رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹

فرزاد کمانگر و شیرین علم‌هولی اعدام شدند

فرزاد کمانگر و شیرین علم‌هولی به همراه سه فرد دیگر، به اتهام «بمب‌گذاری» اعدام شدند.

خبرگزاری فارس هویت سه تن دیگر را علی حیدریان، فرهاد وکیلی و مهدی اسلامیان اعلام کرده است.

حکم اعدام این افراد، سحرگاه امروز یکشنبه در زندان اوین به اجرا گذاشته شد.


فرزاد کمانگر

دادستانی تهران اعلام کرده که این پنج نفر، «در عملیات تروریستی از جمله بمب‌گذاری در مراکز دولتی و مردمی شهرهای مختلف ایران دست داشتند.»

در اطلاعیه دادستانی آمده که «در مراحل دادرسی محکومان، نماینده دادستان تهران و وکلای آنان حضور داشته‌اند.»

فرزاد کمانگر، علی حیدریان و فرهاد وکیلی در سال‌های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ به اتهام عضویت در حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) دستگیر و پس از محاکمه به اعدام محکوم شده‌ بودند.

شیرین علم‌هولی نیز در ۲۸ آذر ماه ۱۳۸۸ به اتهام «خروج غیرقانونی» از مرز، به تحمل دو سال حبس تعزیری و به اتهام «محاربه از طریق ارتباط با پژاک»، به اعدام محکوم شده بود.

آن‌طور که دادستانی تهران اعلام کرده، مهدی اسلامیان نیز یکی از عوامل انفجار بمب در «حسینیه سیدالشهدای» شیراز است.


شیرین علم‌هولی

زینب جلالیان، رمضان احمد، فرهاد چالش، رستم ارکیا، فصیح یاسمنی، رشید آخ کندی و حسین خزری، از دیگر زندانیان کردی هستند که امکان اعدام آنها نیز وجود دارد.

شیرکوه معارفی و حبیب‌الله لطیفی هم دو فعال سیاسی کرد هستند که در معرض اجرای حکم اعدام قرار دارند.

احسان فتاحیان، دیگر جوان کرد نیز ۲۰ آبان سال گذشته به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق اقدامات مسلحانه» در سنندج اعدام شد.

ایران پس از چین، دومین کشور در جهان از نظر تعداد صدور و اجرای حکم اعدام‌ است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

Khamshe melat foroo nakhahad neshast aye heyvanhaye aboos, aye ahrimanane palid in edamha ra motevaghefd konid !Stop executions in Iran you will burn in the hell !

-- بدون نام ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

اشکال نداره دارن اصلاحش میکنن.
مرگ بر جمهوری اسلامی چه مسالمت آمیز چه غیر مسالمت امیز

-- خونی ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM


خجالت نکشید یک دفعه بگویید خمینی معصوم بود دیگه… اگه با خمینی مشکل ندارین مگه مرض دارین با خامنه ای در افتادین؟ یک دفعه بگین جنگ قدرته نه آزادی خواهی! امام این طور… امام آن طور! ...خامنه ای شرف دارد به خمینی! چون می دونین مردم حافظه تاریخی ندارن یا سن خیلی ها قد نمی ده دارین تاریخ جعل می کنین و از خمینی معصوم می سازین؟ دارین از سیاه ترین روزهای حاکم بر ایران به عنوان بهشت از دست رفته صحبت می کنین؟ کدام بهشت؟ کدام عدالت؟ اگر بهشتی بود برای شما بود نه برای مردم من. اگر عدالتی بود برای شما بود. این شما بودید که ته ترازو سرب می چسباندید که همیشه متعادل به نظر برسد و اگر کسی از آن سرب سخن می گفت همان را داغ می کردید و در دهانش می ریختید یا گلوله اش می کردید بر قلبش می نشاندید. عدالت؟ بهشت؟!

