رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۵ اردیبهشت ۱۳۸۹
انصراف از شورای حقوق بشر تائید شد

ایران؛ نامزد عضویت در کمیته حمایت از زنان

دولت ایران با تائید گزارش‌ها درباره انصراف از عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل، اعلام کرد که خود را نامزد عضویت در کمیسیون بین‌المللی حمایت از حقوق زنان کرده است.

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه، امروز شنبه به خبرگزاری دولتی ایرنا گفت که ایران براساس تصمیم کشور‌های آسیایی، از عضویت در شورای حقوق بشر صرف‌نظر کرده است.


رامین مهمانپرست

به گفته آقای مهمانپرست، «طبق توافق میان کشورهای آسیایی، قرار بر این شده است که تنها یک کشور از آسیا برای عضویت در شورای حقوق بشر کاندیدا شود.»

انصراف ایران از عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل پس از افزایش مخالفت‌ها با حضور جمهوری اسلامی در این شورا اتخاذ شده است، اما مهمانپرست می‌گوید که این تصمیم با هماهنگی کشور‌های آسیایی اتخاذ شده است.

به گفته آقای مهمانپرست، «طبق توافق میان کشورهای آسیایی، قرار بر این شده است که تنها یک کشور از آسیا برای عضویت در شورای حقوق بشر کاندیدا شود»

خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات غربی نوشته است جمهوری اسلامی، با آگاهی نسبت به این که در جریان رای‌گیری برای عضویت در این شورا رای نمی‌آورد و برای گریز از سرافکندگی، درخواست خود را پس گرفته است.

آن‌طور سخنگوی وزارت خارجه می‌گوید، جمهوری اسلامی با انصراف از عضویت در این شورا، در عوض، خود را نامزد عضویت در کمیسیون بین‌المللی حمایت از حقوق زن کرده است.

جمهوری اسلامی در حالی تلاش‌ها برای عضویت در مجامع بین‌المللی را آغاز کرده که اواخر سال گذشته میلادی، شورای عمومی سازمان ملل، جمهوری اسلامی را به علت سرکوب خشونت‌بار معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه محکوم کرده بود.

نهادها و فعالان حقوق بشر، انصراف ایران از عضویت در این شورا را دستاورد بزرگی برای حقوق بشر و فعالان این حوزه در ایران عنوان کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
انصراف ایران از عضویت در شورای حقوق بشر

نظرهای خوانندگان

ج.ا بافهرست سنگسار - تجاوز به دختران به جرم مجاهد وباکره بودن وقانون چهار زن عقدی وبینهایت زن نقدی /صیقه / بگیر و ببند کوشنده گان در راه آزادی وبرابری زن و مرد وحقوق بشر .بستن دفتر شیرین عبادی در تهران و حجاب اجباری و و و و خواهان.. است .رو که نیست از پر رویی هم هیچ کم نمیاورند

-- بهنام ، Apr 24, 2010 در ساعت 01:00 PM

عجب، شما که میدانید افزایش بی حجابی زلزله میاره، این کارها چیه دیگه می کنید برادر...
میخوای زلزله بیاد؟ آره؟ می خوای؟

-- راژان ، Apr 24, 2010 در ساعت 01:00 PM

واقعن بیشرمی این حکومت حد و حدودی نمیشناسد زنان ایران چندین سال است که حکومت را زیره فشار قرار داده و میدهد که به کنواسیون جهانی ضد تعوض علیه زنان ملحق بشوید ولی این حکومت متحجر به هیچ صورتی حاضر به این کار نیست حالا این حکومت زن ستیز با کمال پررویی میخواهد نامزد عضویت در کمیته حمایت از زنان عجب بیشرم هستید شما حیف که اینجا نمیتوانم ان چیزی که الان در فکر دارم تو این بنویسم و هر کسی میتونه حدس بزنه بازهم فقط میگویم بروید شرم کنید و خود مسخره تر از ان چیزی که هستید نکنید

-- kia ، Apr 24, 2010 در ساعت 01:00 PM

ای قوم جاهل "حقوق بشر" مافوق و مقدم بر "حقوق زن" است. شما که حقوق بشر را رعایت نمی کنید چگونه مدعی دفاع از حقوق زنان هستید. شما در اصل آن باخته اید دیگر جایی برای طرح فرعیات ندارید.

