رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳ خرداد ۱۳۸۹
هفت رسانه جنبش سبز:

«ادامه می‌دهیم تا استبداد سرنگون شود»

هفت سایت خبری جنبش سبز در بیانیه مشترکی اعلام کردند تا لحظه «پیروزی»، با «ایستادگی و استقامت»، به رسالت اطلاع‌رسانی ادامه می‌دهند و تا «سرنگونی» استبداد از پای نخواهند نشست.

سایت‌های امروز، تحول سبز، جرس، ندای سبز آزادی، میزان، رای من کجاست و سحام‌نیوز، هفت سایت خبری هستند که این بیانیه را در سالگرد دوم خرداد امضا و منتشر کرده‌اند.


در بند نخست این بیانیه، از مردم خواسته شده به منظور «گسترش آگاهی‌ها»، ابتکارات و راه‌کار‌های خود را با مسئولان این سایت‌های خبری در میان بگذارند.

آنها اعلام کرده‌اند که «استقامت، دفاع از حقوق شهروندان، اتحاد و پرهیز از خشونت» را سر لوحه فعالیت‌های رسانه‌ای خود می‌دانند.

«از مردم می‌خواهیم که با هشیاری و استقامت توامان، بنیان فکری امپراطوری دروغ را در هم شکنند و با پیگیری اعتراضات مسالمت‌آمیز و دور از خشونت خود، استبداد را به زانو در آورند»

«پایگاه‌های اطلاع‌رسانی سبز ایران» به عنوان بخشی از چرخه اطلاع‌رسانی جنبش سبز در بیانیه خود، مردم را به «استقامت و ابرام در مطالبه خواسته‌های قانونی برای احیای اصول از دست رفته قانون اساسی» فراخوانده‌اند.

آنها در بیانیه خود یادآور شده‌اند: «از مردم می‌خواهیم که با هشیاری و استقامت توامان، بنیان فکری امپراطوری دروغ را در هم شکنند و با پیگیری اعتراضات مسالمت‌آمیز و دور از خشونت خود، استبداد را به زانو درآورند.»

«انتخابات مهندسی‌شده و حملات هکرها»
این پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در بخش دیگری از بیانیه خود آورده‌اند که مردم برای «تغییر و سرنگونی دیکتاتوری دروغ، برای حاکمیت قانون، احیای ارزش‌های انسانی و اشاعه اسلام رحمانی» در انتخابات شرکت کردند، اما در «کمال ناباوری با انتخاباتی مهندسی‌شده» روبرو شدند.

در این بیانیه همچنین به وقایع پس از اعلام نتیجه انتخابات اشاره شده و آمده است که پاسخ ملت «آگاه ایران» در ۲۵ خرداد ماه که با «لب‌های دوخته» به خیابان‌ها آمده بود، با «آتش داده» شد.

این سایت‌های خبری اضافه کرده‌اند جنبش سبز طی یک سال گذشته، «علی‌رغم سرکوب‌های شدید حاکمیت، توانسته پیام رهایی‌بخش خود را به لایه‌های مختلف اجتماعی برساند.»

«این طرح‌های شیطانی هربار با تیزهوشی متخصصان رسانه‌های سبز خنثی می‌شود و حسرت خاموشی صدای ما را به دل محفل‌های دروغ‌پراکنی می‌گذارد»

آنها همچنین اعلام کرده‌اند: «امروز فضای کار حرفه‌ای رسانه در ایران، سیاه‌ترین و محدود‌ترین دوران خود را تجربه می‌کند.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده که بسیاری از روزنامه‌نگاران پس از توقیف نشریه‌های اصلاح‌طلب در فضای مجازی فعال شده‌اند تا «چرخه اطلاع‌رسانی آزاد در ایران» متوقف نشود.

در این بیانیه، به حملات اینترنتی «هکر‌های حکومتی» به سایت‌های خبری جنبش سبز اشاره شده و آمده است: «حاکمیت اقتدارگرا با صرف مبالغ هنگفت از بیت‌المال و استخدام هکرهای بین‌المللی حرفه‌ای تحت پوشش ارتش سایبری، با حرکت‌های تروریستی در حوزه ارتباطات مجازی، سعی دارد تا صدای رسانه‌های سبز را خاموش کند.»

آنها نوشته‌اند: «این طرح‌های شیطانی هربار با تیزهوشی متخصصان رسانه‌های سبز خنثی می‌شود و حسرت خاموشی صدای ما را به دل محفل‌های دروغ‌پراکنی می‌گذارد.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

V

-- ما می مانیم ، May 23, 2010 در ساعت 01:00 PM

استبداد = ج.ا.

-- کمحرف ، May 23, 2010 در ساعت 01:00 PM

پیروزی با ماست

-- محسن ، May 23, 2010 در ساعت 01:00 PM

«جنبش سبز» ساخته و پرداخته خود نظام است که ما مردمی را که ٣١ سال است رنگ باخته ایم برای ابقای خود برای ٤ سال دیگر رنگ نموده و با جملات و شعارهای زیبا و با انداختن «دستبند سبز» بر مچ دستمان و «گردنبند سبز» بر گردنمان «مضحکه ای» براه انداخته و ما را به شکل «دلقک» در آورد. «بر پا خیزی» و «جنبش» واقعی بر علیه ظلم و ستم «رنگ پذیر» نیست و بلکه بنیاد «بر کن» است.

-- بدون نام ، May 23, 2010 در ساعت 01:00 PM

viva iran

-- احمد ، May 23, 2010 در ساعت 01:00 PM

این سخن بی نام هم از آن حرفهای ابتکار توهم توطئه است. دوست عزیز اینطور نیست. سبز رنگ ایران است. سبز رنگ نوروز است. سبز رنگ زندگی ست، سبز رنگ مرگ نیست. اسلام رنگ مرگ است، تشیع رنگ خون و جنون و شهید و شهادت است. چرا خوب نمی نگری!! هان برادر یا خواهر!!

-- بدون نام ، May 23, 2010 در ساعت 01:00 PM

پیروزی بسیار نزدیک است
دشمن ما در سه جبهه میجنگد:
1) جنگ ما با مردمش
2) جنگ با قدرتهای خارجی
3) جنگ و دودستگی داخلی بین سران نظام
هر کدام از این عناصر به تنهایی می تواند به سقوط یک نظام منجر شود.
صبر و استقامت داشته باشیم و به اطلاع رسانی به هر شکل ممکن بپردازیم که فردای سبزی در انتظار ماست

تولبار جنبش سبز ابزاری جهت دسترسی سریع و آسان به اخبار و کلیپهای سبز

-- تولبار جنبش سبز ، May 23, 2010 در ساعت 01:00 PM

جنبش سبز ساخته دولت حجتیه نیست . این جنبش برای مبارزه با مافیای فراماسونری جنایتکار پشت پرده به رهبری مصباح یزدی و همکارانش و باند مافیای اقتصادی رفسنجانی مهدوی کنی از بطن مردم بپا خواسته. مافیای مصباح یزدی و رفسنجانی که از بدو انقلاب دستشان بخون رجالی انقلابی از طالقانی تا دکتر سامی و... الوده است. ا

-- مزدک ، May 24, 2010 در ساعت 01:00 PM