بیشتر از این عصبانی ام که کسانی که آن روزها را ندیده اند یا حس نکرده اند به پیروی از شما که می پندارند پاک گشته اید از شکوه آن روزها حرف می زنند! از بسیجی هایی می گویند که هرگز نوک کلت شان را زیر چانه شان ندیده اند و سیلی ناغافل شان برق از چشم شان نپرانده است. اگر قرار است تطهیر کنید یک دفعه همین بسیجی هایی را که الان هم هستند شامل لطف تان کنید و خلاص! چنان قهرمان هایی از آن بسیجی ها دارید می سازید که انگار با اینها تفاوت داشته اند… البته که به یاد نمی آورید چگونه شهر را جهنم می کردند و چگونه جلوی دبیرستان ها تونل وحشت درست می کردند و نوجوانان را لت و پار می کردند. البته که به یاد ندارید چگونه از هر کسی که خوش شان نمی آمد با یک گزارش دروغ روانه بازداشتگاه اطلاعاتش می کردند. البته که به یاد ندارید به خاطر این که خود خواسته در جنگی که رهبرشان شروع کرده بود و به پایان آن رضایت نمی داد شرکت کرده اند، چگونه با مردم عادی- که از جنگ خسته بودند- رفتار می کردند و خود را ارباب آنها می دانستند. البته که به یاد ندارید هر روز با بر آمدن خورشید صدای رگبار گلوله بود و چند لحظه بعد صدای تیر خلاص که در اذان صبح گم می شد. قرار هم نیست به یاد داشته باشید زیرا اکنون کسی دوست ندارد شما از آن روزها و شب های پر هراس، که حتا یک آدم معمولی نمی دانست روز بعد زنده است یا نه، چیزی بدانید.

جمهوری اسلامی باید سرنگون شود؛ این نه یک شعار که یک خواست واقعی است و مفهوم آن این است که حتا با مرگ یا کنار رفتن خامنه ای نیز چیزی تغییر نخواهد کرد و خوره ای که بیش از سی سال است بر پیکر ایران افتاده است درمان نخواهد شد. فریب مان می دهند که تنها او است که بهشت را از ما گرفته است و برای باز پس گرفتن بهشت کافی است که او کنار رود و به آرمان های واقعی جمهوری اسلامی باز گردیم! می گویند برای این کار باید همه بر علیه او متحد شویم تا ناچار به کناره گیری شود ولی به کل نظام آسیبی نرسد! کل نظام یعنی چه؟ یعنی همان قانون اساسی متکی بر نژادپرستی یک قوم دیگر؟ قانون اساسی ای که بر اساس آن یک ایرانی و فرهنگش کمتر از یک بیگانه و فرهنگش ارزش دارد؟ قانون اساسی ای که نه بر پایه اندیشه که بر پایه سنت شکل گرفته است؟ قانون اساسی ای که در آن آزادی و امنیت فردی که هیچ، حتا زنده ماندن نیز تضمین نمی شود و ادامه ی حیات چیزی تجملی است که نماینده ی خدا بر روی زمین می تواند این تجمل را باز ستاند؟ نه، تکرار می کنم این نظام با هر چیز و هرکس که نماد آن است باید از میان برداشته شود.

اما اگر هدف فقط اتحاد برای نابودی خامنه ای است تا شاگردان خمینی دوباره به قدرت برسند دست کم هر کس باید از متحد امروز و دشمن دیروز بپرسد فردا که پیروز شدیم او چندمین نفری خواهد بود که به جرم آزادیخواهی اعدام خواهد شد؟..... سیامک مسلمانی.......

-- این مطلب از بالاترین نقل میشود ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

نمیشه این اتهامات را باور کرد!

-- م ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

این رژیم روح تمام دژخیمهای تاریخ بشر را سفید کرد < آیا این رژیم عقب افتاده تکرار جهل و نادانی انسان در گذنشته نکبت بارش نیست. چرا دادگاهای این جوانان آشکار نبوده و نیست ؟ وکلای این انسانها چه اشخاصی بودند ؟
این اعدامهای ادامه همان اعدامها در اول انقلاب کاذب ، کشتار در کردستان 57 ، اعدام زندانیان سیاس 60 و 67 ، جنگ 8 ساله با 1 میلیون کشته و زخمی و..است
این رژیم فاشیستی به جنایت علیه بشریت ادامه می دهد و روزی با بدستیابی بمب اتمی همه را به جوخه اعدام می سپرد

-- mahtabarash ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

مرگ بر جمهوری جهل و فساد که گلهای این ملکت را اینطور پرپر میکند. این رژیم صد در صد فاشیستی باید برانداخته شود.......

-- azadikhah ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

با شنیدن این خبر از یکسو اشک و اندوه من را در بر گرفت و از سوی دیگر غرق غرور و افتخار شدم.هفتهٔ قبل هم ۵ تنن از فرزندان دلیر ایرانزمین در دالاهو به خاک افتادند.ولی‌ ولی‌ جلادان حاکم بر ایران مثل همهٔ نیاکانشان در تاریخ هر گز نخواهند فهمید دارند در مقابل ایستادگی آنان خودشان را اعدام میکنند.اگر هم بفهمند کار دیگری نمیتوانند بکنند.راهشان را تا نابودی دین فروشان حاکم با ایران تا آزادی و حاکمیت مردمی ادامه خواهیم دادند.درود بر آنها درود بر شرفشان.ننگ و نفرت ابدی بر پاسداران ولایت جنایت و تجاوز.