این تقاضا به تمسخر گرفتن همه قوانین انسانی و بشری و توهین به زنان ایران است. بویزه زنان و دختران کشته شده و دربند این رزیم.

-- بدون نام ، Apr 24, 2010 در ساعت 01:00 PM

شعار و نمایش از بیرون. تهی و پوچ از درون. و خط امام خفته در گور همانا ادامه دارد.

-- بدون نام ، Apr 24, 2010 در ساعت 01:00 PM

حالا دیگر این یکی در خواست عضویت از چه نوع صیغه است طرف به ده راه نمیدن سراغ کدخدارا میگیره!! این جنایتکاران ضد بشر چقدر پر رو هستند انگار تو این مملکت اخوندزده در این سی سال اخیر سرتاپا جنایت وخیانت ستم چندین برابر بر زنان قهرمان وابرومند ایران نرفته است و حالا مدعی دفاع از حقوق زنان در ایران شده اند واز این بابت دست اخوندها همه جا روشده است وجهان میداند که رژیم اخوندها زن ستیزترین حکومت درجهان است وما ایرانیان ازادیخواه هرگز به اخوندهای جنایتکار زن ستیز اجازه الوده کردن مجامع بین المللی را به نحوست شان نخواهیم داد وبی شک جهان با ماست و به قول معروف اگر ما باستیم جهان هم با ما خواهد ایستاد.

-- Hamid ، Apr 24, 2010 در ساعت 01:00 PM

بعد از قبول عضویت در «کمیته» حق «صیغه» گشتن و داشتن «تعدد هوو» برای «زنان» بصورت «چند فوریتی» از طرف نظام مطرح خواهد گشت. ایول.

-- بدون نام ، Apr 24, 2010 در ساعت 01:00 PM

آقای مهمانپرست، تنها شانس جمهوری اسلامی نامزد ی عضویت در
زباله دانی تاریخ می با شد

-- بدون نام ، Apr 24, 2010 در ساعت 01:00 PM

اینا از حقوق بشر انصراف دادن میخوان در
کمیته حمایت از زنان عضو بشن خوب بابا این بیچاره‌ها پای موضع ایستادن. خمینی شون هم گفته بود که هر انسانی‌ ! میتواند چهار زن داشته باشد. این‌ها زن‌ها را که بشر نمیدانند، زن‌های ما نصفان نند! وسلام!
چی‌ کارشون دارین؟ فکر کردین سیمون دوبوار اند اینها؟

-- ستاره ت ، Apr 24, 2010 در ساعت 01:00 PM

karaye in AHMADI ...kheili ba namake!!!

-- Sahar ، Apr 25, 2010 در ساعت 01:00 PM

ج.ا.چاله هایی راکه برای خودش کنده تبدیل به چاه می کند.به هرحال یاازنامزدی حمایت ازحقوق زن نیزانصراف می دهدیاانتخاب نخواهدشد.

-- ایران ، Apr 25, 2010 در ساعت 01:00 PM

fبه هرحال سرافکندگی بزرگی برای ج.ا.میشه چون یادوباره انصراف میده یاانتخاب نمیشه

-- iran ، Apr 25, 2010 در ساعت 01:00 PM

کمیته ای به نام حمایت از زنان در سازمان ملل اصلان وجود خارجی ندارد یکی بیشتر نیست انهم بنام شورای حقوق بشر سازمان ملل که حکومت متحجر اسلامی از ترس پوزبند خوردن غقب کشید حالا برای اینکه ابروی رفته رو یجوری برگرداند این دروغ را آستینش در اورده عجب بیشرم هستند این حکومتگران اسلامی

-- k.k ، Apr 25, 2010 در ساعت 01:00 PM