رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹

تاسف لاریجانی از نامه ۱۷۵ نماینده مجلس

صادق لاریجانی در واکنش به نامه ۱۷۵ نماینده مجلس مبنی بر برخورد با رهبران مخالف دولت گفت نمایندگان مجلس باید بدانند که قوه قضائیه «همواره در راستای سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی قدم برمی‌دارد.»

اظهارات آقای لاریجانی چند روز پس از انتشار نامه ۱۷۵ نماینده مجلس خطاب به وی در انتقاد از «تعلل» این قوه در برخورد با رهبران مخالف دولت ایراد می‌شود.


به گزارش امروز سه‌شنبه خبرگزاری فارس، آقای لاریجانی که در همایش گردهمایی معاونین و مدیران کل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سخن می‌گفت، در واکنش به این نامه اظهار داشت: «قوه قضائیه در برخورد با فتنه‌گران به هیچ وجه امروز و فردا نکرده است.»

رئیس قوه قضائیه افزود پیش از انتشار این نامه، به برخی از نمایندگان در مورد سیاست قوه قضائیه در برخورد با مخالفان توضیح داده است، اما «متاسفانه دوباره برخی از این حرف‌ها می‌زنند.»

لاریجانی خطاب به این نمایندگان گفت: «ما کار خود را به خوبی بلدیم و اهل امروز و فردا کردن هم نیستیم که این آقایان بخواهند به ما کمک کنند و ما در برخورد با سران فتنه هیچ خوفی نداریم.»

«ما کار خود را به خوبی بلدیم و اهل امروز و فردا کردن هم نیستیم که این آقایان بخواهند به ما کمک کنند و ما در برخورد با سران فتنه هیچ خوفی نداریم»

وی همچنین در واکنش به اعتراض گروهی از‌ نمایندگان به احضار برخی مدیران رسانه‌های محافظه‌کار افزود: «هیچ کس حق توهین به سران قوا را ندارد و عدالت مربوط به همه است.»

رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: «هیچ کس حق ندارد از دوستان، نزدیکان و هم‌حزبی‌های خود بی‌جهت در برابر قانون دفاع کند و این عادلانه نیست، چرا که اگر دوستان و نزدیکان ما هم مرتکب خلاف شدند، باید پاسخگو باشند.»

به گفته لاریجانی «این گونه نامه‌پراکنی‌ها ولو برای کمک به ما باشد، به ضرر دستگاه قضایی است و ما توقع نداریم در مجلس عده‌ای راه بیفتند و امضا جمع کنند.»

«قوه قضائیه سکوت نکرده است»
صادق لاریجانی همچنین در واکنش به گزارش‌ برخی رسانه‌ها درباره سکوت قوه قضائیه در برخورد با «مفاسد اقتصادی» هم گفت که این گزارش‌ها «دروغی» بیش نیست.

«این گونه نامه‌پراکنی‌ها ولو برای کمک به ما باشد، به ضرر دستگاه قضایی است و ما توقع نداریم در مجلس عده‌ای راه بیفتند و امضا جمع کنند»

لاریجانی افزود: «رهبر معظم انقلاب همواره به طور قطع در برخورد با مفاسد تاکید کردند، اما فرمودند برخوردی که موجب تضعیف نظام می‌شود، صورت نگیرد.»

رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: «اگر مسئولی فراخوانده شدن به دادگاه را برای خود ناخوشایند می‌خواند، این تقصیر ما نیست.»

اظهارات لاریجانی در شرایطی ایراد می‌شود که برخی وب‌سایت‌های خبری اعلام کرده‌اند قوه قضائیه به دستور رهبر جمهوری اسلامی، از پیگیری پرونده محمدرضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی‌نژاد منع شده است.

آقای رحیمی آن‌طور که الیاس نادران، نماینده محافظه‌کار مجلس اعلام کرده است مسئول یک «شبکه مفاسد اقتصادی» بوده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آخی...
چه حس مسئولیتی دارین شما !

-- بدون نام ، May 18, 2010 در ساعت 02:00 PM

لاریجانی افزود: «رهبر معظم انقلاب همواره به طور قطع در برخورد با مفاسد تاکید کردند، اما فرمودند برخوردی که موجب تضعیف نظام می‌شود، صورت نگیرد.» عجب رهبر عادل و فرق نگذاری!

