رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۶ اردیبهشت ۱۳۸۹

لاریجانی: آمریکا نمی‌تواند گردن کلفتی کند

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی می‌گوید که آمریکا نمی‌تواند در برابر ایران «گردن کلفتی» کند.

آقای لاریجانی که به طبس سفر کرده، در جمع گروهی از مردم این شهر گفت: «آمریکا باید بداند که فقط کشوری برای خودش است و نمی‌تواند برای سایر کشورها تعیین تکلیف کند.»


علی لاریجانی

به گزارش امروز یکشنبه خبرگزاری‌ها، لاریجانی با بیان اینکه آمریکا امروز در مقابل قدرت نظامی ایران «حقیر» شده است، یادآور شد: «ایران در حال حاضر به عنصری تاثیرگذار در منطقه تبدیل شده است.»

وی در بخش دیگری از اظهارات خود، به «تهدید اتمی» آمریکا علیه ایران اشاره کرد و افزود: «آمریکا چگونه می‌خواهد تهدید اتمی علیه ایران را برای ساختار قدرت در دنیا توجیه کند، این یک لکه ننگ برای تاریخ آمریکا است.»

دولت اوباما چندی پیش در استراتژی هسته‌ای جدید خود، اعلام کرده که آمریکا از سلاح هسته‌ای در برابر سایر کشور‌ها به غیر از ایران و کره‌ شمالی استفاده نخواهد کرد.

لاریجانی با بیان اینکه آمریکا امروز در مقابل قدرت نظامی ایران «حقیر» شده است، یادآور شد: «ایران در حال حاضر به عنصری تاثیرگذار در منطقه تبدیل شده است»

این استراتژی هسته‌ای آمریکا، با واکنش تند مقام‌های جمهوری اسلامی مواجه شده است، به طوری که آیت‌الله علی خامنه‌ای، از کشورهای مختلف جهان خواسته در برابر «تهدیدات اتمی» ایالات متحده علیه ایران سکوت نکنند.

فرماندهان نظامی و دیگر مقام‌های سیاسی ایران نیز، با انتقاد از این سیاست آمریکا، به مقام‌های اسرائیل و ایالات متحده نسبت به شروع جنگ با تهران هشدار داده‌اند.

۲۲۵ نماینده مجلس هم در بیانیه‌ای، از وزارت خارجه ایران خواستند‌ از آمریکا به خاطر «تهدید صلح و امنیت جهانی» به سازمان ملل شکایت کند.

شکست در مذاکرات ایران با غرب در وین، بر سر نحوه تامین سوخت رآکتور اتمی تهران، منجر به افزایش تنش‌ها میان تهران و قدرت‌های جهانی شده است.

با شکست این مذاکرت، تلاش آمریکا و غرب برای اعمال دور جدید تحریم‌ها علیه ایران آغاز شده است. آمریکا امیدوار است این تحریم‌ها در هفته‌های آتی علیه جمهوری اسلامی اعمال شود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

تو راست می گویی ولی ایران تو نیستی، تو و رهبرت جلو مردم شریف ایران سی سال است که گردن کلفتی می کنید، سی سال است که در برابر جامعه ی جهانی گردن کلفتی می کنید.
....!

-- بدون نام ، Apr 25, 2010 در ساعت 02:00 PM

صد رحمت به ادبیات بچه های خیابان جمشید . این که رئیس مجلس است این گونه در افشانی میکند پس دربان وابدارچی و پاسدار دم در چه محاوره ای دارند. خدا به داد برسد

-- مهدی ، Apr 25, 2010 در ساعت 02:00 PM

این اشغالگران ایران اسم خودشان را می‌گذارند ایران!

-- بدون نام ، Apr 26, 2010 در ساعت 02:00 PM