رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۹

«اکثریت در شورای امنیت با تحریم موافقند»

برنارد کوشنر، ‌وزیر خارجه فرانسه می‌گوید که اکثریت اعضای شورای امنیت سازمان ملل با افزایش تحریم ایران موافقند و تنها ۳ کشور از ۱۵ کشور عضو هنوز به این تحریم‌ها علاقه نشان نداده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای کوشنر پس از دیدار با همتای دانمارکی خود به خبرنگاران گفت که «سه کشور هنوز تردیدهایی دارند ولی فعلاً باید منتظر شد.»


شورای امنیت سازمان ملل متحد

وی افزود:
«متن هنوز شکل نهایی خود را نیافته‌است و این متن توسط اعضای غیر دائم شورای امنیت بررسی خواهد شد.»

در صورتی که هیچ‌یک از پنج عضو دائمی شورای امنیت دور جدید تحریم علیه ایران را وتو نکند، دریافت رأی اکثریت در این شورا که از ۱۵ کشور تشکیل شده‌است به معنی تصویب این قطع‌نامه خواهد بود.

دیپلمات‌ها می‌گویند که سه کشور مردد به امضای این قطع‌نامه، ترکیه، برزیل و لبنان هستند.
ترکیه و برزیل روز دوشنبه پیمانی هسته‌ای با ایران امضا کردند که منظور از آن پیشگیری از تحریم‌های جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران بود.

دولت لبنان به خاطر حضور گروه حزب‌الله لبنان در ائتلاف دولتی خود، نمی‌تواند مواضع چندان مخالفی نسبت به ایران اتخاذ کند.

دیپلمات‌ها می‌گویند که سه کشور مردد به امضای این قطع‌نامه، ترکیه، برزیل و لبنان هستند

قطع‌نامه جدید ارائه‌شده در سازمان ملل متحد خواستار افزایش تحریم‌ها بر جمهوری اسلامی ایران است تا از این راه دولت ایران را به توقف برنامه هسته‌ای خود وادار کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، متن پیش‌نویس این قطع‌نامه شامل ممنوعیت فروش تانک، خودروهای زرهی نظامی، توپ‌خانه بزرگ، هواپیماهای جنگی، بالگردهای جنگنده، ناو نظامی، موشک و سامانه‌های پدافند موشکی به ایران است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

از : نتیجه اخلاقی دیالکتیکی
عنوان : پول قرض دادن به روسیه و برزیل و چپ ها و عربها که اشکالی نداره انها می خورند و یک دشنه هم میزنند
اخبار روز که نقش پیک نت رسوا را به عهده گرفته به اردوغان (لیبرال مذهبی) در خارج و سحابی و گنجی و ۰۰۰ لیبرال ها و ملیون مذهبی در داخل حمله می برد تا چپ روسی و روسیه و چپ امریکای جنوبی را از زیر ضربه خارج کند۰
اما به رییس دانا که فتیله مبارزه را پایین کشید تا جایی که دیروز در رادیو فردا خواستار استعفای وزیر کار شده بود و زرافشان که به جنبش دانشجوی و جنبش مردم پس از ۱۶ آذر حمله برد چیزی نمی گوید!

http://www.akhbar-rooz.com/article.jsp?essayId=۲۹۵۶۱

از : دستکاری توده ای
عنوان : آنها قربانی لولا سوسیالیست برزیل و اربابش مدویدف شدند۰
آنها قربانی لولا سوسیالیست برزیل و اربابش مدویدف شدند۰
چون مدویدف رفت پیش لولا و طرح پوتین را ابلاغ کرد۰ لولا اول وارد تهران شد توافق کرد بعد به صلاحدید روسیه به اردوغان زنگ زدند بیاد تهران و مکان را ترکیه انتخاب کردند تا غربیها را مطمین کنند۰ شما مارکسیست های روسی حتی اخبار دیروز و امروز را هم دستکاری ابلهانه می کنید تا چه رسد به تاریخ۰ این بدبختی را شما تو سفره ملت گذاشتید

از : moshkaty
عنوان : اگر اپوزیسیون و چپ های روسی و عوامل ریش دار آنها در حاکمیت و اصول گرایان دو پهلو بگذارند
این بازی نجات از تحریم هم توسط پوتین -مدودوف طراحی و به لولا برزیلی ابلاغ شد تا ان را اجرا کند . اردوغان هم اولش در جریان نبود و گفت به تهران نمیرود اما بعد خبر دار شد که طرح جدی است . او هم به تهران رفت و حالا یک سنگ جلوی پای کلینتون انداختند که بعد از همراه کردن چین و روسیه میخواست به برزیل و ترکیه هم فشار بیاورد . حالا کار مشکل شده چون فرانسه هم از این طرح استقبال کرد یعنی تردید جدی . البته امریکا سعی خواهد کرد تحریم هایی تصویب کند ولی فلج کننده نخواهند بود . توپ در زمین ج ا است اگر اپوزیسیون و چپ های روسی و عوامل ریش دار آنها در حاکمیت و اصول گرایان دو پهلو بگذارند و احمدی نقشی را که از اول در ذهن داشت بتواند ایفا کند ایران از دام روسی توده ا ی که ۳۱ سال است با اشغال سفارت امریکا در ان افتاده آزاد میشود و به اردوگاه غرب بر میگردد . مسائل حقوق بشر و دموکراسی از زیر ضرب شمشیر دموکلاس ضد امپریالیستی و انگ آمریکایی بودن آزاد میشود و داخلی میشود . کار مردم و جریانهای مردمی آسان میشود .یعنی حقه توده ای روسی به خودشان بر میگردد
۲۵۷۹۳ - تاریخ انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۹
۲۵٨۰٣ - تاریخ انتشار : ٣۰ ارديبهشت ۱٣٨۹

-- bahareh ، May 20, 2010 در ساعت 03:13 PM

شما خارجی ها فرانسوی ها امریکایی ها غربی ها شرقی ها عرب ها همه تان جفت کرده اید حسابی ترسیده اید کار به جایی رسیده است که جمله گی تان به چه کنم چه کنم افتاده اید از دست جمهوری اسلامی سرگیجه گرفته اید نمی دانید چکار بکنید ؟
ما ملت ایران با شما ها هم دردیم اگر چه شما هم درد ما هنوز نشده اید و هنوز هم تصمیم اخرتان را نگرفته اید اما ما که از دست جمهوری اسلامی نزذیک است منغجر بشویم .
30 سال است 70 میلیون ادم زنده ایرانی گرفتار گروگان گیری این رژِیم ادم کش و خونخوار شده ایم راه نجاتی نیست خیلی تقلا می کنیم اما تلاشمان مثل سری هست که به سنگ می خورد اما شما غربی ها چطور نمی توانید حریف جمهوری اسلامی بشوید شما که مسلح هستید بمب و موشک و توپ و تانک دارید شورای امنیت دارید پس یک کاری بکنید چرا عقب نشینی می کنید چرا می ترسید ؟

-- بی نام 300 ، May 20, 2010 در ساعت 03:13 PM