-- hadi az kermanshah ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

اگر دیگر ببینم غنچه‌ای می‌خندد، باید به دیدگانم شک کنم! اگر دیگر اشکم سیل شود، باید به وجود آب در بدنم شک کنم! اگر دیگر لبخندی زنم، باید به شرفم شک کنم! نمیدانم این حالت چند روز، هفته، یا سال طول خواهد کشید. ولی زبان درد کنونی این است. شاید مادرم نیز برای زادن‌ام در چنین دنیایی باید شرمگین می‌شد!

-- بدون نام ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

مرگ بر اين سلاخان خونخوار

-- شاهين ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

خدایا بداد مابرس

-- احمد علی ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

اینان را برای پیشباز ماه خرداد سربریدند! در آستانه ی بیست و پنجم خرداد نیز چند گوسپند را پروار می کنند. هنوز اصلاحطلبان در این مورد خبری نداده اندآخر اینان غیر خودیند و اگر نامی ازشان آورده شود با اما و اگر و در حاشیه خواهد بود. مرگ بر این اسلام که ریشه شرافت را این چنین عقیم می کند.

-- بدون نام ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

به تقاص خون این جوانان هر چی آخوند و مذهبی افراطی است را خواهیم کشت.

-- بدون نام ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

در واقع این اعدام ها برای لاپوشانی ضیافت شامشان با امریکایی های خبیث و شیطان بزرگ !! است .

ضیافت شامی که ج اسلامی داده بود حسابی باعث ابروریزی اش شده بود و مورد تمسخر مردم ایران و کل دنیا قرار گرفته بود برای اینکه هیجان این ابروریزی را بخوابانند و این خبر را بیشتر از این دست مایه تمسخر قرار ندهند فورا این 5 تن را اعدام کردند تا خبرگزاری ها دست از پخش خبر ضیافت شام مسخره حضرات جمهوری اسلامی بردارند.
در واقع این اعدام ها برای لاپوشانی ضیافت شامشان با امریکایی های خبیث و شیطان بزرگ !! است .

-- حامد ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

بدون نام جان هیچ کس را نکش اگر به قدرت رسیدی. من برادرانه دستهای ترا خواهم گرفت تا تو به اندازه ی اسلام و آنها که تو خواهان مرگشان هستی آدمخوار و خونخوار نباشی! آخر این خون آشامی و شیعه صفتی و اسلامنژادی روزی باید از ایران ما برود. آخر ما هم حق داریم با آن تمدن چندین هزار ساله وارد تاریخ مدرن و ممنوعیت قتل شویم. مرگ بر مرگ، مرگ بر اسلام که یا شهید می زاید یا آدمکش! زنده باد زندگی، زنده باد عیش و نوش طرب، زنده باد شادی!

-- بدون نام ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

اعدام درهر شرایطی محکوم است برای هر کس مرگ بر نقض کنندگان حقوق بشر

-- بدون نام ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

آنان که بهشت را وعده داده بودند در زمین جهنم ساختند.مرگ بر دیکتاتور

-- سبز ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

stop executions in Iran we will do the same we will not forgive you !
Edamha ra motevaghef konid.

-- بدون نام ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

راستش دیگر برای ما مهم نیست روزی چند نفر را اعدام می کنید چون پوست کلفت شده ایم به اعدام ها عادت کرده ایم هر روز چند تا قربانی را به شما پبشکش می کنیم تا از خوردن خون این عزیزان بیشتر عمر کنید و زنده بمانید چون ما خودمان با دست خودمان شما ...ها را سرکار اورده ایم حالا باید خوراک شما را تامین کنیم چاره ای نداریم .
اگر محمدرضا شاه گلسرخی را اعدام کرد و به تلافی اش به جنگش رفتیم و داد زدیم روح منی خمینی بت شکنی خمینی حالا باید به راهمان ادامه بدهیم و حناق بگیریم و هیچی نگیم ........روح منی خمینی بت شکنی خمینی

-- سالار ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

tarikh dobare tekrar dare mishe, koshtarhaye salhaye 60 kafi nabud , chera sukut kardim? omidvaram ruzi berese ke hich adami dar donia eedam nashe

