رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۹

انجمن اسلامی امیرکبیر: اعدام‌کنندگان، طالبان شیعی‌اند

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر تهران، طی بیانیه‌ای در اعتراض به اعدام‌های اخیر، اعدام‌کنندگان این پنج زندانی سیاسی را «طالبان شیعی» نامید.

فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی، علی حیدریان، فرهاد وکیلی و مهدی اسلامیان ۱۹ اردیبهشت جاری به اتهام «عضویت در گروه‌های ضد انقلاب» در زندان اوین تهران اعدام شدند

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در ادامه هشدار داد که «چنین اقداماتی نه تنها هراسی در دل فرزندان آزاده ایران زمین ایجاد نمی کند، بلکه اراده و همت ایشان را برای به زیر کشاندن ستمگران بیش از پیش می‌سازد.»

این بیانیه آورده است: «عاملان و بانیان این پروژه می پنداشتند که با کشتار پنج شهروند بی‌گناه می توانند در دل مبارزین صلح جوی این مرز و بوم رعب ایجاد کنند و آنان را از مسیر مبارزات مدنی خویش منصرف سازند.»

انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر می‌گوید که «زبانه‌های شعله خشم» جامعه ایران، به زودی «دودمان حاکمان» را خواهد گرفت.

بنا به این بیاینه: «فرزاد کمانگر به همراه چهار تن دیگر بدون هیچ گونه مدرک مستدلی و در طی یک پروژه امنیتی منزجرکننده به کام مرگ کشانده شدند.»

«طراحان سناریوی مرگ با انتخاب قربانیان خود از میان کردها و سیاه‌نمایی پیرامون عضویت آنان در گروه‌های تروریستی ، قصد داشتند تا میان رهبران جنبش سبز و فعالان حقوق بشر گسستگی ایجاد کنند»

این بیانیه هدف این اعدام‌ها را «ایجاد شکاف» در بین مردم ایران دانسته و آورده است: «طراحان سناریوی مرگ با انتخاب قربانیان خود از میان کردها و سیاه‌نمایی پیرامون عضویت آنان در گروه های تروریستی ، قصد داشتند تا علاوه بر ایجاد وحشت در جامعه، میان رهبران جنبش سبز و فعالان دموکراسی و حقوق بشر گسستگی ایجاد کنند.»

در روزهای اخیر بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و مدنی و همچنین گروه‌های مدافع حقوق بشر به این اعدام ها اعترض کرده‌اند. شهرهای مختلف جهان نیز شاهد اعتراضات گسترده ایرانیان به اجرای این احکام بوده است.

فعالان دانشجویی صادرکننده این بیانیه می‌گویند که این اعدام‌ها موجب «اتحاد و انسجام» معترضان می‌شود و آن‌ها را بر حول محور حقوق بشر گرد هم خواهد آورد.

این بیاینه با اشاره به سخنان دادستان تهران درباره تائید احکام اعدام برای شماری دیگر از زندانیان سیاسی، افزوده است: «متحیریم که اینان چگونه هنوز صدای مردم را نشنیده اند و روز به روز پرونده تبهکاری خویش را سیاه‌تر می نمایند و از عاقبت روز جزا در درگاه ملت شریف ایران نمی‌ترسند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ابوی پیروزی، آزادی و آزادگی را از این بیانیه به مشام میرسد.
این بیانه نه تنها شهامت نویسندگان آن را نشان میدهد ، بلکه نشان از پختگی و هوشمندی انجمن های اسلامی دانشگاه های ایران دارد.
این شهامت، منطق و زکاوت دانشجویان ایرانی امید را در دل میلیونها ایرانی زنده نگه میدارد.
درود و سلام به تک تک تان

-- علی ، May 21, 2010 در ساعت 11:30 AM

یک عده توده ای همکار همیشگی ساواما در ۳۱ سال گذشته راه افتادند دوره و سایت روس محور اخبار روز را که قبلا سکولار نمایی میکرد و حالا نقش توده ای ها را بازی میکند گیر آورده اند و علیه بهترین فرزندان این مملکت یعنی شیرزن تحکیم بهاره و میلاد اسدی و توکلی که سن و سالشان به ان زمان که این توده ایها مزدوری خط امام میکردند و شریک جرم موسوی بودند و خلخالی نمیرسد لجن پراکنی میکنند .
میگوید خوب شد که بهاره شیر زن تحکیم و میلاد اسدی و قهرمانان دیگر چون توکلی را زندان کردند !!! چون اینها (جوانان دانشجوی کم سن و سال !) موجب شکنجه و زندان دانشجویان در ۳۰ سال پیش !!! شدند .
خوب پس ما هم باید بگویم خوب شد ان کردها را هم اعدام کردند چون با پژاک که طالبان کردها است و در آدم کشی در ترکیه و ایران شهرت دارد هم دست بودند . بعلاوه آنها به آزادی نمیتوانستند اعتقاد داشته باشند چون کرد بودند و چپی . یادمان نرفته که آنها با پیت حلبی سر می بریدند . به پادگان های ارتش حمله میبردند . رقص مرگ اجرا میکردند با زندانی ( بریدن سر قربانی و چسباندن سینی داغ به محل بریده شده تا خون در بدن بماند و مثل مرغ دست و پا بزند ) ما هیچ وقت نشنیدیم این کردها با ان جنایات مخالفت کرده باشند . چرا مارکسیست های روسی مجاهدین را محکوم میکنند ولی جنایات این کردهای مارکسیست را محکوم نمیکنند ؟
این ساوامایی های مارکسیست مثل احدی و صدر و ... پشت نقاب بی تعارف ! یا میخواهم رک بگویم یا بی ادب شوم قائم میشوند
منظورشان این است که میخواهم تخریب شخصیت و ترور شخصیت بکنم مثل ساواما و استالین ولی این نقاب سکولار که به صورتم زیادی بد قواره و لو دهنده است نمیگذارد .
من هم میخواهم بی تعارف بگویم که این ف تابان از کجا پول آورده وب سایت راه انداخته به ملی ها حمله میکند ؟
شاید مزدور روسیه است
شاید از ساواما حقوق میگیرد
اینها رژیم را نجات دادند با حمله به جمهوری ایرانی و نه غزه و نه لبنان و مرگ بر روسیه گفتن مردم
اینها چرا به چهره های ملی و ملی مذهبی و لیبرال به همان روش شریعت مداری حمله میکنند و حسینیان ؟
پس بی تعارف شاید از همانها ماموریت دارند
چرا به عمویی و زر افشان و ریس دانا چیزی نمیگویند ؟
مردم ایران این مزدوران و اربابان آنها را خوب می شناسند
اینها ما تحتشان از اینکه احمدی نژاد دارد به سمت امریکا میرود و بودجه روسی اینها قطع میشود و خانه سازی در ونزوئلا را از دست خواهند داد می سوزد .
اکثر این نظرها را خود اخبار روز با نقاب های مختلف مینویسد .
بی تعارف و احدی و صدر و ... همان ف تابان است (اخبار روز )

-- toudehiha dar akhbar rooz ، May 21, 2010 در ساعت 11:30 AM

از آنجا که سران منفور حکومت آخوندی جایی برای فرار و پنهان شدن از دست انتقام ملت ایران ندارند، تا آخرین لحظه زندگی‌ شومشان جنایت خواهند کرد.

-- فرزاد ، May 21, 2010 در ساعت 11:30 AM