رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۹

احکام حبس برای مهدی تاجیک و نسب‌عبداللهی

مهدی تاجیک، دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران به ۲۷ ماه حبس تعزیری، ۳۰ سال محرومیت از فعالیت سیاسی و جریمه نقدی محکوم شد.

به گزارش تارنمای جنبش راه سبز (جرس)، وی به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به دو سال حبس تعزیری، به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به نود و یک روز حبس تعزیری و به خاطر «توهین به ریاست جمهوری» به یک میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده‌ است.

مهدی تاجیک به مدت سی سال از حرفه خبرنگاری، تالیف، مصاحبه، تحلیل سیاسی و عضویت، هواداری و فعالیت موثر در احزاب سیاسی محروم شده است

قاضی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب همچنین این روزنامه‌نگار را به مدت سی سال از حرفه خبرنگاری، تالیف، مصاحبه، مقاله‎نویسی، تحلیل سیاسی و عضویت، هواداری و فعالیت موثر در احزاب سیاسی محروم کرده‌ است.

مهدی تاجیک در جریان دستگیری‌ فعالان مدنی و سیاسی در روزهای پس از رخداد های روز عاشورا، در منزل خود دستگیر شد و در آخرین روزهای سال گذشته با وثیقه از زندان مرخص شد.

مهدی تاجیک به مدت سی سال از حرفه خبرنگاری، تالیف، مصاحبه، تحلیل سیاسی و عضویت، هواداری و فعالیت موثر در احزاب سیاسی محروم شده است

وی پیش از این نیز در سال ۸۵ دستگیر و به دو سال و نیم حبس تعزیری محکوم شده بود.

پس از دهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایران، هزاران نفر از مخالفان دولت بازداشت و به احکام سنگین اعدام، حبس و تبعید محکوم شده‌اند.

هشت ماه حبس برای محمدرضا نسب‌عبداللهی
دادگاه انقلاب محمدرضا نسب‌عبداللهی، روزنامه‌نگار شیرازی را به هشت ماه حبس تعزیری محکوم کرده‌ است.

این روزنامه‌نگار در پی انتشار خبر کشف چهار صندوق رأی شمارش‌نشده در یک ساختمان نیمه‌تمام بازداشت شده بود

به گزارش کلمه، این روزنامه‌نگار در پی انتشار خبر کشف چهار صندوق رأی شمارش‌نشده در یک ساختمان نیمه‌تمام و مصاحبه با تلویزیون‌های فارسی‌زبان خارج از کشور در هنگام اعتراضات پس از انتخابات بازداشت شده بود.
شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز وی را به «تبلیغ علیه نظام» متهم کرده‌ است.

در نزدیک به یک سال گذشته بیش از ۸۰ روزنامه‌نگار ایرانی بازداشت و شمار زیادی مجبور به ترک ایران و پناهندگی به کشورهای دیگر شده‌اند. سازمان گزارشگران بدون مرز، ایران را بزرگترین زندان روزنامه‌نگاران در جهان اعلام کرده‌ است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

کجاست روزنامه نگار " بلبل غیرت" که اینجا پیام بگذارد؟

-- بدون نام ، May 14, 2010 در ساعت 09:01 AM