رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۷ اردیبهشت ۱۳۸۹

توتال؛ آماده تحریم بنزین ایران

شرکت توتال اعلام کرد در صورت تصویب تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران، این شرکت نیز فروش بنزین به این کشور را متوقف خواهد کرد.

به گزارش رویترز، کریستوفر دو مارژی، مدیرعامل این شرکت فرانسوی در عین حال گفت که توتال در حال حاضر، صادرات بنزین چندانی به ایران ندارد.


AFP

مدیران این شرکت، نگران هستند با تصویب قانون تنبیه شرکت‌های صادرکننده فرآورده‌های سوختی به ایران از سوی ایالات متحده، توتال نیز در معرض آسیب قرار گیرد.

آمریکا برای قطع روابط شرکت‌های نفتی بزرگ جهان با ایران، فشار زیادی به آنها وارد می‌کند.

دو مارژی، تیرماه سال گذشته نیز گفته بود که توتال به سبب تنش‌های سیاسی، فعلاً در طرح‌های گازی ایران سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

احتمال توقف فروش بنزین از سوی شرکت توتال به ایران در حالی مطرح می‌شود که در ماه‌های اخیر، شرکت‌های رویال داچ شل، ویتول، گلنکور و ترافیگورا هم صادرات بنزین خود به ایران را متوقف کرده‌اند.

در همین حال، «رلیانس» بزرگ‌ترین شرکت هندی واردکننده نفت خام از ایران، خرید نفت از این کشور را قطع کرده و شرکت نفتی «لوک اویل»، بزرگترین شرکت نفتی (خصوصی) روسیه هم فعالیت خود در جمهوری اسلامی را متوقف کرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خوب نوبتی هم نوبتی ایران ...

-- بدون نام ، Apr 26, 2010 در ساعت 01:15 PM

برای همین است که غربی ها هیچ رشد علمی وصنعتی نداشتند. وندارند. و تمام این پیشرفت های علمی و صنعتی که ما داریم از انها بهره می گیریم .همه از زخمات دانشمندان حزب اللهی عربستان سعودی و افغانستان و پاکستان و مالزی است که زن هایشان بسته بندی شده. بقول شما حجاب دارند.

-- نادره ، Apr 26, 2010 در ساعت 01:15 PM

جلوی راههای فرار به جلوی جمهوری اسلامی را باید گرفت.این موضوع همانقدر اهمیت دارد که وضع هر چه سریعتر تحریمها.از جمله این فعالیتها جمهوری اسلامی اقدامات شرکت ملی نفتکش در تغییر ثبت کشتیها در مالتا و قبرس و انتقال بخشی از این شرکت به ونزولا درست در زمانی که صحبت از تحریم کشتیرانی ایران مطرح است.

-- بدون نام ، Apr 27, 2010 در ساعت 01:15 PM