغولی‌هایشان توجه كنیم.»

لاریجانی ادامه داد «متاسفانه عده‌ای نانشان در دعوا» است و به نظر می‌رسد «باید دعوا و صف‌كشی‌هایی تعریف شود تا بتوانند میدان‌دار باشند.»

لاریجانی نیاز امروز كشور را رفتارهای متعادل و معقول دانست و گفت: «انسان باید آرمان‌گرا باشد و معنادار حركت كند و اصولگرایی هم در این راستا تعریف می‌شود.»

لاریجانی ادامه داد «متاسفانه عده‌ای نانشان در دعوا» است و به نظر می‌رسد «باید دعوا و صف‌كشی‌هایی تعریف شود تا بتوانند میدان‌دار باشند»

به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی، «كشور به دنبال محدودسازی نیست. هرچند كه ممكن است عده‌ای بخواهند تنگ‌نظری كنند، اما نظام به دنبال مشاركت هرچه بیشتر همگان در كشور است.»

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: «بنده بعید می‌دانم كسی در كشور به دنبال تك‌بعدی شدن باشد. حتما وجود گرایش‌های مختلف در جامعه برای كشور مفید است.»

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارت خود گفت: «اگر مجلس با توجه به بعد نظارت خود اعلام می‌كند كه تخلفی در جایی رخ داده است، نباید كسی دلخور شود.»

لاریجانی با تاكید بر این‌كه باید یك نگاه دقیق به مسئله‌ عدالت وجود داشته باشد، افزود «عدالت به معنای توزیع پول نیست، بلكه به معنای این است كه مردم زندگی كرامت‌انگیزی داشته باشند و بتوانند آینده‌ خود را پیش‌بینی كنند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

رفتار ايشان قبلاً در موقع تصدي صداوسيما همين
گونه بود!

-- hori1342@yahoo.com ، May 29, 2010 در ساعت 02:00 PM

چی ... چی شد!!!! حتما از دهانش پریده...

-- بدون نام ، May 29, 2010 در ساعت 02:00 PM

متولد شده در عراق و نماینده تحمیلی (بر مردم فم) و منتصب «مقام معظم» در «مجلس فرمایشی» ناگهان از «عالم غیب» فرمایشات می فرمایند. واقعا که صد ایول!!!!!!

-- بدون نام ، May 29, 2010 در ساعت 02:00 PM

Ba tajavoz cheh tor haj agha ? rahmat b shireh madaretan !

-- بدون نام ، May 29, 2010 در ساعت 02:00 PM

چراغ شیخ شد خاموش و این افسانه روشن شد
که در شهر ددان میراثی از انسان نمی یابی.

-- کاوه ، May 29, 2010 در ساعت 02:00 PM

بالاخره، علی هم فهمید که کشور را با «تنگ‌نظری، افراط و تفریط و سوء ظن و جنگ و دعواهای زرگری و فریب و حقه بازی» نمی شود اداره کرد و تمرکز قدرت منجر به دیکتاتوری می‌شود. باید به لاریجانی تذکر داد که، نان شماها از همین دعوا ها و صف کشی ها در داخل و خارج کشور، و دشمن خواندن دیگران در این مدت ٣١ سال تامین شده است. تو خود نیز از ابتدا در این دعواها و صف کشی ها از فعالین سینه چاک خمینی و سرکوبگران بودی و پایه های این دیکتاتوری مذهبی توسط تو و امثال تو در کشور ایران بنا شده است.
معماران فاسد نظام مستبد و خونریز اسلامی،
مجلسی،

-- Majlesi ، May 29, 2010 در ساعت 02:00 PM

لاریجانی دارد حرف های سبزها را می زند . خوشحالیم که عاقبت ترا به راه راست هدایت کردیم.

-- بدون نام ، May 29, 2010 در ساعت 02:00 PM

به قول خود احمدى نژاد " بشنويد از مادر عروس"

-- نادر ، May 30, 2010 در ساعت 02:00 PM

بوی گند و تعفن الرحمان می آید. و گر نه ولایت کجا و مهربانی! ترس سر تا پایشان را گرفته است. بزودی خاک سپاری این متعفن ... آغاز خواهد شد. مردم آنروز بزرگترین جشن تاریخ خود را خواهند گرفت!

-- بدون نام ، May 30, 2010 در ساعت 02:00 PM

حاج علی عراقی، بجای این ژستها چرا اسمهای اونهایی رو که «نانشان در دعواست» نمیبری؟

-- متنفر از نظام ، May 30, 2010 در ساعت 02:00 PM

در شرایط سخت - مثل انتخابات - همه شروع به ایراد سخنراییهای اینچنینی می کنند که ما آزادی طلبیم و آزاد اندیشیم و دیگران اینگونه نیستند. در واقع تلاش می کنند از در مهر و صفا وارد شوند و به اصطلاح دلی به دست بیاورند. این موقعیت همیشه توسط افرادی مد نظر قرار می گیرد که احساس خطر کرده اند یا به نحوی دز تلاش برای دریافت امتیازات سیاسی هستند که باز هم به نوعی بازخوردی سیاسی از حس استراتژیک خطر است. ما باید منتظر سخنرانیهای نرم تر آقایان در ظاهر و اعمال فشار هر چه بیشتر در باطن باشیم.

-- امید ، May 30, 2010 در ساعت 02:00 PM