-- بدون نام ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

برای اینکه ده تا ده و بیست تا بیست و دو تا و تک تک کشته نشویم همگی باهم یکپارچه و ملیونی در ماه خرداد و هر روز و یا روزهایی که اعلام شد باید به خیابان بیاییم و این حکومت نامردان را سرنگون کنیم. اینان هیچ چیزی جز تظاهرات دهها ملیونی ما را نمی فهمند. ما باید به خیابان بیاییم. در غیر این صورت فردا نوبت من توست ! ایرانی بخود بنگر و بخود بیا. در خبر رسانی و خبر دهی کوشا باش. اگر اینترنت داری و دیگری ندارد در خبررسانی به او بصورت صد در صد وارد عمل شو. ایران را وارد قرن بیست و یکم کن، ایران را به عصر حجرش برده اند. تا کی می خواهی چشم امیدت خارج رفتن از ایران باشد. مدرنیت را در ایران بساز. دیگران نیز در کشورهای جهان آزاد از جان و مال خود مایه گذاشته اند. کلیسا پوست انسانهای اروپا را زنده زنده کنده است، آنها را زنده زنده در آتش سوزانده است . شجاع باش و از جا بر خیز. اینهمه تفرقه را کنار بگذار. در ایران آینده برای همه باید جا باشد، از مشروطه خواه و پادشاهی طلب گرفته چپ و دمکرات و لیبرال و رادیکال و راست و مذهبی و ضد مذهبی باید برای همه ی آحاد ایرانی جا باشد. ایران باید مامن همه ی بی وطنان نیز باشد. بنا بر این تفرقه نکنیم، با هم باشیم. تا پیروزی و بعد همه فعالیت کنیم. همه تشکیلات داشته باشیم. همه به هم احترام بگذاریم. آی همه با احترام به یکدیگر.

-- بدون نام ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

اشک و آه مجالم نمی دهد. فرزاد را لااقل دورا دور می شناسم. جرمش معلمی بود. و البته وقح ننهادن به هشدارهای مامورین امنیت از ابتدا در مدرسه و بعد در زندان. و کیست که نداند اینان که اعدام می شوند بیگناهد. حتی به ظاهر قاچاقچیان و چانیان و غیره. اینان را در کدام دادگاه عادل محاکمه کرده اند.
لعنت خدا برشما. لعنت بر آیین خونین تان.

-- پدرام ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

مرگ بر دینتان، مرگ بر فکرتان، ای دروغگوهای کثیف، ای عقب مانده ها، ای پست تر از حیوانات. اینها جرمشان کرد بودنشان است و بس.

-- کرد ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

khabare edam in javanan e rashid va delavar mara ham mesle hemeye azadikhahane in ab va khak takan dad .
khoonetan rahgoshaye azadi ye melat va khake dalirparvaretan mibashad.
javeed bad rahetan ey daliran va ey pishmargane gorde kurd.

-- kaveh ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

سلام رفیق، چه‌گونه تجسم‌ات کنم؟ به کدام جرم تصورت کنم؟ جوانکی نحیف بر فراز چوبه‌ی دار که به شکفتن غنچه‌ی خورشید لب‌خند می‌زند؟ یا کودکی پابرهنه از رنج‌دیده‌گان پایین شهر که می‌خواست مژ‌ده‌ی نان باشد برای سفره‌های خالی از نان مردم‌اش. چه‌گونه تجسم‌ات کنم؟ نوجوانی از جنس آزاد چشیده‌گان بالای شهر که الف‌بای رنج و مظلومیت، درس مکتب و مدرسه و زنده‌گی‌شان است. راستی فراموش کردم؛ شهر من و تو پایین و بالا ندارد، چهار سوی آن رنج و درد است.

بگو رفیق بگو...

می خواهم تصورت کنم. در هیات «سیامند» که رخت عروسی به تن کرد تا به حنابندان عروس آزادی برود. چه‌گونه؟ چه‌گونه تصورت کنم؟ در پوشش جوانی که راه شاهو را پیش گرفته تا از لابه‌لای جنگل‌های سوخته‌ی بلوط به کاروانی برسد که مقصدش سرزمین آفتاب است؟ ولی هیچ‌کدام از این‌ها که جرم نیست، اما می‌دانم «تعلق به این خلق تلخ است و گریز از آن‌ها نامردی»....

و تو به گریز و نامردمی کردن «نه» گفتی و سر به دار سپردی تا راست قامت بمانی.
رفیق آسوده بخواب...

که مرگ ستاره نوید بخش طلوع خورشید است و تعبیر خواب چوبه‌ی داری که هر شب در سرزمین‌مان خواب مرگ می‌بیند، تولد کودکی است بر دامنه‌ی زاگرس که برای عصیان و یاغی شدن به دنیا می‌آید. آرام و غریبانه تن‌ات را به خواب بسپار و با زهدان زمین بوسه ببند برای فردای رویش و رستن. بدون لالایی مادر، بدون بدرقه‌ی خواهر و بدون اشک پدر آرام بگیر در خاک سرزمینی که ابراهیم‌ها، نادرها و کیومرث‌ها را به امانت نگه داشته است. فقط رفیق بگو... بگو می‌خواهم بشنوم چه بر زبان‌ات چرخید آن‌گاه که صدای پا و درد به هم می‌آمیخت؟ می‌خواهم یاد بگیرم کدام شعر، کدام سرود، کدام آواز کدام اسم را به زبان بیاورم که زانوی‌ام نلرزد. بگو می‌خواهم بدانم، که دل‌ام نلرزد آن‌گاه که به پشت سر می‌نگرم...

