رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۴ اردیبهشت ۱۳۸۹
احمد جنتی:

«ممکن است کسی با علم غیب از زلزله خبر داشته‌باشد»

آیت‌الله جنتی، خطیب جمعه تهران امروز در رابطه با احتمال زمین‌لرزه در تهران گفت:
«ممکن است زلزله‌ای در لوح محفوظ نوشته شده و کسی که ارتباط دارد آن را فهمیده باشد، اما با دعا و توجه به دعا و توسل به خدا می‌توان از آن جلوگیری کرد.»

لوح محفوظ اصطلاحی است در متون اسلامی که به باور این متون، تمامی کارهای انسان‌ها از تولد تا مرگ و هم‌چنین موضوعات آینده در آن ثبت می‌شود.


آیت‌الله احمد جنتی

خطیب جمعه تهران افزود:
«اگر بنا باشد زلزله‌ای رخ دهد و کسی که پیشگویی می‌کند و اهل دل است و با جای دیگر ارتباط دارد و بی‌خبر نیز نیست، آن را بگوید، این هم قابل پیشگیری است؛ البته نه پیشگیری فیزیکی بلکه پیشگیری معنوی و الهی.»

اشاره وی می‌تواند به گفته‌های کاظم صِدیقی، خطیب هفته گذشته تهران باشد که در خطبه خود گفت: «یکی از اولیای الهی به من فرمودند به مردم بگویید که توبه عمومی کنند؛ چراکه بلاها تهدید می‌کند. پس پرده را جدی بگیرید.»

کاظم صِدیقی، خطیب هفته گذشته تهران گفت: یکی از اولیای الهی به من فرمودند به مردم بگویید که توبه عمومی کنند؛ چراکه بلاها تهدید می‌کند

اشاره آیت‌الله جنتی در نماز جمعه این هفته به «اهل دل» افرادی هستند که به باور برخی، با «جهان غیب» ارتباط دارند.

احمد جنتی برای دفع بلا و زمین‌لرزه توصیه کرد تا مردم «صدقات و خیرات» بدهند و اظهار داشت:
«چه اشکالی دارد که صدقات را زیاد کنیم و برای زلزله و دیگر مصیبت‌ها صبح و شب صدقه بدهیم؟»

بر پایه بررسی آماری و زمین‌لرزه‌هایی که پیش از این در ناحیه ری و تهران ثبت شده، به طور میانگین هر ۱۵۸ سال، زمین‌لرزه‌ای ویرانگر در این ناحیه رخ داده‌است.
آخرین زلزله مرگبار در تهران، ۱۷۲ سال پیش اتفاق افتاد و بنا بر این کارشناسان احتمال رخ دادن یک زمین‌لرزه قریب‌الوقوع در تهران را زیاد می‌دانند.

احمد جنتی برای دفع بلا و زمین‌لرزه توصیه کرد تا مردم دعا کنند و صدقات و خیرات بدهند

در این رابطه کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه هفته گذشته تهران وقوع زمین‌لرزه را با شیوه لباس پوشیدن بانوان مرتبط دانست و اظهار داشت:
«بانوانی که ظاهر مناسبی ندارند باعث گسترش زنا در جامعه می‌شوند که این باعث افزایش زلزله است.»

وی در ادامه تنها راه نجات از نماندن در زیر آوار را «زندگی در پناه دین و تطبیق دادن خود با فرمول‌های اخلاقی اسلام» عنوان کرد.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت دهم جمهوری اسلامی نیز هفدهم فروردین ماه گفته بود شرایط طبیعی نشان می‌دهد وقوع زمین‌لرزه در تهران «قطعی» است، اما نمی‌توان زمان دقیق آن را مشخص کرد. وی در این رابطه و به خاطر مسائل دیگر، خواستار خروج ۵ میلیون نفر از شهر تهران شده‌است.
استان تهران در حال حاضر بیش از ۱۳ میلیون جمعیت دارد.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
کاظم صدیقی: «زنا احتمال زلزله تهران را افزایش می‌دهد»

نظرهای خوانندگان

واقعن ادم میماند از این همه نادانی و بجز تاسف برای مردم کشوری که جز جزه زندگیشان به تحجر گره خورده کاری نمیتوان کرد و شرم اور که نام من یکی با نام ان کشور هم گره خورده

