رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲ خرداد ۱۳۸۹

۳۶۰ میلیارد برای اشاعه «فرهنگ قرآنی»

دولت محمود احمدی‌نژاد بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان برای «اشاعه فرهنگ قرآنی» در ایران اختصاص داده است.

به گزارش شبکه خبر، حمید محمدی، رئیس مرکز هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور، در نخستین نشست هم‌اندیشی مسئولان و استادان جلسات قرآن گفت: «این رقم معادل نیم درصد بودجه‌های هزینه‌ای دستگاه‌ها و نهادهای دولتی کشور است.»

محمود احمدی‌نژاد از زمان به قدرت رسیدن در ایران، بودجه مراکز دینی و حوزه‌های علمیه را به طور چشمگیری افزایش داده است.

افزایش بودجه برخی از نهاد‌های مذهبی در سال‌های اخیر با انتقاد‌هایی نیز مواجه بوده است.

خبرگزاری فارس اول بهمن ماه سال ۱۳۸۶ در گزارشی از افزایش ۶۰۰ درصدی بودجه نهاد‌های مذهبی در بودجه سال ۱۳۸۷ خبر داده بود.

آن‌طور که این خبرگزاری گزارش کرده بود، در لایحه بودجه سال ۱۳۸۷، بودجه حمایت از آموزش‌های دینی و فرهنگی و هنری وزارت ارشاد ۶۳۹ درصد، برنامه گسترش فعالیت‌های فرهنگی در مساجد ۳۰۷ درصد و برنامه حمایت و بزرگداشت شخصیت‌های فرهنگی و دینی در داخل و خارج از کشور ۶۰۶ درصد افزایش یافته بود.

در یازدهم اسفند همان سال، ایران در آستانه سفر محمود احمدی‌نژاد به عراق، اعلام کرد دو هزار میلیارد ریال برای بازسازی حرم امامان شیعه در سال آینده در شهرهای مذهبی کربلا، نجف و سامرا اختصاص داده است.

نهم آبان ماه سال ۱۳۸۸ نیز خبرگزاری ایلنا براساس گزارش مرکز آمار ایران از «کسری ۶۰۰ هزار تومانی» بودجه خانوار‌های ایرانی در سال خبر داده بود.

گزارش مرکز آمار ایران درباره متوسط هزینه‌ها و درآمد‌های خانوار‌های ایرانی در شرایطی منتشر شد که دولت محمود احمدی‌نژاد چندین سال است که از اعلام خط فقر در ایران خودداری می‌کند.

مرداد ماه سال ۱۳۸۷ نشریه «آمارهای اقتصادی ایران» وابسته به بانک مرکزی، شمار افراد زیر خط فقر در ایران طی سال‌های ۸۳ تا ۸۵ را حدود ۱۴ میلیون نفر اعلام کرده بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ای کاش این مبلغ رو برای از بین بردن فقر و بی عدالتی و دروغگوئی و ریاکاری استفاده می کردنند تا "فرهنگ قرآنی" به معنای واقعی آن اشاعه پیدا کند.

-- علیرضا ، May 23, 2010 در ساعت 11:15 AM

اگر بخشی از این پول را بین اهالی فقرآباد نظام ناب محمد تقسیم می کردند احد و دیاری فقیر باقی نمی ماند!
مرگ بر حماقت
عاقل باد احمق!
زنده باد انقلاب سبز

-- بدون نام ، May 23, 2010 در ساعت 11:15 AM

هر چقدر هم به این درخت مرده آب و کود بدهند رشد نخواهد کرد. اسلام بی رشد و بی تمدن در خودش جا رده است و با بزک و گنبد طلا این درخت مرده به شاخ و برگ نمی رسد.

-- نادره ، May 23, 2010 در ساعت 11:15 AM

آن از غارت و ویرانی وکشتار و اسیر وبرده کردن زنان وکودکان در حمله عربهای 1400 سال پیش و این هم آن چه که در این 30 سال می بینیم. تازه اقای علیرضا دنبال واقعیش است!

-- shahrvade darejeseh ، May 23, 2010 در ساعت 11:15 AM