سفرت به خیر رفیق


فرزاد کمانگر

زندان اوین

-- فرزاد کمانگر تهران زندان اوین ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

قرار است در با تایید مجلس نام زندان اوین به مدینه الخمینی تغییر کند. ای مسئله بنا بر وجوب اسم گذاری جدید است. در مجلس گفته شده که واقعا باید نام خمینی را زنده نگه داشت. و اصلا چرا همه ی نامها عوض شده مگر زندان اوین. که واقعا خمینی آنرا آباد کرده و فرزندانش که دیگر نگو.

-- بدون نام ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM


سر این رژیم بر سنگ کوبیده باد

-- بدون نام ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

این همه شقاوت این همه بیدادگری چگونه!!! به چه دلیل!?!??!!!?


این پایان انسانیت است این رذالت عین قلب سیاه ایت ....... است

.فرزاد .شیرین از اعماق دلم برایتان گریه کردم.


فرزاد کمانگر و شیرین علمهولی اعدام شدند

جنبش سبز لازم است که در عمل نشان دهد که از حقوق تمام ملیتهاواقلیهای دینی وعقیده تی بدون تبعیض دفاع میکند هرچند اکنون هم حس بی اعتمادی وجود دارد ویکی از دلائل عدم گسترش جنبش سبز به اقصا نقاط کشور همین امر میباشد.بنظر من سران جنبش باید قاطعانه این جنایتها را محکوم کنند.

-- maarouf ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

روحشان شاد.

ننگ بر این استبداد

-- بدون نام ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

دل هر انسان آزاده ای به درد می آید. شرم دارم خودم را ایرانی بدانم، شرم دارم یک شیعه باشم در جایی که برادرانم را این گونه بر دار می کنند.

این مرگ انسانیت است. روزی می رسد که همراه برادران و خواهرانم این جنایتکاران را محاکمه می کنیم.

فرزاد، شیرین و ... اعدام شما اعدام ما و اعدام انسانیت است. انسانیت در ایران مرده است. انسانم آزروست.

فریاد و آه از این همه ستم وای وای وای ... وای بر ما

-- بدون نام ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

نظام مرگ، نظام سیاهی،دستگاه دروغ و تباهی با شکنجه و اعدام این افراد برگ دیگری به پرونده جنایت و سیاه خود افزود. چه راحت جان هموطنان ما را می گیرند. تنم می لرزد، سرم را از پنجره بیرون میکنم فریاد میکشم، اینها را به چه جرمی اعدام کردید. برای خامنه ای دیکتاتور و رژیم فاسد و سیاهکار جمهوری اسلامی پرونده و جرم ساختن کار راحتی است. می خواهند با ادامه سرکوب و اعدام گسترده، جنبش بزرگ آزادیخواهانه و سبز مردم به جان آمده را خاموش کنند.اما خامنه ای


دیکتاتور باید بداند این جنبش ریشه در جامعه دارد و نمی توان با سرکوب و اعدام آن را خشک کرد. سخنی با هموطنان عزیزم دارم هر کجا که هستید به این اعدام های و حشیانه اعتراض کنید و با هر امکانی که دارید صدای داد مردم را به گوش مردم جهان برسانید. امشب ساعت ٢١ به وقت اروپا ٥ شم به یاد این اعدامی ها روشن میکنیم و تنفر خود از این رژیم سفاک و اعدام نشان م دهیم. زنده باد آزادی

-- hadi az norway ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

من مطمئنم که خامنه ای از انسنیت و شرافت و شجاعت فرزاد کمانگر حسادت کرده است. برای همین نیز گفته می شود در جلسه ای که در حوزه ی فیضیه در قم داشته اند فتوای قتل او را چندین روحانی و طلبه از دوستان خامنه ای امضاء کرده اند. مرگ بر روحانیت را سرلوحه شعارهاتان کنید.

