رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۸ خرداد ۱۳۸۹
به گفته دادسرای تهران:

«کشف اسناد نفتی و گزارش متهم جنبش سبز در ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد»

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دادسرای تهران می‌گوید در یکی از ساختمان‌های مرکزی دانشگاه آزاد «مدارک قراردادهای نفت و گاز» و «گزارش‌های» مربوط به یکی از «متهمان» جنبش سبز کشف کرده‌است.

دادسرای تهران می‌گوید که «این اسناد» در طبقه ششم ساختمان محل استقرار دفتر هیات امنا دانشگاه آزاد بوده و «عده‌ای برای خارج کردن این اسناد و مدارک از مرکز یاد شده تلاش کرده‌بودند.»

حمله لباس‌شخصی‌ها به ساختمان هیأت امنا پس از آن صورت می‌گیرد که این هیأت اساسنامه جدید دانشگاه را «دارای اشکالات شرعی» نامیده‌بود

در اطلاعیه دادسرای تهران آمده‌است که «اسناد و مدارک زیادی درباره برخی قراردادهای نفت و گاز، اسناد مالی غیر مرتبط با دانشگاه آزاد، اسناد محرمانه دولتی و نیز گزارش‌های مرتبط با یکی از متهمان حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری در بازرسی از یکی از ساختمان‌های مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی» کشف و ضبط شد.


به گزارش خبرگزاری مهر، حمله به این ساختمان ساعت ۳۰ دقیقه بامداد روز پنج‌شنبه ۶ خرداد (۲۷ مه) توسط تعداد زیادی از لباس شخصی‌ها صورت گرفته که این افراد در جریان حمله، نگهبانان این ساختمان را تهدید کرده و به آن‌ها دستبند زدند.

دورنگاری که از سوی دفتر ریاست هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شده می‌نویسد که «مراجع قضایی در این خصوص قانونی بودن این حمله، هیچگونه اطلاع و خبر رسمی به مسئولان این دانشگاه نداده‌اند.»

در این دورنگار این اقدام ادامه «تحرکات روزهای اخیر» نامیده شده و آمده‌است: این عمل «به دنبال اعلام تغییرات غیر قانونی در اساسنامه این دانشگاه و معرفی اعضای جدید هیات امنا و همچنین برگزاری تجمعات خلاف تعدادی از افراد لباس شخصی در مقابل دفاتر مختلف دانشگاه آزاد انجام شده‌است.»

این اقدام هم‌زمان است با انتصاب هیأت امنای جدیدی برای این دانشگاه در روز چهارشنبه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی

این تحولات هم‌زمان است با انتصاب هیأت امنای جدیدی برای این دانشگاه در روز چهارشنبه که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شد.
این شورا با ترتیب دادن مقدمات برکناری عبدالله جاسبی، رئیس دانشگاه آزاد، در اساسنامه جدید دانشگاه اختیارات هیات موسس و هیات امنا و رئیس این دانشگاه را نیز محدود کرده‌است.

محمود احمدی‌نژاد ششم اردیبهشت با حذف نام میرحسین موسوی به عنوان یکی از اعضای هیات موسس دانشگاه آزاد، اساسنامه جدید این دانشگاه را ابلاغ کرده‌است.
هیأت‌های موسس و امنای دانشگاه آزاد اساسنامه جدید را دارای «اشکالات شرعی و قانونی» می‌دانند.

دانشگاه آزاد هم‌اینک شامل ۳۵۷ دانشگاه در سراسر ایران است که نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانشجو در آن تحصیل می‌کنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

باز ترور و وحشت! باز رعب و وحشت افکندن! باز عموام فريبي!
با فرا رسيدن 22 خرداد وحشت افکنی و دستگيری ميکنند و اينها برای ترساندن است. چند نفر بيگناه را اعدام کنند خدا ميداند. آنقدر دروغ گفتن که روسها هم ميگويند احمدينژاد(چوپان دروغگو) عوام فريب است.
امروز در اطلاعات.نت فيلمی را ديدم که اوباش به 2 دختر حمله کرده بودند در خيابان خاوران؛ اين جنايتکاران دگر تجاوز را از زندان به خيابان کشاندند. و حتی اگر تجاوز هم کنند جمهوری ا. ميگويد بد حجاب بودند. آقا اين فيلم را ببينيد و بفهميد چه آينده اي در انتظار ماست! تجاوز به نام دين!

-- بدون نام ، May 28, 2010 در ساعت 04:51 PM

از قبل از انتخابات 22 خرداد،این ساختمان تحت نظر بود و مسولان دانشگاه نیز به خوبی از این امر اطلاع داشتند. لباس شخصی ها چندین بار هم به افرادی که برای شرکت در جلسات هیات امنا به ساختمان تردد داشتند، تعرض نمودند.با این وصف منطقی نیست که مسولان دانشگاه آزاد با اطلاع از ناامن بودن ساختمان و پس از گذشت یکسال، مدارک مهم مورد ادعای دادستانی را هنوز در آنجا نگهداری می کرده اند!!
اصل قضیه، منزوی نمودن آقای هاشمی ،تغییر مدیریت دانشگاه، اعمال فشار و سرکوب،ایجاد فضای اختناق و رعب و وحشت بیشتر در میان دانشجویان آن دانشگاه است.

-- پیروز ، May 29, 2010 در ساعت 04:51 PM