-- k.k ، Apr 23, 2010 در ساعت 11:12 AM

««به باور مسلمانان، تمامی کارهای انسان‌ها از زمانی که به دنیا می‌آیند تا زمانی که می‌میرند همه در لوحی به نام «لوح محفوظ» ثبت شده‌است و «علم غیب» نیز در این لوح درج شده‌است.»»
کدام مسلمانان و کدام باور ؟؟؟؟
لطفا توضیح دهید بر چه مبنایی چنین ادعای غلطی را در خبر خود درج می کنید؟؟؟ اگر این عبارت در گفتار آقای جنتی(که از قرآن بی اطلاع است واز دل خود لاطائلات می گوید) باشد که گنهکار خود ایشان است و اگر نه رادیو زمانه لازم است جواب دهد.
«لوح محفوظ» و یا «کتاب مکنون» در قرآن فقط دو بار در سوره های ٥٦ (آیه ٧٨) و ٨٥ (آیه٢٢) و منحصرا در مورد حفاظت قرآن در این «لوح» است و ذکری در قرآن ازاینکه «علم غیب» که فقط و فقط به خداوند تعلق دارد و از اینکه «دفترچه اعمال انسان» در آن باشد نیست.

-- بدون نام ، Apr 23, 2010 در ساعت 11:12 AM

به گزارش حسنی نیوز: در نماز جمعه هفته گذشته ضمن تقدیر از احمدنژاد بخاطر ساخت پل میانگذر ارومیه که تمام دریا را آسفالت کردن و در وسط آن یک حلبی یک کیلومتری بعنوان دکور قرار دان،عنوان کردن سال آینده نیازی به آن حلبی که از زیرش آب رد می شود نخواهد شد چون دیگر آبی وجود نخواهد داشت و مردم می تونن با خیال راحت از روی دریا مسافرت کنن وی همچنین از آقای احمدی نژاد بعنوان یکی از مفاخر وآثار ماندگار یاد کرد و اعلام کرد این باری که روی دوش جنابعالی است اگر روی خر بود تا حالا مرده بود!

-- بدون نام ، Apr 23, 2010 در ساعت 11:12 AM

کاسه گدایی برداشتن کهتوجیه علمی نمی خواهد. روراست بگو ما آخوندها برای تامین معاشمون پول می خواهیم چرا زلزله و صدقه هر روز و شب را وسط میکشید

-- یا حق ، Apr 23, 2010 در ساعت 11:12 AM

پیر خرف بس کن این یاوه گویی را که حالمان به هم خورد از این همه جفنگ !

-- shademan ، Apr 23, 2010 در ساعت 11:12 AM

حاج آقا گوجه فرنگی بیشتر دوست داری یا تخم مرغ؟ فکر کنم صدقه‌هایی‌ که دادیم بس نبوده گفتیم با تخم مرغ یا گوجه فرنگی خدمت برسیم .

-- ستاره ت ، Apr 23, 2010 در ساعت 11:12 AM

جناب بدون نام اولی. ترجمه تفسير الميزان جلد 17 صفحه 96 نوشته: قرآن كريم از وجود كتابى خبر مى دهد كه تمامى موجودات و آثار آنها در آن نوشته شده ، كه اين همان لوح محفوظ است. بروید بخوانید و بعد نظر بدهید.

-- صبا ، Apr 23, 2010 در ساعت 11:12 AM

در تایید نوشته رادیو زمانه و کامنت صبا این لینک را ببینید: http://www.andisheqom.com/Files/faq.php?level=4&id=532&urlId=407

-- علی ، Apr 23, 2010 در ساعت 11:12 AM

اگر زلزله ميايد در ايران سوای آنکه شبه قارۀ هند سالانه5 سانتيمتر وارد قارۀ آسيا ميشود از طرف دگر پلاک عربستان هم هست. اين از نظر زمين شناسی دلايلی دارد و اگر اين آقايان امام و امامزاده تحصيل ميکردند از اين حرفها نميزدن و اما اعمال انسانها. در ايران در سر زمينی که بجای خدا اعدام ميکنند و آه جوانان بيگناه مانند آتشفشان بيرون ميزند. آيا خداوند با اين کفر بر پايۀ جهل موافق است. من ميگويم اگر زلزله درايران ميايد بخاطر کفر اين رژيم است. تجاوز، سنگسار، اعدام و حملۀ انتحاری را ميبينيم و دم نميزنيم به غضب خداوند گرفتار خواهيم شد. صبا حتمأ اينا در قرآن آمده؟ حاشا من اين دينی را که دست به خون ميزند نميخواهم. حاشا من اين دينی را که تجاوز به نام خدا ميکند عوض خواهم کرد.حاشا من هندو ميشوم که هم مذهبان به هيچ حشره ای آزار نميرسانند و اعدام نميکنند حاشا به اين دين که حملۀ انتحاری را رواج ميدهد. قرآن هديۀ خودتان. حاشا به شما کفاران. حاشا!