-- بدون نام ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

اون دوستی که میگه به انتقام اینها همه افراطیون رو میکشه باید بگم که دقیقا افراطی گری یعنی این حرف شما . کشتن مخالف. تا وقتی هم کشتن مخالف وجود داشته باشه و توجیه بشه افراطی گری وجود داره. این رو دقیقا لطفا مطالعه بکنید تا بفهمید که دقیقا کشتن ِ که بده و افراطیه نه اینکه کشتن کی باشه. تا وقتی کشتن باشه بیگناهانی با هزار دلیل و توجیه کشته میشن. یک بار به نام محارب ، یک بار به نام اخوند افراطی و .... این رو باید تمومش کنیم ما. ما باید تمومش کنیم.

-- زهرا ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

در سالروز انتخابات تقلبی جمهوری اسلامی، رژیم کودتا این جوانان را اعدام کرد که فتنه را به کردستان انتقال دهد،

-- سارو ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

هزاران هزار لعنت و مرگ بر جمهوری اسلامی و ولی امر مسلمینش

-- بدون نام ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

ایرانیان باید به چنین جوانانی که در برابر بی عدالتی مقاومت می کنند افتخار کنند.

-- حسن ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

غمناکم و خشمناک
چه باید کنم؟
باز هم به خود می گویم فکر انتقام ر از سر بیرون کن
صبر کن و استقامت
برای فردایی که حتم خواهد آمد

-- هادی ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

Marg bar rejim eslami. Mar bar Khamenaey. Doord bi payan bar Shohaday Azadi

-- Ehsan ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

تازمانی که کردها بعنوان مهره های کثیف اسراییل و آمریکا در عملیات تروریستی علیه کشورهای منطقه عمل می کنند وضع تغییری نخواهد کرد. کردها اگر به سرنوشت خود نگرانند باید پایگاه اسراییل در شمال عراق را برچیده و دست از همکاری نزدیک - چه جاسوسی و عملیات تروریستی علیه کشورهای منطقه - با اسراییل و آمریکا بردارند. شمال عراق به پایگاه جاسوسی و نظامی اسراییل تبدیل شده است که دودش حتما" به چشم کردهای نوکرصفت و مهره کثیف صهیونیسم خواهد رفت. نابود باد دشمنان ایران و منطقه

-- بدون نام ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

Bloody Sunday

-- نیما ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

مرگ بر قاتل جوانان ایران
به زودی ای ضحاک چنان طومارت را همین جوانان درهم بپیچند که دیگر ........
نمیتونم از خشم بنویسم
اهورامزداااااااااااا

-- ehsan ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

مرگ بر ضحاک
مرگ بر ضحاک
مرگ بر ضحاک
مرگ بر ضحاک
مرگ بر ضحاک

-- ehsan ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

این آدم کشان جنایتکار همچون ضحاک خون خوارند . اس اس لام از شروعش ۱۴ سده قبل تا به امروز با غارت و کشتار. ننگین زندگی خود را پیش برده اند

-- bahram ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

سران جمهوری اسلامی خیلی جاهاشون داره می سوزه که این روزها دست به این اعمال وحشیانه می زنند.
براستی از کوزه همان تراود که در اوست! ماهیت اسلام ناب محمدی همین است که جمهوری اسلامی و رهبرش و ریس جمهورش و دستگاهی قضایی و دولتی اسلامی اش نشان میدهد.
مردم ایران!! جمهوری اسلامی ننگی است که در جامعه ی بشری رخ داد.
آقایان رهبران آینده ایران !! باور ندارید دارید می بینید چه به سر مردم داره می آید

-- م ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

این ضحاکان زمانه مغز کورد خوش به نیش میکشند.کاوه هم اسیر.
داغو افتخاریکتر بو گه لی کورد.
بژی اوجالان.
بژین که نه مرن

-- دیاکو ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

آقای کرد، اینان انسان بودنشان بوده که مورد غضب ولایت واقع شده اند، ایرانی بودنشان بوده. اینان فکرشان بوده، اینان ضدیتشان با این آدمخواران بوده که کشته شده اند، آنها را فرو نکاهید، نگذارید آنها در یک زندان کوچک جای گیرند، بگذارید پرواز کنند، بگذارید تمام ایران عزادار آنها باشد، بگذارید ...
کردی دیگر

-- کردی دیگر ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

فرزاد ای معلم واقعی، برادرم روزت مبارک. روزی این جانیان را از وطن بیرون می کنیم.

معلمی از اصفهان

-- بدون نام ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

در آیینه ، دوباره ، نمایان شد:

با ابرگیسوانش در باد،

باز آن سرود ِ سرخ ِ اناالحق

ورد زبان اوست.

تو در نماز ِ عشق چه خواندی ؟

که سالهاست

بالای دار رفتی و این شحنه های پیر

از مرده ات هنوز

پرهیز میکنند.

نامِ تو را به رمز ،

رندان سینه چاک نشابور

در لحظه های مستی

مستی و راستی

آهسته زیر لب

تکرار میکنند.

