رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳۰ فروردین ۱۳۸۹

احمدی‌نژاد: بیگانگان منطقه را ترک کنند

محمود احمدی‌نژاد در مراسم روز ارتش، از نیرو‌های بیگانه خواست منطقه خاورمیانه را ترک کنند.

به گزارش امروز یکشنبه خبرگزاری ایلنا، آقای احمدی‌نژاد گفت که خروج نیرو‌های نظامی بیگانگان از منطقه، «یک خواهش یا استدعا نیست، بلکه دستور ملت‌ها» است.


رئیس دولت دهم افزود که این نیرو‌ها با خروج از خاورمیانه، باید اداره آن را به دولت‌ها واگذار کنند.

به گفته احمدی‌نژاد، «تجربه نشان داده که حضور و دخالت بیگانگان، منشاء کدورت، ‌فاصله و دشمنی در منطقه است.»

وی اظهار داشت که نیرو‌های بیگانه با هدف «دخالت در منابع طبیعی و فرهنگ ملت‌ها» وارد منطقه شده‌اند.

احمدی‌نژاد گفت که خروج نیرو‌های نظامی بیگانگان از منطقه، «یک خواهش یا استدعا نیست، بلکه دستور ملت‌ها» است

در حال حاضر، در عراق و افغانستان، ائتلافی از نیرو‌های خارجی به رهبری آمریکا حضور دارند که تهران بارها خواستار خروج آنها از این کشور‌ها شده است.

محمود احمدی‌نژاد در هفته‌های اخیر، چندین بار به کشور‌های غربی هشدار داده که نیروهای خود را از منطقه خاورمیانه خارج کنند.

ایران می گوید که آمریکا با ترساندن دولت‌های عربی، وارد این منطقه شده است، در حالی که جمهوری اسلامی هیچ خطری برای این دولت‌ها نیست.

مقام‌های جمهوری اسلامی در عین حال تهدید کرده‌اند در صورت حمله نظامی به ایران، دست به اقدام متقابل خواهند زد و منافع کشور‌های شرکت‌کننده در جنگ را به خطر خواهند انداخت.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

به تو چه مربوط ؟ تو سر پیازی یا ته پیاز؟ مردم عراق و افغانستان و بقیه منطقه خودشون میدونن ، هر کی هم صلاحیت داشته باشه راجع به این موضوع ها حرف بزنه تو و دارودسته ات ندارین !....!

-- بدون نام ، Apr 18, 2010 در ساعت 11:15 AM

اول از همه تو ارازل و اوباشانتان وطن ما را ترک کنید که 31 سال است اشغال کردید بعدا بروید سراغ بیگانه ها .
کاشکی اشعال گران اروپایی و امریکایی کشور ما را این 30 ساله اشغال کرده بودند لااقل پیشرفته تر و مدرن تر شده بودیم نه اینکه به 1400 سال به عقب برگردیم شما اشعال گران هقب افتاده پدر مملکت ما را دراوردید مغول ها پیش ما باید لنگ بیندازند و اسکندر مقدونی با ایران این کارها را نکرد که شما جاهلان کردید

-- برای همه ، Apr 18, 2010 در ساعت 11:15 AM

رانده شدگان عراقی که ما در را برويشان باز کرديم سهم بزرگی در اين انقلاب جنايتی اسلامی داشتند. من کتابی در مورده اعترافات حسين بروجردی خواندم و در آن از اين دسته مهاجران حرف ميزد. در اين کتاب در مورد چند نفر از شهره من بود که درست 32سال پيش اتفاق افتاده بود؛ عين حقيقت بود. من اين کتاب را بر روی اطلاعات. نت خواندم.
گويا اينها از اطرافيان خمينی در عراق بودند و سينما رکس توسط يکی از اين رانده شدگان آتش گرفت به دستور خامنه اي. اگر اشتباه نکنم اين شخص يکی از اقوام آيت الله کاشانی بود تازگيها دست کشيده از فعاليت در جمهوری اسلامي. آيا اينها ايرانی بودن ؟ بزرگترين خيانت را ما به ايران کرديم با گذاشتن ايران را در چنگال بيگانگان. حالا ...هم شد رئيس جمهور!
اينها برای بقای خود ميخواهن امريکا را با لگن و آفتابه تحريک کنند. نبايد به دنبال اين خون خواران افتاد. بايد اسرائيل با سرويس موساد کلک اينارو بکند.
دوستان بدانيد نظرهای شما هم مهم است. اگر چيزی ميدانيد بيان کنيد بخصوص خارج نشينان.

-- jahan ، Apr 19, 2010 در ساعت 11:15 AM

دوست هموطن آقای جهان!
ایستاده بر آرمان روایت فروپاشی یک انقلاب
نویسنده علی‌ غریب
کتاب خواندنی و خوبیست که بسیاری از مسائل دوران سی‌ ساله ایران را افشا می‌کند.

-- بدون نام ، Apr 19, 2010 در ساعت 11:15 AM

با عرض معذرت فراموش کردم بنویسم که این کتاب را میتوانید روی نت بخوانید.
دوست هموطن آقای جهان!
ایستاده بر آرمان روایت فروپاشی یک انقلاب
نویسنده علی‌ غریب
کتاب خواندنی و خوبیست که بسیاری از مسائل دوران سی‌ ساله ایران را افشا می‌کند.

-- بدون نام ، Apr 19, 2010 در ساعت 11:15 AM

اگر قرار هست که مست گیرند باید هر آنچه هست گیرند . احمدی نژاد هر گاه هوس سفر به ونزوئلا و کوبا و امثالهم دارد چند شعار سر می دهد تا آنها را خشنود کند اما زمانی که مخفیانه به کاخ سفید نامه می نویسد قربان صدقه ی اوباما می رود به هر حال این موجود ناشناخته از هر طرف دورش کنی باز هم جلویت سبز می شود . او خدای خالی بندان است خالی توخالی هیچوقت هم کم نمی آورد اگر با دروغ کسی خناق می گرفت او و دارو دسته اش تا حالا کفن پوسانده بودند . فقط آقای احمدی نژاد به این سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان تظامی التفات نمایند که ایران در ینج قاره ی جهان مراکز اقدامات خرابکارانه علیه بشریت دارد . از همکاری با حماس و حزب الله و شیعیان عراق بگذریم تا .... اگر امریکا در امور دنیا دخالت می کند بیش از سی درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارد ایران چه چیزی برای گفتن دارد ؟

-- farhad-faryad ، Apr 19, 2010 در ساعت 11:15 AM

با نظر جهان موافقم! این احمدی نزاد و پاسدارها و بسیاری از ملاها که قدرت را در دست دارند ایرانی نیستند. اگر به راستی تحقیق شود ریشه همه شون بر می گردد به مهاجرینی که سالها پیش به خاک ایران آمده اند. به همین سبب هم هیچ روحیه ای که دیگر ایرانیان اصیل دارند اینها ندارند. بیشتر شون هم در حوالی استان مرکزی ساکن شده اند...

-- م ، Apr 19, 2010 در ساعت 11:15 AM