-- Karo ، Apr 23, 2010 در ساعت 11:12 AM

مردک یاوه گو پش چرا جلوی زلزله رودبار و منجیل و بم را نگرفتی که هزاران هموطن ما را زیر آوار کشت. دست پیش را گرفتی که پس نیفتی. می دونی اونها چرا مردند چون جنایتکارهایی همچون تو آنها را فقیر و ضعیف و بدبخت نگه داشته بودند و مال آنها را دزدیده و بالا کشیده بودند. حرام خوار مال مردم خور

-- بدون نام ، Apr 23, 2010 در ساعت 11:12 AM

رفقا،
این موجود ارزش هیچ نوع انتقادی رو نداره. جواب این کریه منظر رو فقط بایدبا پس گردنی و اردنگی داد و بس!

-- از بازارچه شاهپور ، Apr 23, 2010 در ساعت 11:12 AM

Karo ی گرامی با تو همراهیم. باید یک نهضت تغییر دین در میان ایرانیان براه بیفتد بلکه نور خرد و خرافه‌زدایی به دل ما هم راه بیابد.

-- پگاه ، Apr 23, 2010 در ساعت 11:12 AM

نماز جمعه یک عمل مذهبی است و در کانتکست مذهب اسلام معنا دارد. شما می خواهید در نماز جمعه هم کسی از اعتقادات اسلامی و دعا و صدقات و دفع بلا و لوح محفوظ حرف نزند؟! یعنی اگر نماز جمعه جای این حرفها نیست پس کجاست؟ شاید هم البته تحت تاثیر آقای خیرت ویلدر شما هم معتقد به ممنوعیت قرآن و تعقیب مسلمانان باشید، که بعید هم نیست.

-- میم ، Apr 23, 2010 در ساعت 11:12 AM

حالا این لوحه محفوظ کجا هست ؟ اصلا کسی انرا دیده ؟ این لوحه محفوظ کجا و پیش چه کسی نگهداری میشود؟ و یا اینکه چون فقط تو قران این را نوشته باید پذیرفت!!

-- کاوه ، Apr 23, 2010 در ساعت 11:12 AM

علی اقا میخواستم تشکر کنم که این لینک را معرفی نمودید و امیدوارم خداوند شما را در روز اخرت با اقای جنتی مشهور بفرماید. روز جمعه من را که واقعا نزدیک بود به کسالت بگذرد را نجات دادید.

-- کاوه ، Apr 23, 2010 در ساعت 11:12 AM

به میم: نماز جمعه یک عمل مذهبی است و خوب است که خرافات و تهی‌مغزی‌های این مذهب دارد بالاخره این بار توی بلندگو به گوش همه می رسد. کسی مگر گفت که خرافه‌هاشان را در نماز جمعه نگویند که شما چنین نوشتید؟!

-- سیما ، Apr 23, 2010 در ساعت 11:12 AM

خیلی تشکر از خلوص رادیوی زمانه برای تصحیح متن اولیه خبر در مورد «لوح محفوظ».
صداقت در کار و عمل است که هم در نزد خالق و در جای خود «محفوظ» می ماند و هم در نزد خلق و در یادشان.
زنده و سرفراز باشید. باز هم تشکر.

-- بدون نام ، Apr 23, 2010 در ساعت 11:12 AM

صبا:
همین «تفسیر میزان» و وجود «حوضچه های باصطلاح دینی» است که دین را بشکل بازیچه در کشور ما در آورده است. «لوح محفوظ» واضح و محکم و وچون «آب زلال» در قرآن و در دو آیه ذکر شده در کامنت دوم در بالا ذکر شده و عربهای چادر نشین در زمان پیامبر ودر ١٥٠٠ سال پیش احتیاج به تفسیر میزان و حوزه قم و نجف نداشتند که آنرا بفهمنند. خداوند رجس وآلودگی را از عقل همه مقلدین کور وکر این و آن بردارد انشا لله.