وقتی تو ، روی چوبه دارت ، خموش و مات بودی

ما:انبوه کرکسان تماشا

با شحنه های مامور

مامورهای معذور ،

همسان و همسکوت ماندیم.

خاکستر تو را

باد سحرگاهان

هرجا که برد ،

مردی ز خاک رویید.

در کوچه باغهای نشابور،

مستان نیم شب ، به ترنم ،

آوازهای سرخ ، تو را باز

ترجیع وار زمزمه کردند.

نامت هنوز ورد زبانهاست.

( شفیعی کدکنی - در کوچه باغهای نشابور)

-- بدون نام ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

اول از همه این مصیبت دردناک رو به همه ایرانیان چه در داخل و چه در خارج تسلیت میگویم.
رژیم با اعدام این هموطنان بیگناه ایرانی سند قطعی نابودی خودش رو امضا و مهر و موم کرد.از این به بعد شاهد اوضاع بسیار متشنج و بحرانی تر برای این رژیم در ایران زمین خواهید بود.
به گوشه گوشه این خاک مقدس و پاک ، انتقامی بس وحشتناک در انتظار این غیر ایرانیان خواهد بود.
شما هنوز مردم ایران رو نشناختید ، مردمی که غیر قابل پیش بینی هستند.

-- فرهاد-ایران زمین ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM


تقدیم به شکارچی انسان

اگر غرقم نمودی تو در این سیل
به ویرانی نشاندی شادی و میل
گلوگاه عزیزانم ببیستی
نفس راه مرا سوزان پرستی

اگر آتش نهادی زیر کُنده
معلم بر سرِ دارت خُشنده
به شاگردی خیانت راه دادی
به آموزش داغ هدیه نمودی

سراپایم سیه پوشی نوشتی
چُنان باده همه جوش و خروشی
تو شیرینی به تلخی باج دادی
تو سوز شمع بردل‌ها نهادی

شفق را سرخ کردی تو از این پنج
هزاران تیر بردل‌های پر رنج
چو چشم‌ات کور میباشد بر درک و پدیده
کجا بینی که لاله هم سیه‌پوشی گزیده

سوگوار

-- بدون نام ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM


زنده به خونخواهیت هزار سیاووش
گردد از آن قطره خون که از تو زند جوش
عشق ِ به ایران به خون کشیدت و این خون
کی کند ایرانی ـ ار کس است ـ فراموش ؟

-- بدون نام ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

5 کبوتر راه آزادی از میان ما پر کشیدند و در پیشگاه پروردگار آرام گرفتند.روحشان شاد و یادشان تا ابد گرامی باد.مردم ایران این ضایعه اسفناک رو محاله که از یاد ببرند.
افسوس که قطرات اشک امانم نمیدهد تا ...

-- نسترن ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

این مصیبت جانگداز رو به تمامی ایرانیان علی الخصوص هموطنان کرد از صمیم قلب تسلیت میگویم و همینطور به رژیم جمهوری اسلامی هم تسلیت میگویم ، چرا که چیزی به عمر کوتاهش نمانده است.

-- امید ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

اخ که چقدر ان هموطن خوب دوران خمینی را تشریح کرده و ان دوران را به یاد دارد کاش من هم میتوانستم به این سلیسی بنویسم ولی فقط میتوانم بگویم این روزها دوران پادشاهی است در مقایسه ان دوران و در انزمان فقط به جرم داشتم اعلامیه هم اعدام میکردند وووووووووجمهوری اسلامی باید سرنگون شود تا ازادی و کرامت انسانی بدست اید. یا علی مددی

-- پشیمان ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

مردم دلیر و نترس کردستان چرا خاموش و ساکتید و در برابر جنایتهای کثیف رژیم لب فرو بسته اید.روزگاری نزدیک شما مظهر ایستادگی و مقاومت بودید و در برابر ظلم و بیداد شمشیر را از رو می بستید.الان که مردم ایران چشم امید به شما دوخته اند تا طلایه دار آنها باشید لب از لب نمی گشایید تا جوانهای ایران زمین یکی پس از دیگری به دست جلادان رژیم به کام مرگ فرستاده شوند.آخه شما چتون شده؟؟؟؟!!!!!

-- وطن پرست ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

به ازاء هر انسان آزاده و وطن پرستی که به چنگال این خوکان کثیف کشته میشوند اما در دل میلیونها ایرانی زنده هستند ، یک روز از عمر منحوس این پست فطرتها کم میشود.مردم ایران هیچ باکی از کشته شدن در راه آزادی ایران زمین نخواهند داشت و تا پای جان برای محاکمه این نابودگران ایران ایستادگی خواهند کرد.

