رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۵ اردیبهشت ۱۳۸۹

بهرام رادان، سفیر سازمان ملل در برنامه غذا

بهرام رادان، بازیگر ایرانی به عنوان سفیر سازمان ملل متحد در برنامه جهانی غذا در مبارزه علیه گرسنگی برگزیده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، بهرام رادان به عنوان سفیر سازمان ملل بازدیدهایی از پروژه برنامه جهانی غذا در ایران خواهد داشت. این پروژه شامل کمک غذایی به بیش از ۳۸ هزار پناهنده افغان و عراقی در ایران و ارائه مشوق‌های تحصیلی به سه هزار دختر پناهنده و آموزگارانشان است.


بهرام رادان

بهرام رادان، متولد ۱۳۵۸، بازیگری در سینمای ایران را با بازی در فیلم شور عشق ساخته نادر مقدس در سال ۱۳۷۸ آغاز کرد و برای بازی در فیلم‌های شمعی در باد و سنتوری، برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول در جشنواره فیلم فجر ایران شد.
گاو خونی، سربازهای جمعه، گیلانه، حکم، تقاطع و خون‌بازی از جمله فیلم‌هایی هستند که وی در آن‌ها ایفای نقش کرده‌ است.

کوشش برای ارتقای سطح آگاهی ایرانیان از گرسنگی در جهان و مسائل پناهندگان در ایران، از دیگر برنامه‌های این بازیگر ایرانی خواهد بود.
بر اساس این برنامه وی با حضور در رسانه‌های گروهی و برنامه‌های جذب منابع، در بالا رفتن سطح آگاهی همگانی از برنامه جهانی غذا، فعالیت‌های آن و بحران‌های غذایی در سراسر جهان مشارکت خواهد کرد.

برنامه جهانی غذا یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های بشردوستانه در دنیا است که با هدف مبارزه علیه گرسنگی فعالیت می‌کند.

نگار گرامی، نماینده برنامه جهانی غذا در ایران گفت: «آقای رادان از ماه مه سال ۲۰۰۸ میلادی با برنامه جهانی غذا آشنا شده و تمایل خود را برای شرکت در پیام‌های اطلاع‌رسانی تصویری برنامه جهانی غذا که در نظر است در طی ماه‌های آینده تهیه شود ابراز داشته‌ است.»

کاکا و رونالدینیو، فوتبالیست‌های برزیلی از جمله چهره‌هایی سرشناسی هستند که با برنامه جهانی غذا در بالابردن آگاهی مردم در مبارزه علیه گرسنگی همکاری می‌کنند

کاکا و رونالدینیو، فوتبالیست‌های برزیلی از جمله چهره‌هایی سرشناسی هستند که با برنامه جهانی غذا در بالابردن آگاهی مردم در مبارزه علیه گرسنگی همکاری می‌کنند.

بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان هر روز از گرسنگی رنج می‌برند و یک سوم مرگ میر کودکان زیر پنج سال در کشورهای در حال توسعه با گرسنگی ارتباط دارد.

برنامه جهانی غذا برای ۲۲ میلیون کودک دانش‌آموز در ۷۰ کشور دنیا غذا فراهم می‌کند. نیمی از دانش‌آموزان تحت پوشش این برنامه دختر هستند.
این برنامه درنظر دارد در سال ۲۰۱۰ به ۹۰ میلیون نفر در ۷۳ کشور جهان کمک‌های غذابی برساند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

معلوم نیست امریکا چه نقشه ای برای این بیچاره کشیده؟؟؟؟

-- mozaffar ، Apr 24, 2010 در ساعت 11:02 AM

hala badan sedash dar miad ... hehehe...Safir baraymeye ghaza??? Bahram Radan??? hihihihi

-- بدون نام ، Apr 25, 2010 در ساعت 11:02 AM