-- بدون نام ، May 18, 2010 در ساعت 02:00 PM

این با این قیافه تاسف هم یعنی بلده؟

-- مسعود ازپارس ، May 18, 2010 در ساعت 02:00 PM

جرات دارن بیان بگیرن. :)

-- aban ، May 18, 2010 در ساعت 02:00 PM

آیا اعدام دختری جوان چون شیرین و معلم و شاعری جوان چون کمانگر از سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی است؟ خاک همه ی گورستانها ی جهان بر سر تو و ان رهبرت!

-- شمیم ، May 18, 2010 در ساعت 02:00 PM

بله دوستان. برادارن عزيزمون راه خوف انداختن تو دل مرد رو خوب ياد گرفتن.
همشون عين همديگن. خامنه‌اي و لاريجاني و ... نداره
بايد محکم جلو اينها ايستاد.
ديکتاتور حواست رو جمع کن. يه روزي به دست و پاي اين ملت مي‌افتيا؟

-- سبز انديش مسلمان ، May 18, 2010 در ساعت 02:00 PM

واقعاً که خجالت داره. اين همه مردم تو فقر دارن دست و پا ميزنن
اينهمه فساد، اين همه دروغ
حالا ميگيم اونا تقصير شما نيست و توجيهايي که خودتون ميکنين. اين بيگناهاني که کشته شدن، چه تو خيابون، چه تو زندان و چه اعدام. اينهمه آدم منافق و محارب بودن؟ حداقل اينهمه کشتين خوب يکيشم ميگفتين تقصير نفرات ما بود. چيزي ميشد؟ سهميه نفتت کم ميشد؟

-- آزاده ، May 18, 2010 در ساعت 02:00 PM

این قر و اطوارها رو دیگه ببرین تو اندرون منزلتون دربیارین که نامحرما نبینن پس فردا واستون حرف در بیارن.
ولی خودمونیم صادق عراقی ، خوب کاسه کوزه رو تو سر سیدعلی شکستی و تقصیر همه آرتیست بازیهاتونو انداختی بگردن نحیفش. ولی مردم پادو های سیدعلی روخوب میشناسن و سرموقع جلوتون سبزمیشن.

-- سیما سبزآلود ، May 18, 2010 در ساعت 02:00 PM

این اقای رهبر با کدام رای ملت ایران انتخاب شدند ؟ حتی یک ایرانی به این رهبر رای داده است ؟ وقتی رهبر غیر قانونی سرکار است نظر ایشان تا چه اندازه قانونی است ؟ هیچ .
مردم ایران با خود رهبر مشکل دارند این همه کشته و زندانی دادند و تظاهرات کردند و داد زدند و می زنند رهبر نمی خواهیم ؟ در قرن 21 رهبر من درآوردی اصلا چه معنا و مفهومی دارد ایشان اگر می خواهند رهبر مسلمانان ایرانی باشند بروند قم یا مشهد در حوزه علیمه بنشینند و احکام دین را ترویج و اجرا کنند هیچ کسی هم مانعشان نمی شود و اخترامشان سرجایش است اما رهبری که بخواهد بر 70 میلیون ایرانی هم ریاست جمهوری کند هم جای وزیر وکلای مجلس اظهار نظر و تصمیم گیری برای یک ملت و یک کشور کند واقعا شرم اور است .
جای تعجب است که روسای جمهوری هایی که به ایران می ایند و ادعای دمکراتیک بودن می کنند حاضر به ملاقات در سطح بالا با این رهبر می شوند که حتی یک ایرانی به پای صندوق رای نرقته تا به او رای بدهد اگر به عنوان یک روحانی حاضر به ملاقشان بشوند و دیدار مذهبی داشته باشند مهم نیست اما به عنوان یک سیاستمدار با ایشان ملاقات کردن جای سئوال دارد که این رهبر سیاستدار را کدام ایرانی انتخاب کرده ؟ در کدام انتخابات ؟ کدام صندوق رای؟
به صرف اینکه 200 اخوند بخواهند یک اخوند را سیاستمدار برجسته در سطح یک کشور به مردم ایران و جهان بقبولانند باید کل سیاست دمکراتیزه کردن جهان را به زیر سئوال کشاند و تاسف خورد .
ملت ایران به رهبر احتیاج نداشته و ندارند خودشان بلدند رئیس جمهور انتخاب کنند و اگر نخواستند برکنارش کنند اما رهبری که 30 سال است به جای خدا نشسته و خون مردم را می مکد همان بهتر است نباشد .

-- amir ، May 18, 2010 در ساعت 02:00 PM