-- ما همه فرزاد کمانگر و شیرین علم هولی هستیم ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

Hamwatanan anrooz fara miresad ke Iranian in Rejime Akhondy va jenayatkar ra be zobaledany tarikh beferestad.Anrooz fara miresad ke digar as akhon va Mola khabari nakhahad bod,anrooz ke hamin diwsefatan sorakh peydakarde va penhan khahand shod ke bedast mardom nayoftand,anrooz fara miresad ke digar as ayatalah va Hojatalslam khabari nakhad bod,anrooz faramiresad ke digar as Masejed va Hojre khabari nakhad bod,zira khashme iranzamin in dejkhiman ra nabod khahad kard,anrooz Akhonde khob va akhonde bad nadarim hame dar atashe khashm khahand sokht.man feker nakonam ke hata as Dine Shie niz etebari baghi bemand.Saeid Alman

-- بدون نام ، May 9, 2010 در ساعت 12:00 PM

فرزاد کمانگر عزیز تو معلم بچه ها ومعلم راه ازادی بودی تو چون پیشکسوتان خود صمد بهرنگی و خسرو گلسرخی برای تمام تاریخ این مملکت همیشه زیر جور جاودانه شدی . غم از دست دادنت تسکین خواهد یافت اما نام بزرگت هرگز از حافظه این ملت پاک نخواهد شد شاگردانت راهت را الگو خواهند نمود چون شاگردان صمد.برای از دست دادنت افسوس میخورم ومیسوزم از درون.
نمیدانم مادر وباز ماندگانت چگونه این غم و ماتم سنگین و جانگداز را تحمل خواهند کرد . راهت پر رهرو باد

-- بدون نام ، May 10, 2010 در ساعت 12:00 PM

lanato nefrene abadi khoda bar shoma

-- بدون نام ، May 10, 2010 در ساعت 12:00 PM

مرگ بر رژیم سفاک جمهوری اسلامی

-- بدون نام ، May 10, 2010 در ساعت 12:00 PM

تنها راه مبارزه با این رژیم ایرانی کش مبارزه مسلحانه است و بس.
گویی که این حروم زاده ها 5 عدد پشه را کشته اند.
ننگ بر رژیم جمهوری اسلامی و هر حکومت دیکتاتور دیگر.

-- اسفندیار ، May 10, 2010 در ساعت 12:00 PM

روزهای بسیار سخت و طاقت فرسایی را برای رژیم جمهوری اسلامی میبینم.بسیار سخت

-- محسن ، May 10, 2010 در ساعت 12:00 PM

bloody sunday

-- Arash ، May 10, 2010 در ساعت 12:00 PM

Hasha b mazhabi k Edam ra tojih mikonad. Hasha b avamfariban eslami, hasha b ESLAM. Manin mazhab ra avaz kardam. Ma jolotar az in DEEN hastim. Stop the exections in Iran, not very late it would be your turn.

-- بدون نام ، May 10, 2010 در ساعت 12:00 PM

We wil change this regim of terror then we will change the religion of terror ! No to Islam ! No ti Islamic republic of crimes

-- بدون نام ، May 10, 2010 در ساعت 12:00 PM

ملت کرد حق خون این جوانان را از اشغالگران وحشی و خونخوار می گیرد.

-- از سنندج ، May 10, 2010 در ساعت 12:00 PM

مرگ بر این نظام، مرگ بر روحانیت، مرگ بر سپاه پاسداران، مرگ بر بسیج خونخوار، مرگ بر جانیان، مرگ بر خامنه ای مخنث! زنده باد انقلاب سبز ایران!

-- بدون نام ، May 10, 2010 در ساعت 12:00 PM

اسفندیارجان اسلام همین است! و نه چیزی دیگر! اسلام دین بکش بکش و نامردی ست. تشیع عصاره ی این نامردی هاست. تو نگاه کن علی تا توانست آدم کشت و بعد کشته شد، امام حسین خود آخوندان می گویند پیش از آنی که کشته شود تا بیضه های اسبش را خون بگیرد آدم کشت و بعد هم شکته شد. آن امام غایب وقتی بیاید نیز همچون جدش تا رکاب اسبش را خون بگیرد آدم خواهد کشت بعد هم کسی او را خواهد کشت! اصلا این دین نامردی و تجاوز کارش نیست بلکه وجودش از جنس اینهاست!
مرگ بر همهی اینها را بخاطر بسپار و تا می توانی آنرا شایع کن!
زنده باد انقلاب سبز ملت ایران!

-- بدون نام ، May 10, 2010 در ساعت 12:00 PM