رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۶ اردیبهشت ۱۳۸۹

ناوی پیلای به ایران سفر می‌کند

ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که سال آینده میلادی از ایران دیدار خواهد کرد.

خانم پیلای، پیش از این، خشونت‌های حکومتی علیه معترضان در روز عاشورا را «تکان‌دهنده» خوانده و گفته بود که افزایش شمار کشته‌شدگان، زخمی‌ها و نیز بازداشت‌شدگان در این روز، وی را «حیرت‌زده» کرده است.


ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل

خبرگزاری رویترز، روز گذشته (یکشنبه) خبر سفر پیلای را منتشر کرده و به نقل از وی نوشته است که او ماه گذشته در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران با مقام‌های جمهوری اسلامی دیدار داشته و اعلام کرده که نمایندگان شورای حقوق بشر سازمان ملل باید از این کشور دیدار کنند.

ناوی پیلای، پیش از این به عنوان قاضی در دادگاه جنایات جنگی سازمان ملل، فعالیت داشت.

مقام‌های جمهوری اسلامی هنوز در این خصوص اظهارنظری نکرده‌اند.

پیش از این، شماری از فعالان حقوق بشر در ایران از جمله شیرین عبادی، از دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته بودند برای بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران، نمایندگانی به این کشور اعزام کند.

خبر سفر کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل به ایران در حالی منتشر می‌شود که جمهوری اسلامی، در روزهای گذشته، درخواست عضویت در شورای حقوق بشر این سازمان بین‌المللی را پس گرفته است.

این اقدام با استقبال گسترده فعالان حقوق بشر مواجه شده است؛ آنها معتقدند افزایش فشارهای جهانی بر جمهوری اسلامی و نگرانی از رای نیاوردن در انتخابات برای عضویت در این شورا، موجب کناره‌گیری ایران شده است.

این در حالی است که دولت ایران می‌گوید به جای شورای حقوق بشر سازمان ملل، خود را نامزد عضویت در کمیسیون بین‌المللی حمایت از حقوق زنان کرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

زحمت می کشند واقعن! که سال آیندددددددددده تشریفشش را می یاورد!

-- م ، Apr 25, 2010 در ساعت 01:15 PM

یه طوری برو که همه دست کم زیر تجاوز برادران بسیجی و پاسدار و حزب الله لبنان کشته شده باشند.

-- بدون نام ، Apr 26, 2010 در ساعت 01:15 PM

زنده باد آزادي عدالت و صلح

-- ! ، Apr 26, 2010 در ساعت 01:15 PM