رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹

هشدار احمدی‌نژاد نسبت به «خطر» کنترل جمعیت

محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت دهم می‌گوید: این حرف که «دو بچه کافی است، یعنی اینکه ۴۰ سال دیگر نامی از ملت ایران وجود ندارد.»

وی که امروز، پنج‌شنبه در همایش روز ملی شوراهای اسلامی در سالن وزارت کشور سخن می‌گفت‌، افزود: «مردم می‌خواهند بچه‌دار شوند و خدا روزی را می‌دهد، عده‌ای با حرف‌های روشنفکری عزا گرفته‌اند.»

آقای احمدی‌نژاد، چندی پیش نیز در یک برنامه تلویزیونی گفت که شعار دو بچه کافی است را قبول ندارد و این مساله سیاست «غلطی» بود که غربی‌ها انتخاب کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،محمود احمدی‎نژاد با هشدار نسبت به «خطری» که در صورت کنترل جمعیت در ۳۰ سال آینده ایران را تهدید خواهد کرد، اظهار داشت: «دو نفر وقتی ازدواج می‌کنند، دو بچه نیز بیاورند حتما تا آخر این دو بچه باقی نمی‌مانند، حادثه وجود دارد، بیماری وجود دارد.»

وی با رد شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» گفت: «چرا می‌گویید که مردم از ترس فقر بچه خود را از بین ببرند. خداوند می‌فرماید از ترس فقر بچه‌های خود را نکشید، ما آن‌ها و شما را روزی می‌دهیم.»

احمدی‌نژاد: دو نفر وقتی ازدواج می‌کنند، دو بچه نیز بیاورند حتما تا آخر این دو بچه باقی نمی‌مانند، حادثه وجود دارد، بیماری وجود دارد

رئیس دولت دهم ادامه داد: «عده‌ای در کشور ما پیدا شدند که چشم‌بسته گفتند ببینیم غربی‌ها چکار می‌کنند، ما نیز همان کار را بکنیم و گفتند دو بچه کافی است و در این ارتباط قانون وضع کردند و گفتند سه بچه را بیشتر بیمه نمی‌کنیم، در صورتی که نگاه و اعتقاد ما با آن‌ها فرق می‌کند و معیارهای ما با آن‌ها متفاوت است.»

صادق محصولی، وزیر رفاه و تامین اجتماعی ایران نیز ۲۶ فروردین ماه جاری با اظهار این‌که «ایران قابلیت پاسخگویی به جمعیت بیشتر از دو فرزند در هر خانواده را دارد»، گفت که برنامه تنظیم جمعیت در ایران «ابدی» نیست.

منتقدان سخنان اخیر رئیس دولت دهم می‌گویند که این اظهارات «بدون پشتوانه علمی و کارشناسی» است.

جمهوری اسلامی ایران برنامه تنظیم خانواده را به منظور کاهش آهنگ رشد جمعیت از سال ۱۳۶۸ آغاز کرده‌ است.

با اجرای این برنامه در دهه ۷۰، نرخ رشد جمعیت ایران از ۳٫۲ درصد در سال ۱۳۶۰ به ۱٫۲ درصد در سال ۱۳۷۹ کاهش یافت و میزان باروری کلی کشور را از شش فرزند به ازای هر زن در سن باروری در سال ۱۳۵۳ به دو فرزند در سال ۱۳۷۹ تغییر کرد.

این اقدامات ایران با تحسین مجامع جهانی سلامت و بهزیستی روبه‌رو شده‌بود.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
برنامه تنظیم خانواده ابدی نیست

نظرهای خوانندگان

بله خوب. با این کشت و کشتاری که راه انداختن معلومه چیزی از جمعیت ایران نمیمونه! خوب هم می دونن سیاستاشون در نهایت ایران رو به گرداب جنگ میندازه. بایدم جوجه کشی راه بندازن.

-- مونا ، Apr 29, 2010 در ساعت 11:51 AM

تازه بعضی ها! هم انشاالله قراره به ونزوئلا مهاجرت کنن جمعیت کمتر هم میشه ! اما راستش رو بگو دیپلم ریاضی ت رو از کجا گرفتی اینقدر قشنگ محاسبه کردی ؟

-- بدون نام ، Apr 29, 2010 در ساعت 11:51 AM

اول قصه هاله نور و بعد ادعای اداره امور دنیا توسط امام زمان (خداوند تمام گناهها را می بخشد غیر از شریک برای او قرار دادن ) وحالا هم پیش بینی آینده (و باز هم گناهی دیگر) !!!!!!!!
کنترل زبان و یا قطع کردن آن بلکه که محمود را از عقوبت حرکت بی پایان آن حفظ کند.

-- بدون نام ، Apr 29, 2010 در ساعت 11:51 AM

احمدی نژاد خدا شفات بده

-- بدون نام ، Apr 29, 2010 در ساعت 11:51 AM

نیروی بسیج ٢٥ میلیونی که خامنه ای آرزوی آنرا دارد در حال حاضر ٢٠٠ هزار نفر بیشتر نیست و تا ٤٠ سال دیگر که نه خا منه ای زنده خو اهد و نه احمدی نژاد شاید اسمی هم از آن نمانده باشد حتی اگر حمعیت به ١٠ برابر تعداد کنونی خود رسیده باشد.

-- بدون نام ، Apr 29, 2010 در ساعت 11:51 AM

این حرفها از طرف رئیس جمهور یک کشور باعث خجالت زده گی مردم ان کشور در دنیا میشود ولی مردم ایران در این ٣١ سال اینقدر خجالت زده شدن که دیگه خجالتی دیگر برایشان نمانده در ضمن احمدی نژاد فکر مردم نیست به فکر لشکر سربازان گمنام امام زمان است . اخر کسی که یک سره سوزن عقل داشته باشد و از ان مهمتر رئیس یک دولت باشد اینچنین جمله ای را میگوید مردم می‌خواهند بچه‌دار شوند و خدا روزی را می‌دهد،

-- k.k ، Apr 30, 2010 در ساعت 11:51 AM

هر چه احمق بیشتر بهتر! زودتر خودسوزی و نابودی رخ میده.

-- بدون نام ، Apr 30, 2010 در ساعت 11:51 AM