-- بدون نام ، Apr 23, 2010 در ساعت 11:12 AM

این رژیم در درون تهران توسط مردم تهران محاصره شده و هر روز نگران است که تظاهرات صلح آمیز مردم بناگاه به شکل مبارزه قهر آمیز در امده و بساط این جانیان را در هم بپیچد. بهمین دلیل هم تصمیم گرفته اند تهران را بهر شکل خلوت کنند! ایجاد زلزله مصنوعی در تهران کار سختی نیست بخصوص با استفاده از بررسیهای کارشناسانه ای که ژاپنی ها ظرف 5 سال گذشته در تهران و به سفارش جمهوری اسلامی انجام داده اند!
بیخود نیست این روزها از تمامی تریبون ها سعی در تبلیغ موضوع زلزله در تهران را دارد.
ایجاد زلزله در تهران باعث می شود خطر حمله نظامی و حتی تحریمهای اقتصادی را برای چند سالی عقب بیاندازد. در عین حال فرصت خوبی به رژیم می دهد تا مخالفین در داخل را از بین ببرند و هر نوع مخالفتی را با گلوله پاسخ دهند!
از این رژیم بدتر از اینها هم می توان انتظار داشت.

-- کارگر بیکار ، Apr 24, 2010 در ساعت 11:12 AM

بله، حتی توانایی غیب‌گویی در انسان ممکن است تا به آن حد باشد که به مرحله جن‌گیری نیز برسد و به همین دلیل نام فرد غیب‌گو با جن و اجانین و جنت (نه به معنای بهشت بلکه به معنای جن ماده با تای تأنیث) نیز اجین شود!

الله اعلم بالامور منتهی بعضة الآدمان فوق الله در کل امور!

-- غیب‌گو ، Apr 24, 2010 در ساعت 11:12 AM

سرکار آقا یا خانم ستاره ت

این حرزت هم تخم مرغ دوست دارن هم گوجه فرنگی بخصوص اگر از نوع گندیده ش باشه و به تعداد فراوان از جانب حضار بر سر و رو و ریش مبارک ایشان باریدن همی گیرد!

-- جاهل ، Apr 24, 2010 در ساعت 11:12 AM

حالا خودمونیم این لوح محفوظ چند ترافلاپس ظرفیت داره؟

-- رایانه ، Apr 24, 2010 در ساعت 11:12 AM

آقای بی نام معلومه که مسلمون درست و حسابی نیستی:
2. لوح محفوظ و لوح محو و اثبات
تمام حوادث عالم، از جمله اجل انسان، در لوحى به نام «لوح محفوظ» ثبت و ضبط مى شود; به طور مثال مرگ انسان ها و انتهاى عمر آنها با تمام مقدمات و خصوصياتى كه در تحقق اجلِ آنها دخالت دارند، مانند مكان، زمان و حالات فرد و ديگر ويژگى ها در همين لوح محفوظ ثبت مى شوند و هر آنچه در لوح محفوظ ثبت شد تغيير نمى پذيرد و از لحاظ زمانى هيچ تأخيرى در تحقق آن پديد نمى آيد.
قرآن درباره ى عدم تأخير اجل انسان ها مى فرمايد:
(وَ لَنْ يُؤَخِّرَ اللّهُ نَفْساً إِذا جاءَ أَجَلُها);[4] و خدا هرگز اجل كسى را از وقتش كه فرا رسد مؤخر نيفكند.
اجلى كه در لوح محفوظ ثبت مى شود، همان اجلى است كه به قضاى الهى ختم مى شود.
http://www.andisheqom.com/Files/faq.php?level=4&id=532&urlId=407
ممنون از لینک علی

-- mohsen ، Apr 24, 2010 در ساعت 11:12 AM

آخه واقعاً من دیگه نمی‌فهمم،اینها انقدر واضح چرت پرت میگن باز هم خجالت نمیکشن؟؟!!!...

-- yeki ، Apr 24, 2010 در ساعت 11:12 AM

محسن:
الیس الله باحکم الحاکمین.
قضاوت پایانی و نهايی در مورد مسلمون ؟؟؟ (شاید مقصود شما همان مسلمان باشد) بودن درست وحسابی!!!!! با خالق آسما نها و زمین و کل عالمین است و نه این بنده بدون نام و عنوان دنیوی و نه محسن و نه هیچ مخلوق دیگر. سلام علیکم.

-- بدون نام ، Apr 24, 2010 در ساعت 11:12 AM

بانوانی که ظاهر مناسبی ندارند باعث گسترش زنا در جامعه می‌شوند که این باعث افزایش زلزله است
هه هه هه...پس با این حساب این زلزله فقط خانم ها رو میکشه که عامل زنا هستند با مردها کاری نداره چون اصولا مردها در زنا دخالتی ندارند.از طرفی جمهوری اسلامی هم اصالتا مرد به حساب میاد..پس دیگه نگرانی نداره.

-- مانا ، Apr 24, 2010 در ساعت 11:12 AM