رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۴ خرداد ۱۳۸۹

سازمان مجاهدین: مجوز راهپیمایی صادر کنید

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، خواستار صدور مجوز برای برگزاری راهپیمایی در سالگرد انتخابات ریاست جمهوری شد.

این حزب اصلاح‌طلب در بیانیه خود، با محکوم کردن سرکوب منتقدان در ایران، از حکومت خواسته تا به درخواست میرحسین موسوی و مهدی کروبی برای برگزاری راهپیمایی در روز ۲۲ خرداد پاسخ مثبت دهد.


میرحسین موسوی و مهدی کروبی نیز از مردم خواسته‌اند خود را برای راهپیمایی روز ۲۲ خرداد ماه آماده کنند.

در ۲۲ خرداد سال گذشته، انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری برگزار شد که یک روز بعد از آن آیت‌الله علی خامنه‌ای در اطلاعیه‌ای از پیروزی محمود احمدی‌نژاد در این انتخابات خبر داد.

میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محسن رضایی نتیجه این انتخابات را نپذیرفتند، اما آقای رضایی چندی بعد از پیگیری شکایت خود صرف‌نظر کرد.

موسوی و کروبی نیز با «نامشروع» دانستن دولت برآمده از این انتخابات، اعلام کردند به صورت قانونی با آن مقابله خواهند کرد.

«دستگیری‌ها و بازداشت‌های غیرقانونی، یورش‌ها و هجمه‌های بی‌رحمانه خیابانی و دروغ سازی‌های رسانه‌های حکومتی، شکنجه‌ها، تهدیدها و اعترافات نمایشی نتوانسته اراده پولادین ملت باورمند به اصلاح وضع موجود را درهم بکوبد»

از زمان آغاز اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات بیش از ۱۱ ماه می‌‌گذرد و در این مدت صد‌ها نفر دستگیر و زندانی شده‌اند.

بر اثر رفتار‌های خشونت‌بار نیز بر اساس آمارهای دولتی، دست‌کم ۴۰ تن کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

رهبران مخالف دولت با این حال به طرفداران خود توصیه کرده‌اند به صورت «مسالمت‌آمیز» به اعتراض‌ها ادامه دهند.

سازمان مجاهدین نیز در بیانیه خود از مردم ایران خواسته به شکل «مسالمت‌آمیز و قانونمند» به اعتراض‌های خود علیه دولت محمود احمدی‌نژاد ادامه دهند.

در بخش دیگری از بیانیه این سازمان آمده است: «دستگیری‌ها و بازداشت‌های غیرقانونی، یورش‌ها و هجمه‌های بی‌رحمانه خیابانی و دروغ سازی‌های رسانه‌های حکومتی، شکنجه‌ها، تهدیدها و اعترافات نمایشی نتوانسته اراده پولادین ملت باورمند به اصلاح وضع موجود را درهم بکوبد.»

این سازمان به مقام‌های جمهوری اسلامی توصیه کرده است: «حاکمان سرمست از قدرت در رفتارهای غیرقانونی و خشونت‌آمیز خود تجدیدنظر کنند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

چشم سازمان مجاهدین به روی چشم. ولی نخست شما اجازه بدهید و وقت بدهید تا از بالا سری ها بپرسند چه خاکی بر سر آتشی که به پا کرده اند بریزند!

از شوخی بگذریم اینکه من که چشمم آب نمی خوره حضرات مجوز بدهند. یعنی خیلی دور از ذهن است ولی کارهای قانونی انجام دادن راه را برای درخواست های آینده هموار می کند. گرچه خیلی از حضرات نمی دانند "قانون" به "ق" شروع می شود یا با " غ"

-- مسعود از پارس ، May 25, 2010 در ساعت 03:00 PM

يكسال گذشت . باز دوباره همان بازي و همان تاكتيك و همان بازيگران ٠
سوپر چپ ها سطح توقع مردم را بالا ميبرند. رژيم سرنگون ميشود ٠ ٣١ سال است همه به اين وعده گوشمان عادت كرده٠ اما ميگويند اين بار فرق دارد هميشه همين را مي گويند٠
موسوي باز يكي دو كلمه ضد ونقيض سر هم مي كند تا مردم را تحريك و در عين حال گيج كند٠ مي خواهد نظام را نجات دهد يعني همان كاري كه
خامنه اي مي خواهد بكند٠ با ماجراجويي رژيم مخالف است اما مثل لاريجاني از اينكه امريكاي تبه كار بخواهد اين اورانيوم غني شده را كه نان و اب هم نميشود و سوى ظن همه را برانگيخته از ما مفتكي ببرد شديدا عصباني است و راه حلي هم براي آن ندارد جز اينكه خودش دو دستي تقديم كند٠
يك جمعيتي چقدر بزرگ نمي دانم ولي بسيار كمتر از قبل و قبلترها كه هنوز از اين بازي و بازيگران خسته نشده و يا چاره اي ندارند مي ايند بيرون و شعارهايي مي دهند كه نه ان چبها دوست دارند و نه موسوي و نه رژيم سر ميدهند و كتك مي خورند و دستگير و اگر ليبرال باشند حبس طويل المدت مي گيرند اگر مجاهد و سلطنت طلب باشند اعدام واگر چپ روسي باشند و برخلاف منش و روش رهبرانشان به خيابان امده باشند موج سواري آمريكايي با يك پس گردني و يا چند ماه زندان آزاد ميشوند٠
چپ روسي هم متل موسوي با ضدو نقيض گويي و پيش كشيدن مسايل بي ربط و بي موقع مثل كشتار ٦٧ يا حقوق زنان يا زبان آذري حمله به اصلاح طلبان و ليبرالها و مليون و سلطنت طلبان و مجاهدين يا فرخ نگهدار و كشتگر عامدانه و آگاهانه آب گل مي كنند تا مردم خسته شده و به خانه بروند تا اينها سر فرصت توسط عوامل نفوذيشان در حاكميت يك كودتاي روسي بكنند و اسمش را بگذارند انقلاب زحمتكشان افغانستان ببخشيد ايران !
روزي در ايران آزادي و دموكراسي و پيشرفت خواهد آمد كه مردم به جاي شعار و وعده پوچ به نتيجه قابل حصول ولو كوچك و مرحله اي بها دهند
آنروز ما نيز چون تركيه و مالزي و كره جنوپي و ٠٠٠٠ بالاخره راه سعادت را خواهيم يافت

-- marjaneh ، May 25, 2010 در ساعت 03:00 PM