رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۹

«تحریم‌ها شامل موشک اس-۳۰۰ می‌شود»

تحریم‌های پیشنهادشده علیه ایران در سازمان ملل «باعث توقف» فروش موشک‌های اس-۳۰۰ روسیه به ایران خواهد شد.
این مطلب را دیپلمات‌های غربی امروز پنج‌شنبه به خبرگزاری فرانسه اعلام کردند.

بنا بر تحلیل‌های نظامی، سامانه موشکی پیچیده اس-۳۰۰ قادر است تا اندازه زیادی از حمله هوایی احتمالی به تأسیسات ایران جلوگیری کند.

روسیه پیش از این با تحویل این سامانه به ایران موافقت کرده‌بود ولی فشار کشورهای غربی و اسرائیل تحویل این موشک‌ها را به تأخیر انداخته‌است.

متن پیش‌نویس این قطع‌نامه شامل ممنوعیت فروش تانک، خودروهای زرهی نظامی، توپ‌خانه بزرگ، هواپیماهای جنگی، بالگردهای جنگنده، ناو نظامی، موشک و سامانه‌های پدافند موشکی به ایران است

یکی از دیپلمات‌ها امروز در باره قطع‌نامه سازمان ملل گفت:
«آن بند از قطع‌نامه که مربوط به ممنوعیت فروش جنگ‌افزار به ایران است شامل چندین رده از سلاح‌ها از جمله تسلیحات پدافندی نیز می‌شود.»

وی افزود:
«در صورت تصویب، این قطع‌نامه موشک‌های اس-۳۰۰ روسیه را نیز شامل می‌شود و از تحویل این جنگ‌افزار به ایران جلوگیری خواهد کرد.»

قطع‌نامه جدید ارائه‌شده در سازمان ملل متحد خواستار افزایش تحریم‌ها بر جمهوری اسلامی ایران است تا از این راه دولت ایران را به توقف برنامه هسته‌ای خود وادار کند.
دیپلمات‌ها به خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند که متن این قطع‌نامه هم‌اینک با موافقت گسترده‌ای روبه‌رو شده‌است.

پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل (بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده) هم‌اکنون در حال گفت‌وگو در مورد پیوست‌های این قطع‌نامه هستند که قرار است به کلیه اعضا ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، متن پیش‌نویس این قطع‌نامه شامل ممنوعیت فروش تانک، خودروهای زرهی نظامی، توپ‌خانه بزرگ، هواپیماهای جنگی، بالگردهای جنگنده، ناو نظامی، موشک و سامانه‌های پدافند موشکی به ایران است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

قربان بمب اتمی بشوم من

نویسنده: فرهاد
اقای اوباما ملت ایران خوشحال هستند بلاخره جامعه جهانی فهمید که ماهیت جمهوی اسلامی در ایران از 100 تا بمب اتمی هم خطرناک تر است البته مردم ایران 30 سال است فهمیده اند انها چه ادم های خطرناکی هستند و در کله شان چه مضخرفاتی می گذرد اما حالا که شما ها هم فهمیده اید جای خوشحالی است ما ملت ایران روزی 1000 بار قربان صدقه بمب اتمی می رویم چون اگر بمب اتمی توسط جمهوری اسلامی ساخته نمی شد شما امریکایی ها و اروپایی ها حالا حالا ها با ج اسلامی کاری نداشتید و ملت ایران را به حال خودشان رها می کردید تا نابود بشوند.
حالا که بمب اتمی جمهوری اسلامی می تواند باعث سرنگونی اش بشود ما ملت ایران روزی 1000 بار از سازنده بمب اتمی تشکر می کنیم که بمب اتمی را ساخت تا ج اسلامی هم بتواند به بمب اتمی دست پیدا کند و نابودی خودش را جلوتر بیندازد پس زنده باد بمب اتمی که باعث نابودی بمب اتمی مهلک تری به نام جمهوری اسلامی می شود .

اقای اوباما درضمن وقتی جمهوری اسلامی سقوط کرد ما در میدان ازادی در تهران یک مجسمه ی بزرگ بمب اتمی می سازیم و هر روز در کنار این مسجمه از سازنده بمب اتمی تشکر می کنیم چون تنها بمب اتمی باعث نابودی ج اسلامی است .

امضا قربان بمب اتمی بشوم من

-- قربان بمب اتمی بشوم من ، May 20, 2010 در ساعت 11:36 AM

این بازی نجات از تحریم هم توسط پوتین -مدودوف طراحی و به لولا برزیلی ابلاغ شد تا ان را اجرا کند . اردوغان هم اولش در جریان نبود و گفت به تهران نمیرود اما بعد خبر دار شد که طرح جدی است . او هم به تهران رفت و حالا یک سنگ جلوی پای کلینتون انداختند که بعد از همراه کردن چین و روسیه میخواست به برزیل و ترکیه هم فشار بیاورد . حالا کار مشکل شده چون فرانسه هم از این طرح استقبال کرد یعنی تردید جدی . البته امریکا سعی خواهد کرد تحریم هایی تصویب کند ولی فلج کننده نخواهند بود . توپ در زمین ج ا است اگر اپوزیسیون و چپ های روسی و عوامل ریش دار آنها در حاکمیت و اصول گرایان دو پهلو بگذارند و احمدی نقشی را که از اول در ذهن داشت بتواند ایفا کند ایران از دام روسی توده ا ی که ۳۱ سال است با اشغال سفارت امریکا در ان افتاده آزاد میشود و به اردوگاه غرب بر میگردد . مسائل حقوق بشر و دموکراسی از زیر ضرب شمشیر دموکلاس ضد امپریالیستی و انگ آمریکایی بودن آزاد میشود و داخلی میشود . کار مردم و جریانهای مردمی آسان میشود .یعنی حقه توده ای روسی به خودشان بر میگردد

-- shima moshkaty ، May 20, 2010 در ساعت 11:36 AM

تحریم کنید این جانیان و دزدان پلیدرا،
محرومشان کنید این نابکاران بی همه چیز را
که سالهاست محروم کرده اند ایرانیان را از همه چیز.

-- خشم ستمدیدگان ، May 20, 2010 در ساعت 11:36 AM