رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳۰ فروردین ۱۳۸۹

گیتس: گزارش نیویورک تایمز نادرست است

رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، گزارش روزنامه نیویورک تایمز، مبنی بر فقدان استراتژی مشخص از سوی آمریکا در قبال برنامه اتمی ایران را رد کرد.

روزنامه نیویورک تایمز، نوشته بود که رابرت گیتس، گزارشی درباره سیاست‌های آمریکا در مورد پرونده ایران، برای جیمز جونز، مشاور امنیت ملی باراک اوباما ارسال کرده و نسبت به فقدان یک استراتژی کارآمد از سوی واشینگتن در قبال فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی هشدار داده است.


رابرت گیتس (AP)

این در حالی است که آقای گیتس، توصیف این روزنامه آمریکایی از گزارش ارسالی خود برای کاخ سفید را نادرست خواند و افزود که گزارش یادشده، «هشدار» نبوده است.

به گفته وی، «ایالات متحده به شکلی مناسب و با تمام قوا بر موضوع ایران متمرکز است.»

در بیانیه‌ای که دفتر وزیر دفاع آمریکا در این زمینه صادر کرده، آمده است: «واشینگتن آمادگی دارد بر اساس گزینه‌های متعددی که در اختیار دارد، برای حفظ منافع خود اقدام کند.»

در بیانیه‌ای که دفتر وزیر دفاع آمریکا در این زمینه صادر کرده، آمده است: «واشینگتن آمادگی دارد بر اساس گزینه‌های متعددی که در اختیار دارد، برای حفظ منافع خود اقدام کند»

در این بیانیه تاکید شده است که در خصوص پرونده ایران، «نباید بین متحدان و دشمنان آمریکا، ابهامی وجود داشته باشد.»

مایک مولن، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز روز گذشته (یکشنبه) گفت که حمله نظامی آمریکا به ایران، در به تاخیر انداختن برنامه اتمی این کشور بسیار موثر است، اما اقدام نظامی، آخرین گزینه آمریکا خواهد بود.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که منوچهر متکی، وزیر خارجه ایران، پس از پایان کنفرانس خلع سلاح اتمی در تهران، اعلام کرد جمهوری اسلامی قصد دارد با اعضای شورای امنیت سازمان ملل درباره مبادله سوخت اتمی مذاکره کند.

به گفته وی، «به زودی ایران با ۱۴ عضو شورای امنیت برای مبادله سوخت به طور مستقیم وارد مذاکره می‌شود و با عضو پانزدهم هم به صورت غیرمستقیم مذاکره می‌کنیم.»

عضو پانزدهم، ایالات متحده آمریکا است که ایران با این کشور، روابط دیپلماتیک ندارد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بازیه. به خدا جنگ زرگریه. من که باور نمی کنم.

-- بدون نام ، Apr 19, 2010 در ساعت 09:00 AM