رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲ خرداد ۱۳۸۹

کروبی: بی‌حرمتی‌ها نشانه ضعف است

مهدی کروبی از رهبران مخالفان دولت، با ابراز نگرانی از «شکست سختی» که می‌تواند دامن همه را بگیرد، «توهین‌ها»، «اذیت‌ها» و «بی‌حرمتی‌ها» را نشانه ضعف «مدعیان ارزش‌ها» دانست.

آقای کروبی که روز گذشته شنبه، در جمع اعضای شورای مرکزی و عمومی سازمان جوانان و دانشجویان مجمع نیروهای خط امام سخن می‌‌گفت، افزود: «به‌ راحتی به حوزه خصوصی بنده و امثال ما وارد می‌شوند و بی‌حرمتی می‌کنند.»


مهدی کروبی که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته را نپذیرفته و دولت برآمده از آن را «نامشروع» می‌داند، پس از انتشار گزارشی در مورد تجاوز به برخی بازداشت‌شدگان، تحت فشار شدیدی قرار گرفته است.

مهدی کروبی و همسرش فاطمه کروبی، بارها در نامه‌های جداگانه‌ای به مقام‌های قضائی و امنیتی، نسبت به این فشار‌ها اعتراض کرده‌اند.

خانم کروبی پیش از این در نامه‌ای به آیت‌الله علی خامنه‌ای، حکومت را مسئول جان خانواده‌اش دانسته بود.

علی کروبی، فرزند مهدی کروبی در جریان راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته، از سوی نیرو‌های لباس شخصی دستگیر شد و مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

«در سختی‌ها نبرید، در سختی‌ها بایستید و عاقلانه عمل کنید، سعه صدر، تحمل پیشه کنید که این راه اسلام است و بهترین راه است»

حسین کروبی فرزند ارشد آقای کروبی نیز که سال گذشته قصد سفر به بریتانیا را داشت، با ممانعت نیرو‌های امنیتی نتوانست ایران را ترک کند.

روزنامه اعتماد ملی و دفتر حزب اعتماد ملی نیز سال گذشته به دستور مقام‌های قضائی توقیف و پلمب شدند.

مهدی کروبی در واکنش به این فشار‌ها اعلام کرده که از مواضع خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

وی در این دیدار به جوانان توصیه کرد:‌ «علیرغم همه تهدید‌ها و تحریک‌ها معقول و آرام پیش روید و دست از اعتدال و تاسی به منش و روش امام برندارید.»

کروبی خطاب به این جوانان گفت: «در سختی‌ها نبرید، در سختی‌ها بایستید و عاقلانه عمل کنید، سعه صدر، تحمل پیشه کنید که این راه اسلام است و بهترین راه است.»

Share/Save/Bookmark