رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱ اردیبهشت ۱۳۸۹

پروازها در آسمان اروپا از سر گرفته شد

پس از توقف یک هفته‌ای پرواز هواپیماها در آسمان اروپا به علت پخش خاکسترهای آتشفشان ایسلند، فعالیت فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی در این قاره، از سر گرفته شد.

لغو شش روزه پرواز هواپیماها در حریم هوایی اروپا، بیش از یک میلیارد و ‪۱۴۲‬ میلیون یورو خسارت به بخش گردشگری و میلیون‌ها یورو خسارت به شرکت‌های هواپیمایی این قاره وارد کرده است.

در همین حال گزارش‌های ضد و نقیضی در خصوص فعالیت مجدد شرکت‌های هواپیمایی در مسیرهای پروازی اروپا منتشره شده که حکایت از تداوم لغو پروازها و توقف فعالیت فرودگاه‌های شمال اروپا به ویژه بریتانیا دارد.


AP

به علت شمار زیاد مسافران و قطعی نبودن بسیاری از پروازها تا آخرین لحظات، هرج و مرج زیادی در فرودگاه‌های اروپا گزارش شده است. گفته می‌شود ممکن است انتقال همه مسافران سرگردان، چند هفته به طول بینجامد.

مسئولان سازمان نظارت بر ترافیک هوایی اروپا اعلام کرده‌اند انتظار دارند دست‌کم ۶۰ درصد از پروازهای روزانه که بر فراز آسمان این منطقه انجام می‌شد، بار دیگر فعال شود.

با این حال، تعطیلی موقت فرودگاه‌های لندن ادامه دارد. گزارش شده است که توده‌ای جدید از خاکستر آتشفشانی ایسلند در جنوب و شرق بریتانیا در حال گسترش است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی هم اعلام کرد که پروازهای ایران به قاره اروپا از امروز صبح از سرگرفته شده است.

Share/Save/Bookmark